Gootti.net

Avioliitto, painajainen...?

Kirjoittanut: Drakan (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2010 15:30
Minä olen nykyisen kanssa kihloissa ja meillä oli isommat juhlat silloin, joka merkitsi sitoutumista ilman avioliittoa tai papin aamenta, näin olen ollut tyytyväinen eli ei ainakaan minulle kihlaus tarkota avioliittolupausta.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.01.2010 16:54

Lainaus: Cata

Siis häh, teidänkö mielestä pitäisi olla vanhanaikainen ja heti kihloihin mentäessä päättää päivämäärä ja varata kirkko?

Joo, ei sitä tarkkaa päivämäärää välttämättä tarvitsekaan kihloihin mentäessä päättää (eikä nyt ainakaan kirkkoa varata), mutta jos ei olla puhuttu mitään naimisiinmenosta mutta silti ollaan kihloissa, mitä järkeä on ylipäätään mennä kihloihin?
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.01.2010 19:08

Lainaus: Drakan

Minä olen nykyisen kansa kihloissa ja meillä oli isomat juhlat silloin joka merkitsi sitoutumista ilman aviokiittoa tai papin aamenta,

Eikö voi tehdä päätöstä sitoutua ihan muuten vaan, ilman sormuksia? Jos toista oikeasti rakastaa, niin eikö sen pitäisi sinänsä riittää sitoutumiseksi? Minullekin kihlaus on lupaus avioliitosta, ja vakava lupaus. Kyllä minusta seurustelusuhde voi olla hyvin vakava ja sitoutunut ilman kihloihin (tai naimisiin) menoakin, tämän todistavat monet lapsiakin hankkineet ja ikänsä yhdessä olleet susiparit.
Teinikihlat ilman puhetta avioliitosta taas useimmiten lähinnä naurattavat ja herättävät ajatuksia että mitenkähän kauan tuo vielä kestää.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.01.2010 20:14

Lainaus: BronzeRain

Kyllä minusta seurustelusuhde voi olla hyvin vakava ja sitoutunut ilman kihloihin (tai naimisiin) menoakin

Tätä juuri tarkoitin, että miksi sitä "nyt ollaan vakavissaan" pitää osoittaa sormuksilla jotka eivät sitten mitään muuta merkkaakaan? Itse olen ainakin törmännyt sellaiseen asenteeseen, että en olisi nykyisessä suhteessani vakavissani koska emme ole vielä kihloissa. Muiden ikäisteni mielestä siinä on jotain kummallista että emme ole sormuksia ostaneet kun useampi vuosi kuitenkin ollaan jo seurusteltu.
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.01.2010 14:53

Lainaus: groomeri

Itse olen ainakin törmännyt sellaiseen asenteeseen, että en olisi nykyisessä suhteessani vakavissani koska emme ole vielä kihloissa.

Kuulostaa tutulta. Eräs mieheni kaveri ihmetteli suureen ääneen miksei ole jo sormuksia ja kuulemma kannattaisi mennä kihloihin, koska siitä tietää että "juttu oikeasti toimii". Itse en noin vapaamielisesti jaksa suhtautua niiden sormusten ostamiseen, minulle kihlaus on lupaus siitä että naimisiin mennään ja häät ovat tulossa parin kolmen vuoden sisällä. Kyllähän tässä sellaiset 3,5 vuotta ollaan jo oltu yhdessä, mutta mihinkään ei ole missään nimessä kiire.

Kyllä minä naimisiin joskus haluaisin, ei minulla ole mitään avioliittoa vastaan. Isot sukukekkerit kuitenkin tuntuvat kovin ahdistavilta, mukavampaa olisi mennä vain pienen porukan edessä naimisiin jossain luonnon helmassa kesällä (Suomen kesän huomioon ottaen voi toki olla että sataa kaatamalla). Kirkkoon en kuulu joten toivottavasti löytyy jostain vihkijä, joka suostuu sanomaan muutakin kuin ne pakolliset löpinät. Mutta eiköhän tässä ole vielä aikaa tätäkin asiaa pohtia.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.01.2010 13:45

Lainaus: groomeri

Itse olen ainakin törmännyt sellaiseen asenteeseen, että en olisi nykyisessä suhteessani vakavissani koska emme ole vielä kihloissa.

Exäni kaveri (seurustelimme neljä vuotta, erosimme viime syksynä) kysyi minulta useaankin otteeseen kesällä että miksi ihmeessä emme ole vielä kihloissa. Taisimme kumpikin katsoa toisiamme ihan samalla lailla, kuin vähäjärkistä. Hänen mielestään oli ihan luontevaa että mennään kihloihin vähintään vuoden seurustelun jälkeen, kun taas minulla ei ollut käynyt mielessäkään kihlautua vielä tuossa vaiheessa, noin nuorena.
Jokseenkin nauratti myöskin erään kaverin asenne, että koska hän kihlautui tyttöystävänsä kanssa puolen vuoden seurustelun jälkeen ja muutti tämän kanssa yksiin, heidän suhteensa olisi jotenkin kypsempi kuin minun joka on vuosia seurustellut saman pojan kanssa, ja saanut suhteen toimimaan vaikka asuimmekin eri osotteissa ja emme olleet sormuksia ostaneet. Toki, se suhde päättyi, mutta heidän suhteensa päättyi ennemmin, ja sormukset myytiin (ja tälle kohdalle repesin totaalisesti kun kuulin) toiselle teini-kihlaparille.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 25.01.2010 20:31

Lainaus: BronzeRain

Teinikihlat ilman puhetta avioliitosta taas useimmiten lähinnä naurattavat ja herättävät ajatuksia että mitenkähän kauan tuo vielä kestää.

todellakin. Eilen sain tietää, että serkkuni (vuosmallia -93) on mennyt tyttöystävänsä kanssa kihloihin vuoden seurustelun jälkeen. Ei siinä sinänsä mitään pahaa, mutta kun oikeasti vanhemmalle väelle (ja vanhoillismielisille) se meinaa just sitä, että o-ou, oletettavasti kohta tulee shotgun weddingit. Mun äiti oli oikeasti innoissaan että oottaakohan ne jo lastakin kun näin pian menevät kihloihin, ja minä siinä sitten selitin että jotkut teinit harrastaa tuollaisia leikkikihloja jo yläasteella.

Mutta: En minä seurustelisi poikaystäväni kanssa, ellen uskoisi että joku päivä vuosien päästä tässä vielä tehdään Vegasit. Totta puhuen se jo utelee mun sormuskokoakin. Toisaalta pari vuotta sitten olin sitä mieltä(tietysti, kaikkihan on pahimmassa teini-iässä sitä mieltä : D ) etten aio naimisiin vaikka hyvässä suhteessa oli(si)nkin, ja silloin koin tietysti myös kihlat itselleni turhiksi. Tämähän on nyt vain lähinnä kihlaus-keskustelua (jolle muuten taitaa olla olemassa oma topiccikin?), mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että kihlaus on epävirallinen sopimus siitä, että joskus mennään naimisiin, ja minusta tuo epävirallisuus käsittää myös sen että asian "virallisuus" on osapuolten välisesti sovittavissa. Muistan tälläkin foorumilla lukeneeni jonkin parin käyttäneen "esikihlasormuksia", eli meinaan jotain senkaltaista.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.01.2010 20:39
Itse aiemmin en ajatellut meneväni naimisiin. Nykyisellään haluan naimisiin ja vielä jostain ihmeen syystä just ton körilään kanssa joka kuorsaa sohvalla. Tunnetta vahvistaa se, että hän nosti eilen puheeksi että muutettaisiin yhteiseen, omaan, rivariin, pois täältä kerrostalohelvetistä.
Eihän se ole kosinta, mutta vahvistaa myös sitä, että hän ajattelee tulevaisuutta kanssani yhtälailla kuin minä hänenkin kanssaan.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.01.2010 20:40
Ihmettelen hiukan tätä kihlauskeskustelua yleensä... Joko sitä ollaan parisuhteessa jonkun kanssa tai sitten ei.
Metallirengas sormessa ei muuta sitä asiaa yhtään mihinkään suuntaan.
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • • Muokkasi: Kedira
  • Lähetetty: 25.01.2010 20:49

Lainaus: mlrd

Metallirengas sormessa ei muuta sitä asiaa yhtään mihinkään suuntaan.

Eikös se tämän keskustelun perusidea ollutkin jotain juuri tuohon suuntaan, että mikä on SINUN suhtautumisesi asiaan. Toisilla kun se metalli (tai muun materiaalinen) rengas oikeasti muuttaa asioita kovastikkin. Ja kyllä sen huomaa siinäkin, että mikään ei saa miehiä pörräämään ympärillä kuin sellainen kullankimaltava rinkula vasemmassa nimettömässä

Itse kyllä kannatan avioliittoa. Pitkää suhdetta en haluaisi luoda kehenkään ilman selkeää laillista sopimusta ja merkkiä yhteiskunnalle - ja etenkin itselleni. Omassa sisimmässä se muuttaa kummasti asiaa ja paljon. Rituaaleilla on voimaa, sanoissa on voimaa kun ne lausutaan ääneen todistajien läsnäollessa. Niihin tulee merkitystä. Ja sitä havaitsee itsekkin, että kyllä, tässä minä olen juuri hänen kanssaan, eikä tämä ole enää mitään lasten leikkiä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit