Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Valokuvaaminen

Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.08.2011 15:51
Olen ajatellut ostaa macron NikonD5000:een ja olenkin päätynyt Sigman 50mm F2.8 DG Macro Ex objektiiviin. Soitin yhteen kameraliikkeeseen ja siellä suositeltiin sitä ja jo aiemmin olin katsonut ihan samaa objektiivia. Ymmärtääkseni pitäisi olla hyvä ja mulle riittävä
Ehkäpä teen tilauksen ensi viikolla!
  • Lähetetty: 30.01.2012 12:26
Harmittaa kun kuvaaminen jäänyt niin vähälle :/
Syksyllä ei tullut paljoakaan kuvattua ja viime aikoinakaan pahemmin ole kuvaillut paitsi blogiin.
Talvella ei mielestäni ole niin paljon kuvattavaa kuin vaikkapa kesällä tai syksyllä. Ja tuo kova pakkanen ei mahdottomasti houkuttele ainakaan ulos kuvaamaan.
Olisi kiinnostavaa tietää onko täällä muilla kausia kun ei vaan tule kuvattua
Kirjoittanut: Siegelinde (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.01.2012 15:10
Talvella on ihan hanurista kuvata. Itse kuvaan lähinnä blogia varten enkä ole omistanut kunnon kameraa kovin pitkään, mutta minkäs teet kun töihin lähtiessa on pimeää ja sieltä tullessa on pimeää. Odotan innolla kevättä ja valoa! Ulkoinen salama auttaa kummasti, mutta luonnonvalo on vaan niin paljon kätevämpää ja kauniimpaa.
  • Lähetetty: 31.01.2012 07:21

Lainaus: Siegelinde

Odotan innolla kevättä ja valoa! Ulkoinen salama auttaa kummasti, mutta luonnonvalo on vaan niin paljon kätevämpää ja kauniimpaa.

No niin minäkin odotan kevättä ja kesää innolla niin on valoisampaa, lämpimämpää ja enemmän kuvattavaa Ja mielestäni myös luonnonvalo on paljon kauniimpaa kuin salamalla kuvaaminen. Yleensä yritän välttää parhaani mukaan salamalla kuvaamista
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.01.2012 10:26
Tälleen sivuhuomiona jotain myyntikuvia yms. viime aikoina katselleena: olisi kiva, jos ihmiset viitsisivät vähän korjata salamavastaista asennettaan, jotta kuvista saisi selvää. Tai no, ohan se aina ihan jännä pohtia, kuka ostaa pimeän, tärähtäneen tuhnukuvan perusteella jotkut tyyliin "vähän käytetyt nyyrikit hinta 180ee tai oikeastaa aika paljo käytetyt ja ehkä pohjat ei oo lähössä irti". Sitä voi joko hankkia kotiinsa hyvät valot, käyttää hynää niin hyviin kameravarusteisiin ettei kuvat näytä salamalla otetuilta tai käyttää_sitä_hemmetin_salamaa vaikka edes paperilla himmennettynä tms.

Argh.
Kirjoittanut: Siegelinde (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.01.2012 11:19
Piiskansiima, puhut asiaa! Itse välttelen ostamista jos myyntikuvat ovat huonoja, kun ei koskaan tiedä mitä saa. Lisäksi jos itse kauppaan jotain, koitan panostaa kuviin jo ihan yksinkertaisesti siksi, että kauniit kuvat myyvät paremmin. Jos on nätti esine myytävänä, en todellakaan halua esittää sitä rumana ja rakeisena. Viime viikolla kävin juurikin ostamassa tehokkaampia hehkulamppuja kotiin, kun kameraparka ei enää saanut kunnolla tarkennettua automatiikalla valon puutteessa.
Kirjoittanut: Kattroll (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.03.2012 12:28
Nyt on Kehtova.nettikin taas päivitetty ja kuvat siirreety blogin puolelle.

Ensi vuonna voisi vissiin uutta kameraa alkaa katselamaan, jos tätä harrastusta mielii viedä pidemmälle, kun tuo Oly tuppaa kohisemaan vähän turhan paljon omaan ja varmasti myös muiden makuun. Kamerana toimii siis E-520, johon muutama kuukausi sitten tuli hommattua vihdoin Sigman 50 millinen edellisen 18-50mm F2.8 EX DC:n tilalle sekä satunnaisesti festarikeikoilla UZ-560.
Kirjoittanut: zouwi (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2012 10:44
Jaksaisikohan sitä raahautua ulkoilmaan tuota takatalvea kuvailemaan.. Tiistaina tuli poistettua kaupasta rahaa vastaan Manfrotton 055 jalusta + kuulapää ja mielessä on yksi tietty kuva jonka haluan ottaa. Ei vaan millään jaksaisi vetää vaatteita päälle, kameroita laukkuun ja suksia tonne kinosten keskelle. :S
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2012 18:09
Meidän pitäisi tämän viikon torstaiksi koulussa tehdä sellanen iso maisema kuvaus tehtävä ja nyt sitten tuli tuo hemmetin lumisade! mene tuonne märkään ilmaan sitten kamera kanssa, poistut sieltä kamera hajalla.
Lisäksi olen vielä saanut jonkun hemmetin flunssa/kuume taudin niin ei tässä paljoo pihalle lähetä harhaileen,....
Kirjoittanut: Myotess (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.05.2012 15:27

Lainaus: Embize

Kuinka moni on kiinnostunut valokuvaamisesta? ( En löytänyt hakemalla tästä aihetta )
Mitä yleensä kuvaatte? Minkälaisen kameran omistatte?

Olen ollut kiinnostunut valokuvaamisesta jo vuosia. En kuitenkaan säännöllisesti valokuvaile, lähinnä silloin kun tekee mieli tai kun olen jossain reissussa, jossa kamera on mukana.

Omistan Canon Eos 1000D:n, joka on hyvä järkkäri aloittelijalle. Kuvaan enimmäkseen luontoa tai mielenkiintoisia rakennuksia, riippuen toki siitä missä olen. Tapahtumissa otan enimmäkseen kuvia mukana olevista ihmisistä tai tunnelmasta. En ole vielä aivan kaikkiin kameran hienouksiin tutustunut, koska enhän minä mistään ohjeista vinkkejä katso, vaan kaikki menee kokeilemalla (ja siksi yleensä turhaudun kun ei onnistu).
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit