Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Paras koskaan lukemasi kirja?

Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2006 14:42
Kertokaahan, mikä on suosikki kirjanne. Saa antaa pidempiäkin esittelyjä ja useammista kirjoista.
Myös kirjailijoista, jotka ovat mielestänne enemmän kuin hyviä, voisi kirjoittaa esittelyjä.
Ja nyt siis kauhukirjallisuus ei ole ainoa genre, josta täällä kuuluu puhua. Kertokaa kaikista ihanista lukukokemuksistanne niin laajasti kuin haluatte.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2006 14:43
Oma suosikkini on Douglas Adamsin Linnunrata-trilogia! Myös Adamsin muu kirjallisuus puree. Douglas on yksinkertasesti vaan paras!
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2006 15:22
En tiedä mitään superhyperhyvää, kun sellaista ei ole vielä eteen sattunut, mutta seuraavat ovat mukiinmeneviä:

Weis & Hickman: Kaikkeuden kivi-sarja. Vaikka onkin suht perusfantasiaa (paha (musta)- vs. hyvä (valkoinen)), on se silti virkistävän erilainen. Sillä kirjasarjan alussa kaikki on huonosti, ja kirjojen edetessä kaikki menee vaan huonompaan suuntaan.

Neil Gaiman - Unohdetut jumalat. Gaiman ei ole niinkään kielen mestari (tai sitten suomennetut versiot ovat vaan huonoja), mutta tarinankerronnan kyllä. Ja kaikki mytologiahärpäkkeet kiinnostavat muutenkin :P

Peter Höeg: Rajatapaukset. Kielen mestari on tässä. Minun oli ainakin vain pakko vain jatkaa lukemista, en pystynyt lopettamaan. Ja ihan mielenkiintoisia ajatuksiakin tuossa kirjassa.
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Devilsbride
  • Lähetetty: 27.11.2006 16:02
Redwallin tarut, noin 12 kirjaa sarjassa. Kirjailijan nimeä en muista.
Stephen Kingin Pedon sydän (vai oliko Dean R Koonzin...?)
Dracula, (lyhennetty versio)
Terry Pratchetin Velhous verissä.
Cujo. (Kingin/Koonzin? ehkä)
Tarina vailla loppua xD
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2006 16:10
David Pelzerin Pimeän poika on varmaan ehkä paras kirja Kalevalan jälkeen mitä olen lukenut. Tykkään yleensäkin lukea kirjoja joissa käytetään psykologiaa tai muuten siihen liittyvästä.

Tuo kirja kertoo tavallaan tuon sedän elämänkerran, mutta se on ikäänkuin tarinana kerrottu. Tykkäsin tosi paljon ja selkeytti aikanaan ajatuksia aika paljon.

Eli jos yhtään tykkää lukea ns. raskaampia kirjoja, suosittelen oikeasti lukemaan. On lukemisen arvoinen.
  • Lähetetty: 27.11.2006 16:14
Lainaus: Raivonkyynel Eli jos yhtään tykkää lukea ns. raskaampia kirjoja, suosittelen oikeasti lukemaan. On lukemisen arvoinen.

Kuulostaa lupaavalta, pitää lisätä listaan.

Onko jollain muulla samaa ongelmaa kuin minulla, eli niitä kiinnostavia kirjoja on riittänyt listaksi asti? Ja se lista on ainakin meikäläisellä pitkä kuin nälkävuosi. Luen aina kaikista lehdistä ekaksi kirja-arvostelut ja kirjaan ylös kiintoisalta kuulostavat tapaukset.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2006 16:21
^Mulla on sama vaan levyjen kanssa Tai no ei enää niin hirveästi, onneksi. Mutta voi sitä nuoruuden intoa kun Hamara oli putkahtanut postilaatikkoon.
  • Lähetetty: 27.11.2006 16:22
Lainaus: Raivonkyynel Mulla on sama vaan levyjen kanssa

Mulla se on edelleen Minulle ei saa antaa mitään synkemmän musiikin lehteä käteen, etten vaan lukisi levyarvosteluja ja innostuisi niistä.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 27.11.2006 16:26
Suosikkinani on nyt ja varmaankin ikuisesti Jeff Longin Helvetin piirit. Myös k.o. kirjailijan Vuosi nolla on lukemisen arvoinen.

Ray Lorigan teos Tokio ei välitä meistää enää on myös upea teos. Kuvitteleppa maailma jossa HIV on kukistettu! =^_^= Myös muut kirjat ovat upeita.

Forgotten Realms kirjasarja on myös napannut minut mukaansa, tosin vain ja ainoastaan englanninkielisenä!

Ja niitä on vaikka kuinka monta muutakin. What can one do when he doesnt have anything to do ?
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.11.2006 23:54
Juuri pistin listan suosituksia tuonne kirjallisuus ketjun puolelle, mutta copypastella tännekin.. Voisin linkittääkin mutta nyt voitte vaan lukea.. turhaa toistoa ! xd

Ambrose Bierce : Vanhempainmurhaajien klubi, (novellikokoelma) ja siitä erityisesti novelli : Halpin Frayserin kuolema (tämä novelli vaikutti minuun syvästi, kalvensi keskellä kesäpäivää ja estetiikallaan innosti maalaamaan ja kirjoittamaan)

Robert Blochin Psychot (joita olette saattaneet jo lukeakin ? ) ja novellikokoelma ja erityisesti novelli Apinajuttu (kaikille sadisteille, jotka haluavat tietää miten ihminen muutetaan eläimeksi)
Ja Psychot myös loistavia

Susan Casperin novelli Pimeyden Lapsi (vampirismia)

Novellikokoelma Rock on Rajaton kauhu, ja erityisesti siitä Mark Verheiden : Bootleg (Ja loppu kunnnon masokisti asenteella )

Ja vois pistää vielä kaikkea Poeta ja Lovecraftia mutta luulen että moni niitä on jo läpi kahlaillut ?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit