Gootti.net

Koulukiusattuja?

Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.11.2012 18:25
Itsellä oli oma episodi seiskaluokalla, kun "kaveri" väitti toisesta koulusta tulevan porukan hakkaamaan, ja sitä piti aina pakoon mennä. Mitään oikeaa uhkaa ei ollut, mutta sillä hetkellä sitä ei tiennyt. Onnistuin lintsaamaan lähes koko kevätpuolen seiskaluokasta. Koko episodi saatiin loppumaan vasta poliisin tultua mukaan (mitään lakiahan ei ilmeisesti tuo tyyppi rikkonut, mutta poliisi säikäytti pahasti).

Sitten oli luokka vs. minä ja paras kaveri asetelma, joka vain kääntyi hyvin nopeasti minä ja paras kaverini vs. luokka. Oltii vähän outoja lintuja, ja siksi luokan kiusaaminen ei kolahtanut meihin

Sanokaas muuten, että miten koittaa keskustella, kannustaa ja lohduttaa kaveria, joka on suunnitellut itsemurhaa (puhuin sen onneksi pois siitä) ja valittelee koulun kiusaamista ja elämää epäonnessa (ei poikaystävää jne.)? Kaveri on 14v tyttö, ja siksi ehkä sen jutut kuullostaa omiin korviin vain pieneltä emoilulta (mistä luulen opettajien kykenemättömyyteen puuttua kiusaamiseen johtuvan), mutta ihan selvästi on täysin todellinen juttu sille.
Kirjoittanut: DarkAngel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: DarkAngel
  • Lähetetty: 05.12.2012 22:56
Minua ei ole kiusattu koskaan. Jotkut vain vähän vitsailevat goottiudestani. (Ei mitään vakavaa!) Joskus kyl tekee mieli antaa niille opetus... Niin että tuntuu! Turpaan en oo viel viittiny lyödä (Haluan kuitenkin kirkossa käyttäytyä kunnolla...Satuttiin koulus just oleen kirkos...) Hiuksista oon kyl repiny... Jäi kauheet tukot hiuksia käsiin xD
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.12.2012 10:36

Lainaus: DarkAngel

Jotkut vain vähän vitsailevat goottiudestani. (Ei mitään vakavaa!) Joskus kyl tekee mieli antaa niille opetus... Niin että tuntuu! Turpaan en oo viel viittiny lyödä

Jos kyse ei ole mistään vakavasta vaan yksinkertaisesti vain vitsailusta, niin miksi ihmeessä pitäisi turvautua väkivaltaan? Ei sillä että se olisi muutenkaan järkevä tapa toimia.

Lainaus: DarkAngel

Hiuksista oon kyl repiny... Jäi kauheet tukot hiuksia käsiin

Toivottavasti ymmärrät että hiuksista repiminen on myös pahoinpitelyä. Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana. Valitettavasti nuorten tekemät pahoinpitelyt luokitellaan yleensä koulukiusaamiseksi. Omasta mielestäni ne olisi aina syytä käsitellä pahoinpitelyinä ja koulussa tapahtuvana väkivaltana, ei pelkkänä kiusaamisena. Jos joku tulisi tämän ikäisenä kiskomaan minulta hiustukkoja päästä, niin veisin asian takuulla poliisille pahoinpitelynä. Ei mahdu päähäni että miten ihmeessä pahoinpitely muuttuu kiusaamiseksi jos se tapahtuu kouluaikana.
  • Lähetetty: 06.12.2012 13:05

Lainaus: Giffirt

Jos kyse ei ole mistään vakavasta vaan yksinkertaisesti vain vitsailusta, niin miksi ihmeessä pitäisi turvautua väkivaltaan? Ei sillä että se olisi muutenkaan järkevä tapa toimia.

No, se ärsytti ja ne härnäs mua mun ihastuksests, kun se oli siin vieres! >
  • Lähetetty: 06.12.2012 13:07

Toivottavasti ymmärrät että hiuksista repiminen on myös pahoinpitelyä. Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana. Valitettavasti nuorten tekemät pahoinpitelyt luokitellaan yleensä koulukiusaamiseksi. Omasta mielestäni ne olisi aina syytä käsitellä pahoinpitelyinä ja koulussa tapahtuvana väkivaltana, ei pelkkänä kiusaamisena. Jos joku tulisi tämän ikäisenä kiskomaan minulta hiustukkoja päästä, niin veisin asian takuulla poliisille pahoinpitelynä. Ei mahdu päähäni että miten ihmeessä pahoinpitely muuttuu kiusaamiseksi jos se tapahtuu kouluaikana.

Ja sitä paitsi ne nauro sille ittekki et se ei ollu mitää koulukiusaamista!
Kirjoittanut: Thanatosofos (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2012 11:52

Ei mahdu päähäni että miten ihmeessä pahoinpitely muuttuu kiusaamiseksi jos se tapahtuu kouluaikana.

Olisko jollain samalla logiikalla ku pahoinpitely muuttuu urheiluksi kun se tapahtuu jääkiekkokaukalossa...? (Sanoo mies joka seuraa aktiivisesti vapaaottelua, mutta hei, se on ihan eri asia!)

Mutta vakavasti sanottuna, olisiko taustalla pyrkimys nimenomaan välttää leimaamasta nuorta rikolliseksi? Mikä sinänsä on ehkä ihan jalo ajatus, mutta toimiiko käytännössä...?
Kirjoittanut: ShadowPiratess (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.12.2012 23:35
Kokemusta koulukiusaamisesta on. Melkein läpi peruskoulun. Ei sitä ihmisen tarvitse olla kuin pikkuisen "tavallisuudesta" poikkeavan näköinen, tai jotain muuta vastaavaa, niin kyllä rupeaa pilkka lentämään. Anyway, koulukiusaaminen teki minut pitkäksi aikaa epävarmaksi ihmissuhteissa, mutta siitä olen päässyt onneksi pyristelemään irti. Nykyinen asenteeni kaikkeen on hyvin kyyninen ja viisveisaan muiden puheista tai teoista. Kiitos elämä (ja kiusaajat + narsistinen ex-"bestis"...).
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.12.2012 20:24
Ala-asteeni oli ihana paikka (n.20 oppilasta) jossa ei ketään kiusattu, mutta Ylä-asteelle siirryttyäni (tunnustan; olen seiskaluokkalainen, älkää silti ylenkatsoko) karu totuus lävähti kasvoilleni. Olen otollinen kohde kiusaajille siinä mielessä että itsetuntoni on alhaalla johtuen ulkonäöstäni josta en ole kovinkaan ylpeä, ja herätän sitä paitsi huomiota, olenhan sosiaalinen ja äänekäs ihminen, omalla mustanpuhuvalla tavallani joukosta erottuva. Niinpä on yksi kusipääjengi minua aktiivisesti nälvinyt, läskiksi, huoraksi ja lesboksi haukkuen (llitä v-alkuinen etuliite), mutta ystäväni puolustavat minua ja olen puhunut kyseisestä pääkiusaajasta opettajille. Naurettavinta oli, kun kyseinen mulkero huusi minulle naama punaisena, että minä koen tarpeekseni päteä, koska minulla ei ole ystäviä.... Kehotin katsomaan peiliin.
Tunnustan läimäisseeni häntä yhden kerran, poskelle, en kuitenkaan lujaa. Pyysin jälkeenpäin anteeksi ja hän näytti minulle keskisormea ja mölisi jotain.
Että näin.
Kirjoittanut: ShadowPiratess (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.12.2012 21:13

Lainaus: Sad Angel

Niinpä on yksi kusipääjengi minua aktiivisesti nälvinyt, läskiksi, huoraksi ja lesboksi haukkuen (llitä v-alkuinen etuliite)

Hmm... erittäin ikävältä kuulostaa, saisivat suksia sinne hevon v-alkuiseen koko tuommonen porukka. Tämä voi kuulostaa vähän tyhmältä neuvolta - viitaten siihen mitä sanoit - mutta itsetuntoa pitäisi kyllä korjata. Ainakin omassa tapauksessa kiusaajien mielenkiinto minua kohtaan katosi, kun osoitin, etten välitä heidän irvailuistaan, vaikka joskus kyllä pistin nasevaa kommenttia paluupostissa. Verbaalinen säilä on usein tuollaisille idiooteille liikaa. Osoita olevasi heidän typerän "leikkinsä" yläpuolella. You can do it.

Lainaus: Sad Angel

Tunnustan läimäisseeni häntä yhden kerran, poskelle, en kuitenkaan lujaa. Pyysin jälkeenpäin anteeksi ja hän näytti minulle keskisormea ja mölisi jotain.

Nostan hattua, että osoitit olevasi se kypsempi osapuoli (viittaus anteeksipyytämiseen). Tunnustan, että olisin itse vain humaissut turpaan niin, että tuntuu ja ollut siitä helevatan ylpeä.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.12.2012 23:35
Sad Angelille voimia!
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit