Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Unihalvaus

Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: predatoress
  • Lähetetty: 17.12.2006 17:27
Onko kellään kokemuksia unihalvauksesta, eli siitä, että herää nukahtamisvaiheessa, muttei pysty liikuttamaan jäseniä? Joskus saatan tuntea putoavani, tai sitten koen jonkin läsnäoloa huoneessa.

Wikipediasta löytyy tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Itselle kyse on melko uudesta ilmiöstä, epäsäännöllisestä unirytmistä ja opiskeluajan stressistä. Sinällänsä en ihmettele, miksi ihmiset ennen ovat uskoneet tilan aiheuttavan rinnan päällä istuva demoni tai muu yliluonnollinen olento (vrt. painajainen), sen verran rasittava ja pelottava tila on, kun tuntee järjen olevan läsnä, mutta mikään muu ei sittenkään toimi.
Kirjoittanut: DarkAndCold (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.12.2006 17:37
Mä oon tuntenu semmosta kun että just mun kroppa on ihan halvautunu kun herää nukkumis vaiheesta..
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.12.2006 18:08
En tuollaisesta ollut kuullutkaan, tai kokenut. Olen kyllä herännyt joskus käsi tunnottomana tai pelästynyt omia ruumiinjäseniäni (''mitä kettua tuossa mahan päällä röhnöttää?!''), mutta nuo ovat tietysti ihan eri ja lievempiä kokemuksia.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 17.12.2006 18:15
Pari kertaa on tullut koettua tuollainen olotila. En kummallakaan kertaa tiennyt mistä oikein on kyse, joten säikähdin ihan urakalla (että tässäkös tämä nyt sitten olikin, nyt sitten maataan liikuntakyvyttömänä tulevat vuosikymmenet). Ei se "halvaus" tainnut kummallakaan kertaa kestää muutamaa sekuntia kauempaa.
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • • Muokkasi: predatoress
  • Lähetetty: 17.12.2006 18:22
Kiva kuitenkin tietää, etten ole ainoa, jolla on ollut tällaisia kokemuksia! Itsekkin tosiaan säikähdin pahemman kerran, kun ensikerran sain unihalvauksen, rupesin miettimään, että mikä minussa on vialla, olenko sairas, onko minussa epilepsia tai muuta vastaavaa, mutta onneksi löysin sitten tietoa asiasta, ja nykyisin osaan suhtautua asiaan rauhallisesti. Kyseessä on aivoihin liittyvä ilmiö, juuri stressiin ja muuhun häiriöön liittyen, jota on runsaasti etenkin opiskellessa yliopistossa.

Lisää vaan, mukava kuulla kokemuksia, vaikka asia saattaa olla hieman shokeerava!
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.12.2006 21:54
erikoinen juttu, en kyllä muista että itselleni olisi noin käynyt koskaan, tai että olisin asiasta edes kuullut.
Kirjoittanut: lauratar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.12.2006 01:06
Kyllä vain. Heräsin siihen että sängyn vieressä seisoi outo tyyppi. Siinä sitten tuijotimme toisiamme. Kokemus ei ollut kaikkein miellyttävin, joskin mielenkiintoinen.
Kirjoittanut: Komori (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.12.2006 15:53
Juu, joskus kun oon nähnyt unta putoamisesta, niin onhan se ''putoaminen'' jatkunut vielä herätesssä.
Kirjoittanut: gootti (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.12.2006 18:59
en ole kokenu tollasta mutta joskus saatan säpsähtää kesken unien niinkuin säikähtäisin jotaki jonka jälkeen jatkan unia. Kerran näin sellasta unta että katsoin itse sänkyni vieresä kun nukuin sängyssäX)
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 18.12.2006 19:15
Minulla taasen on sellaisia, että vaivuin ikäänkuin horrokseen, jossa olen puoliksi valveilla, sitten näen unta, että putoan tai minua heitetään jollakin. Ja juuri kun olen osumassa maahan/esine on iskeytymässä minuun, herään oikein kunnolla säpsähtäen. O.o
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit