Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kasvissyönti

Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Gothica
  • Lähetetty: 13.11.2009 21:49

Lainaus: Marraskuu

Unelmoin täydellisestä vegetarismista - en vegaaniudesta

Itse en ole myöskään ajatellut jättää maito- ja munatuotteita pois. Niiden eteen ei kuitenkaan ole tapettu eläimiä, ne ovat terveellisiä ja minusta hyviä. Sitäpaitsi, käytän esim. leipoessani vapaan kanan munia ja pyrin muutenkin käyttämään luomua/muuta hieman vähemmän eläimiä vahingoittavaa valmistetta.
Kirjoittanut: Noraphrenia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.11.2009 00:05
Olen alaikäinen ja jättäessäni ensin punaisen lihan 14-vuotiaana vanhempani eivät ottaneet minua edes tosissaan. Vuoden kuluttua jätin kanankin pois (krhmm, muistan äitinivitsikkäät sanat "jos jätät kanan pois mää vin sut hoitoon!" Isäni taas visailee jatkuvasti siitä että "kuihdun") On tässä pari vuotta porskutettu nyt tällä lailla, eikä vielä ainakaan ole tarvetta hoidolle ja kuihtumisesta ainakaan ole tietoakaan.. *virn*

Mielestäni lihansyöntiä pitäisi joutua perustelemaan enemmän kuin kasvissyöntiä.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.11.2009 01:34

Lainaus: Noraphrenia

Mielestäni lihansyöntiä pitäisi joutua perustelemaan enemmän kuin kasvissyöntiä.

mun mielestä lihansyöntiä kuin ei kasvissyöntiäkään tartte perustella. kasvissyönti on jokaisen oma päätös. ei kai se kenellekään kuulu MIKS juuri tämä henkilö ei halua syödä lihaa ja tämä toinen henkilö haluaa. toki en minä ainakaan pahakseni pistä jos joku rupeaa omaa ruokavaliotaan perustelemaan. eikä mulla ole mitään kasvissyöntiä ja kasvissyöjiä vastaan. kunnioitan ihmisen omaa näkökantaa, mutta sellaiset ihmiset jotka tuputtavat sitä omaa näkemystään ja haukkuvat murhaajaksi jos tilaa ravintolassa lehtipihvin, en jaksa edes kuunnella. sama uskonnossa. kyllä keskustella voi ja pitääkin, mutta jos lähdetään siitä, että MINUN näkemys on ainoa oikea ja ne jotka on eri mieltä pitäs hirttää, niin anti olla.
Kirjoittanut: Noraphrenia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Noraphrenia
  • Lähetetty: 15.11.2009 11:23
Totta.
Tarkoitin sitä, että multa kysellään todella usein eri yhteyksissä että "miksi et syö lihaa?" mutta koskaan en kuule kenenkään kysyvän "miksi sä SYÖT lihaa?"

Olen kuollakseni kyllästynyt perustelemaan lihansyömättömyyttäni kun taas lihansyöjät voivat napostella lihaa perustelematta sitä yleensä mitenkään. Paras vaihtoehtohan olisi tottakai se että kenenkään ei tarvitsisi perustella, mutta tokkopa siihen tilanteeseen koskaan pääsemme.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.11.2009 21:52

Lainaus: Noraphrenia

mutta koskaan en kuule kenenkään kysyvän "miksi sä SYÖT lihaa?"

Kyllä tätä kuulee! Toiset pitkän linjan vegaanit vaan kokevat olevansa muita ylenpänä maailman hierarkiassa, koska heidän vuokseen ei ole tapettu yhtäkään eläintä. Sama sakki on myös lukuisia kertoja saarnannut minulle yksityisautoilusta, mutta kyyti on silti kelvannut joka hemmetin muuttopäivänä.

Ja siitä jatkuvasta kuulemisesta johtuen minä en osaa enää yhtään ottaa vakavasti näitä "pelastan maailman vegaaniudellani" -tyyppejä.
Kirjoittanut: Basscadet (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.11.2009 23:05

Lainaus: Natassja

Lainaus: Dunkelwerden Eihän liivatekarkkien korvaaminen esimerkiksi suklaalla tai terveellisemmine vaikkapa pähkinöillä ja kuivatuilla hedelmillä ole edes hankalaa? Liivatetta taitaa olla lähes kaikissa karkeissa? Vai? Pähkinöistä ja kuivatuista hedelmistä ei mielestäni voi mitenkään puhua karkkeihin verrannollisina. Kuivatut hedelmät. Tulisi vaan paha mieli. Mielummin sitten tuoreena. Suklaa kyllä kelpaa!

Ei ole oikeastaan muualla kuin suuressa osassa pehmeitä karkkeja, mm. vaahtokarkit, viinikumit sekä myös liitulaku. Normilakritsissa taas harvemmin on liivatetta.
Kirjoittanut: Basscadet (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.11.2009 23:08

Lainaus: Layil

mutta punaisissa karkeissa väriaine tulee jostain koppakuoriasista, et kai kaikkien punasten ja violettien karkkien syöminenki pitäis sit lopettaa onhan ne ötökätkin eläimiä x)

Jep, E120: punainen väri, karmiini, jota saadaan kuivatuista ja jauhetuista naaraspuolisista kokenillikirvoista. Lienee yleisin karkeissa käytetty punainen väriaine. Voihan noita jättää syömättä, mutta mielestäni se on käytännön tasolla aika yksi ja sama, kun ötököitten syöntiä ei käytännössä voi välttää jos syö esim. jauhettuja tai murskattuja kasvituotteita. Tomaattimurskapurkkiinkin päätyy liuta liiskaantuneita ötököitä.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.11.2009 09:16

Lainaus: Basscadet

Tomaattimurskapurkkiinkin päätyy liuta liiskaantuneita ötököitä.

Joo, ja ihminen syö keskimäärin kahdeksan hämähäkkiä huomaamattaan elämänsä aikana.

Kyse ei varmaan ole siitä, että yleensä syö ötökkää, vaan siitä, että sitä ötökkää on tieten tahtoen ja tarkoituksella käytetty siinä väriaineen teossa, kun aineen voisi korvata jollakin kasvispohjaisella, esimerkiksi.
Ainakin itse ajattelen näin.
Kirjoittanut: God Of Wind (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.11.2009 10:09
hmm... minä syön lihaa ja vihanneksia sekaisin. molemmat maistuvat hyville.
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.11.2009 15:06

Lainaus: God Of Wind

minä syön lihaa ja vihanneksia sekaisin

Tuskin kukaan kuitenkaan syö pelkkää lihaa...?

Basscadet, muista että viestiään voi muokata. Näin vältytään tuplapostauksilta.

Lainaus: Marraskuu

Kyse ei varmaan ole siitä, että yleensä syö ötökkää, vaan siitä, että sitä ötökkää on tieten tahtoen ja tarkoituksella käytetty siinä väriaineen teossa, kun aineen voisi korvata jollakin kasvispohjaisella, esimerkiksi.

Juuri näin minäkin ajattelen. On kuitenkin eri asia jos banaanikärpänen lentää suuhun ja vahingossa nielaisee sen, kuin jos pilkkoo sen aamupalakseen. ( Heh, banaanikärpänen aamiasena..? )
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit