Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Paras koskaan lukemasi kirja?

Kirjoittanut: drama_queen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.12.2007 11:28
Marilyn Manson: Helvettiin ja takaisin

UPEA. Rakastan tuota kirjaa yli kaiken. Todenmukainen, sensuroimaton.
Kirjoittanut: Raven Darkstar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.01.2008 22:58
Lukekaapa me kolme ja jengi! Siinä on sellanen kirja että housut pois Mä oon lukenu sen ainakin 20 *oikeesti* itkeny joka kerta lopussa ja se on niin mieletön että se vetää niin mukaansa ja siitä ei saa tarpeekseen. Se on täydellinen kirja!
Kirjoittanut: HtorakiM (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.01.2008 23:06

Lainaus: Khissa

Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva

Loistava vastaus.

Douglas Adams: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Ja nimenomaan alkuperäiskielellä, kiitos.
Kirjoittanut: Vampira_666 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 14.01.2008 16:31

Lainaus: drama_queen

Marilyn Manson: Helvettiin ja takaisin

Oi se on kyllä hyvä kirja!
Kirjoittanut: FilthyMannequin (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.02.2008 16:30

Lainaus: FilthyMannequin

Taru Sormusten Herrasta-kirjat. En oo siis lukenu Silmarillionia ja näitä, vaan ne Sormuksen ritarit, Kaksi tornia ja Kuninkaan paluut. Joskus mooooooonta vuotta sitten sain sen kirjan omaksi jossa oli nuo kaikki kirjat+ne liitteet, mutta vasta viikko sitten sain kokonaan luettua. Sillon monnnta vuotta sitten luin sitä mut se jäi sitten kesken ja aloitin joskus kesän lopulla uudestaan lukemisen. Nyt vasta sain sen luettua sen takia koska on ollut niin paljon tekemistä nyt... Mutta kun olin syyslomalla Kanarialla niin luin siitä ykköskirjan puolivälistä kolmoskirjan puoliväliin. Muutamassa päivässä. Isä ei oikeen tykänny kun sitä siellä koko ajan luin.
Mutta nyt kun luin sen loppuun niin pääsi pari kyyneltä, kun se loppu niin surullisesti ... :< (Ohoh tulipas paljon tekstiä yhestä kirjasta...)

Ja sit toinen mun lempikirjasarja on Potterit. Oon lukenu kyllä vaan eka kirjasta viidenteen (itellä on nelos-ja vitoskirja), kun en oikeen uskalla lukea niitä kahta muuta osaa kun pelkään, että alan taas hirveesti itkemään niinkuin vitoskirjan lopussa kun Siriukselle kävi köpelösti...

Ja p*rkele unohtunu tuosta Anne Ricen Kadotettujen kuningatar! Tosi hyvä kirja oli... Joskus pitäis lukea uudestaan, kunhan saan TSHn luettua loppuun kun sen alotin uudestaan. x)
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 01.02.2008 16:54

Lainaus: Raven Darkstar

Lukekaapa me kolme ja jengi! Siinä on sellanen kirja että housut pois

S.E. Hiltonin kirja. ihan ookoo. Jos tykkäät tuosta noin paljon, niin suosittelen sulle Kellopeliappelsiinia, kulttikirja by Anthony Burgess.

se on yks kirja, joka kaikkien pitäis lukea.
Kirjoittanut: Arawyn (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.02.2008 17:00
Taru Sormusten Herrasta + muut Tolkienin teokset. En ole tähän päivään mennessä löytänyt parempia kirjoja, joka lukukerralla löytyy uusia juttuja. 8-vuotiaana taisin aloittaa Hobittia, vuosi tai pari myöhemmin TSH:ta. Rakastan Tolkienin tyyliä kirjoittaa ja kuvailla asioita. Lisäksi vetoavat mielenkiintoiset henkilöt (Klonkku) ja Keski-Maan historia. Ah. Nyt on menossa Sormuksen Ritarit englanniksi.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 01.02.2008 17:09

Lainaus: Velvet Grey

Neil Gaiman - Unohdetut jumalat. Gaiman ei ole niinkään kielen mestari (tai sitten suomennetut versiot ovat vaan huonoja), mutta tarinankerronnan kyllä. Ja kaikki mytologiahärpäkkeet kiinnostavat muutenkin

En ole itse useitakaan Gaimanin kirjoja lukenut suomeksi, mutta poikkeuksen tekee American Gods, joka on kielellisesti paljon antoisampi ja taidokkaampi kuin tämä suomennettu versio.
Saman asian olen huomannut Gaimanin Neverwheren kanssa, joka on myös paljon antoisampi lukukokemus alkuperäisellä kielellä luettuna.

Mutta jos siis menisin itse aiheeseen.
Viime aikoina lukemistani kirjoista suurimman vaikutuksen on tehnyt Sylvia Plathin Lasikellon Alla. Tässä kirjassa on niin vahva ja häiritsevä ilmapiiri, että tarina jää mieleen vielä pitkäksi aikaa kirjan lukemisen jälkeen.

Alice Seboldin Oma Taivas on myös todella upea lukukokemus.
Kirjoittanut: Kharon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.04.2008 10:57
Niitä on aivan liikaa, mutta ehdottoman loistavia teoksia ovat mm. Adamsin Ruohometsän kansa, Waltarin Sinuhe egyptiläinen ja suurin osa Stephen Kingin kirjoista.
Kirjoittanut: Falling (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.04.2008 18:53
Pikku Prinssi. Liikutun siitä aina.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit