Gootti.net

Valokuvaaminen

Kirjoittanut: zouwi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.11.2010 22:11

Lainaus: Layil

Haluisin enemmän ainakin tarkennusalueita ja mielellään aika nopea automaattitarkennus ja laadukkaampia kuvia.

Sivistynyt arvaus olisi että sun kuvien teknisen laadun rajoittaa optiikka eikä runko. Canonin puolella jo 350d on täysin riittävä runko jos vaan optiikka pystyy tuottamaan riittävää jälkeä. Eikä toisaalta edes se pieni pehmeyskään kuvissa aina haittaa jos siinä kuvassa on sitä varsinaista sisältöä.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.11.2010 14:36

Lainaus: zouwi

Sivistynyt arvaus olisi että sun kuvien teknisen laadun rajoittaa optiikka eikä runko.

mutta eipä se tuo lisää niitä tarkennusalueita. Tuossa mun kamerassa niitä on kolme ja automaattitarkennus on tosi hidasta eikä suostu ottamaan aina edes kuvaa ja joo valovoimasella putkella varmaan sais hämärällä otettua kuvia, mutta nykyään on vähä heikkoa. Menee vaan vähän hermo.

Tän oon nyt mietiskelly ostavani jossain vaiheessa
  • Lähetetty: 13.12.2010 03:40
Nyt on sitten hommattuna tuo Canonin 16-35mm f/2.8L II kakkula.

Kallis oli mutta tuntuisi olevan hintanasa arvoinen. Enää ei tarvii fotarisessiota aloittaa sillä että valkkaa kaikki kuvat ja vetää unsharp-maskin täysille.
Kirjoittanut: iips (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.12.2010 12:23

Lainaus: zouwi

Nyt on sitten hommattuna tuo Canonin 16-35mm f/2.8L II kakkula.

Onnea uudesta perheenjäsenestä!

Mulla on tällä hetkellä menossa joku suvantovaihe kuvaamisessa. Olen kuvaillut lähinnä luontoa ja omia (ja muidenkin) koiria, mutta nyt tuntuu että kaikki on jo nähty. Muillekin on varmasti tullut tälläsiä ei-kiinnosta-aikoja. Miten ootte päässeet niistä yli ja löytäneet taas kuvaamisen ilon?
  • • Muokkasi: zouwi
  • Lähetetty: 15.12.2010 01:33
Itse ainakin tollasten ei-kiinnosta kausien aikana joko ollut vaan kuvaamatta tai kuvannut jotain ihan muuta. Filmivehkeet on siitä vielä kivoja että niiden kanssa on paljon helpompi kahjoilla. Voi ottaa jonkun peltilaatikon ja rakennella siitä neulansilmävehkeen ja ihmetellä että millaista tulee. Syksy/talvi on kyllä muutenkin täällä vähän tylsää kun missään ei ole mitään väriä ja valoakin on vähänlaisesti.
Kirjoittanut: iips (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.12.2010 10:56
Taukoa on juu tullut pidettyä vähän luvattomankin pitkään. Reissuun lähteminen ilman kameraa on näemmä parasta lääkettä, nyt joulun pyhien aikaan tullut monta tilannetta vastaan joissa kamera olisi ollut kiva..

Ehkä se taas tästä, on jo muutama idea mitä voisin kotiinpäästyäni yrittää toteuttaa.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 28.12.2010 00:26
Sain vihdoinkin oman kameran, ettei tarvitse isän järkkäriä pitää koko ajan "lainassa". Canon EOS 1000D kyseessä, kit-linssi (18-55mm) ja toinen "kaupanpäälle" telezoomi (55-250mm f/4-5.6) ovat nyt käytössä, mutta isän järkkärin kanssa tuli käytettyä tuota kit-linssiä niin paljon, että haluaisin saman tien vähän parempaa. :P Rungon saa sitten myöhemmin vaihdettua kun siltä tuntuu.

Oikeastaan on kolme vaihtoehtoa: Canon 50mm f/1.8, Canon 50mm f/1.4 USM tai Sigma 18-50mm f/2.8, mutta en oikein osaa päättää noista. Ekan pystyisin hankkimaan heti ilman suurempia tuskia rahanmenosta, mutta menisi vaihtoon varmaan melko pian jos on ihan lelu, toinen on vähän "in my dreams", mutta pidemmällä aikavälillä kannattaisi, kolmas taas olisi siltä väliltä ja polttovälisäätö olisi vain plussa.. Että osaakin olla vaikeaa.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.01.2011 11:36
Osaisiko joku sanoa millainen jalusta olisi hyvä. Mulla on Nikon D5000 ja tuntuu että telekuvauksessa kuvat helposti värähtää jos kuvaa käsivaralla :/
Siksi ajattelinkin jossain vaiheessa ostaa sen jalustan. Saisi varmaankin vähemmän epäselkeitä kuvia.
Oon kyllä katsellut jotain jalustoja netistä, mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä. Aika hintaviakin ovat.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.01.2011 16:56

Lainaus: Embize

Aika hintaviakin ovat.

Mielestäni kannattaa kuitenkin satsata kerralla kunnon jalustaan. Se kestää sitten jopa vuosikymmeniä. Esim. Slik ja Velbon ovat hyviä merkkejä. Parhaita ovat sellaiset, joissa on putkimaiset jalat. Valitettavasti kunnon jalusta on myös yleensä painava
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.01.2011 17:36

Lainaus: poison

Mielestäni kannattaa kuitenkin satsata kerralla kunnon jalustaan.

No niin se kyllä varmaan kannattaisi. Pitää yrittää netistä bongailla niitä. Ja jos nuo Slik ja Velbon ovat hyviä merkkejä voisi niitä sitten katsastella
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit