Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Paras koskaan lukemasi kirja?

Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.11.2006 22:10
Lainaus: Zombina Saattaisi olla Anne Ricen Veren Vangit

minulla varmaan tämä sama, luin sen tosin englanninkielisenä, joten en sitten tiedä miten se on matkanvarrella suomenkieliseksi muuttunut.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2006 22:43
Lainaus: Velvet Grey Niin ja eipä unohdeta sitä,että hän on mitä luultavimmin bi.

Ai niin. Sehän on sitä deka denssia. Pöö!! ;P

Mutta niin se vain on. Jotkin kirjailijat nousee mediahypetyksen tähden Suuriksi Taiteilijoiksi, jolloin on aivan sama vaikka julkaisisi värityskirjan keski-ikäisille. Se myy kuitenkin, ja kriitikot soutaa samassa veneessä ku se on khuulii.
Kirjoittanut: valo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.11.2006 15:38
olen lukufriikki, joten parhaita kirjoja on useita:

Kauhu/vampyyrit:
Anne Rice: Veren vangit, Vampyyri Lestat, Kadotettujen kuningatar

Fantasia:
J.R.R.Tolkien: Taru sormusten herrasta
Margaret Weis&Tracy Hickmann: Hengen miekka ja Soturiveljet
sekä Dragonlancen kronikat
Neil Gaiman: Newerwhere
Terry Pratchett: Noitasiskokset ja Hyviä enteitä(yhdessä Neil Gaimanin kanssa)

Scifi:
William Gibson: Neurovelho, Mona Lisa ja Virtuaalivalo

Sarjakuvat:
Petri Hiltusen koko tuotanto
Terry Moore: Muukalaisia paratiisissa
Kramppeja ja nyrjähdyksiä -kokoelmat

Historialliset romaanit:
James Clavell: Shogun, Tai-pan ja Noble house
Kaari Utrion tuotanto (se nainen aiheuttaa katseellaan minulle henkisiä orgasmeja!)
William Shakepearen näytelmät (ei romaaneja, mutta menköön tässä osassa)

Tietokirjat:
Starhawk: Spiral dance ja Dreaming in the dark

Tulipas paljon...Mutta johan sanoin olevani kirjahullu ja lukutoukka! En todellakaan osaisi valita noista parasta, kaikki on niin kiinni päivästä, mielialasta ja siitä mitä on ulottuvilla.
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.11.2006 16:07
Fantasiaa luen kaikkein eniten ja suosikkejani ovat mm seuraavat:

J.R.R. Tolkien: Taru Sormusten Herrasta
Margaret Weis & Tracy Hickman: Dragonlance- sarja

Ehkä paras yksittäinen teos on tuohon Dragonlanceen kuuluva Kaksosten Sota.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.11.2006 16:13
Stephenie Meyer - Houkutus ja Draculan lyhennetty versio. On niitä jotain muitakin hienoja kirjoja, mutta ei nyt tule mieleen.
Kirjoittanut: mayfair (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.01.2007 12:09
teos nimeltä kalpea aavistus. olen lukenut sen jos ties kuinka monesti. ihmeen lohdullinen kirja. varsinkin alkuun samaistun täysin.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.01.2007 14:58

Lainaus: Kuutar

minulla varmaan tämä sama, luin sen tosin englanninkielisenä,

Interview with the vampire on varmasti parempi englanninkielisenä.
on kuitenkin vielä aika simppeliä englantia. + Anne Ricen muut vampyyri-kirjat.

M. Agejev - Kokaiiniromaani
kulttikirja, omaelämäkerrallinen teos.

Ray Lorigo - Tokio ei välitä meistä enää
espanjalaiskirjailija. Kertoo diileristä, joka myy muistoja pyyhkivää huumetta. Tää kirja saa pään sekaisin, I promise.

Thomas Harrisin Hannibal Lecter-kirjat. The silence of the lambs, Hannibal, Red Dragon ja Hannibal rising.

Deborah Spungen - Nancy ( And I don't want to live this life )
tästä ei varmaan tarvi kertoa mitään.
Kirjoittanut: Satyriasis (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.01.2007 16:25
Anne Ricen Veren vangit. Todella hyvä.
Kirjoittanut: Kamrusepas (Jäsen)
  • • Muokkasi: Kamrusepas
  • Lähetetty: 20.01.2007 19:46
Terry Pratchettin ja Neil Gaimanin "Hyviä Enteitä" [Good Omens]. "The Apocalypse has never been funnier!"

Ja Veren Vangeista on pakko sanoa sen verran että itse en pidä sitä vuosisadan mestariteoksena. Jatko-osa Vampyyri Lestat sen sijaan on aivan omaa luokkaansa.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.01.2007 21:27
Minun lemppareihin kuuluu myös Anne Ricen vampyyritrilogia, mutta en osaa valita niistä parasta. Jotkut puhuvat, että Annellakin olisi jatko-osien kirous langennut, ettei jatko-osat ole yhtä loistavia kun ensimmäinen. Minusta se ei kyllä ole niin, kaikki kolme ovat todella mahtavia! Mitä muut olette mieltä? Olen ajatellut lukea myös Anne Ricen New tales of Vampires, meidän kirjastosta kun kyseinen teos löytyy. Englantini on kyläl vähän niin ja näin, niin saas nähdä miten kärsivällisyys kestää..

Myös Bram Stokcerin Dracula on loistava teos, samoin kuin Mary Shellyn fankenstein on aivan loistava.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit