Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.06.2010 13:58
Vanhemmat eivät hyväksy lävistyksiä, tatuointeja tai neonkirjavia hiuksia ja minä olen sen verran vanhanaikainen, että vielä aikuisenakin en hanki niitä etten tuottaisi niille pahaa mieltä.

Ja toisaalta vanhemmat kysyvät joskus minulta neuvoa vaate- ja hiusasioissa, joten kai se on enemmän vastavuoroista vaikuttamista kuin kauheaa tyranniaa.

Olen kyllä itsekin tullut viime aikoina konservatiivisemmaksi pukeutumisen suhteen ja pukeudun tosigootisti vain klubeille, muuten taas suhteellisen tavallisiin, vaikkakin tummanpuhuviin vaatteisiin. Täällä Englannissa porukka pukeutuu niin häiriintyneesti, että olen alkanut fanittamaan bisnespukeutumista ja klassista tyyliä. Ja koska olen teiniltä näyttävä lähes kolmekymppinen, en halua mitenkään ylikorostaa lapsellista naamaa ja lyhyttä vartta raflaavalla pukeutumisella...
Kirjoittanut: Criceto (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.06.2010 12:09
Isäni ei tiedä koko asiasta mitään, koska pienestä asti minulle on sanottu: Gootit on pahoja. En ymärrä hänen kantaansa sillä olen käynyt jo muutamassa miitissä ja siellä oli ihan kivaa.

Äitilläni ei oles goottityyliä vastaan. Itse asiassa hän on itsekkin tällä sivustolla. Hän lupasi, että saan lisää reikiä korviin, jos haluan ja varmasti otan. No äiti antaa minun pukeutua ihan miten haluun. On niin mukavaa, kun saa pukeutua niin kuin haluu.
Kirjoittanut: Kazune (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.06.2010 16:59
Lävistyksiin (muualla kuin korvat) ja tatuointeihin kanta on ehdoton ei kunnes olen täysi-ikäinen. Tosin iskä tässä lupasi että jos äitille käy, niin kulmakoru on okei mutta hahaa, äiti olikin vastaan :> Onneksi täysi-ikäisyyteen ei ole kauheasti matkaa, kun tatuointikin on ollut suunnitelmissa jo muutaman vuoden.
Vaatteiden ja hiusten suhteen sitten iskä ei jaksa enää hämmästyä. Tässä kesätöissä kun muutama työkaveri ihmetteli kahvilla hiuksiani ja mietti iskän reaktiota (olin sen työpaikalla töissä) sanoi hän itsekin ettei enää jaksa ihmetellä hiuksiani, niin usein ne muuttuvat ja vaihtavat väriä. Vaatteisiin hän ei ole puuttunut enää vuosiin kuten ei äitikään. Äiti jaksaa välillä vielä hämmästellä hiuksiani (viimeisin reaktio: "voi luoja tota sun päätäs") mutta ei sen suuremmin puutu mihinkään. Äiti jopa aina mennessään juhlimaan kysyy mielipidettäni asustaan tai kysyy muuten neuvoa että miten pukeutuisi.
Joskus vaikuttaa jopa siltä että ne ovat ihan ylpeitäkin siitä etten ole ihan massateini vaan uskallan olla sitä mitä haluan. Muistan jonkun tilanteen jossa iskä puhui jonkun toisen miehen kanssa tämän tyttären ja minun ollessa paikalla (tämä tytär oli joku peruslissu) ja ylpeästi kertoi miten minä osaan olla omaperäinen sun muuta.
Joten voi kai sanoa että olen saanut ihan hyvän hyväksynnän?
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.06.2010 18:28

Lainaus: Criceto

No äiti antaa minun pukeutua ihan miten haluun.

No ei muuten anna! Turha koittaa tätä kautta saada lupaa miniminihameisiin tai napapaitoihin vielä ainakaan 5vuoteen. Mutta muuten, järkevyyden rajoissa, tuo taitaapi olla totta. Itse kun kasvaa suurissa rajoituksissa ja sellaisten vanhempien helmoissa, jotka rajoittaa liki jokaista sanaa ja elettä, ei halua sitä toisille. Sas vaan sitten nähdä mitä se minun äitini tuumaa niissä kesän lopuilla olevissa häissä, jonne meillä ostetaan vaatteet morticiasta molemmille.
Kirjoittanut: Girl98 (Jäsen)
  • • Muokkasi: Girl98
  • Lähetetty: 21.06.2010 20:55
Ite kun oon ** vanha (huom!! 2 numeroa!!) niin meiän äiti (iskä on kuollu)ei oikeen tykkää mun goottityylist... mut ei voi mitään... mä oon mikä oon, ja mua ei mennä muuttaa!!
tosin täytyy nyt oottaa, et saan "oikeita" goottivaatteita, eli mustaa...
p.s. oon uus, eli en viel tiiä kaikkii juttui!!
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.06.2010 21:11

Lainaus: Kedira

Sas vaan sitten nähdä mitä se minun äitini tuumaa niissä kesän lopuilla olevissa häissä, jonne meillä ostetaan vaatteet morticiasta molemmille.

Heii!!! Mulle kuvia kyllä siitä, teidän vaatteista ja äidin ilmeestä
Kirjoittanut: Aristosa (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.06.2010 15:17
Meillä iskä yleensä keksii valittamista, pukeudun miten tahansa. Mustalaiseksi on haukkunut (hän on hiukan rasistinen tapaus nimittäin...) ja silinteristä valitettu, että näyttää hupsulta.
Siskolta olen saanut näitä haudankaivaja -kommentteja, mutten mitenkään jatkuvasta. Jostain asukokonaisuuksista vain.
Äiti joskus valitti jatkuvasta korsetin käytöstä, silloin kun sitä ahkerasti käytin, mutta luovutti sitten jossain vaiheessa. Ei hän mitenkään yleisesti tyylistäni valita, mutta muistuttaa usein siitä, että pysyn kuitenkin näin hyvän maun rajoissa, mitä sillä sitten tarkoittaakaan...
Kirjoittanut: snowprints (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.06.2010 21:46
Kun rupesin pukeutumaan tällä tavalla, oli se monta vuotta vaan joku "ohi menevä vaihe" -.- ärsytti ihan v*tusti sillon, en ymmärrä mikä tässä tekee jonku ohi menevän vaiheeen? Samoin lävistyksien ja tatuointien haluaminen oli kuulemma vain "teinikapinointia äitiä vastaan" (?!), mistä lie keksineet.

Nykyään kukaan ei sano mistään mitään, ovat sitä mieltä ettei ollutkaan mikään vaihe. Joskus kehuvat jopa vaatteita ja hyväksyvät minut tälläisenä. Isä ei pidä tatuoinneista, mutta nyt täysi-ikäisenä sille on ihan sama : p
Kirjoittanut: Vanilja (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Vanilja
  • Lähetetty: 26.06.2010 15:54
Vanhempani suhtautuvat tyyliini hyvin. Etenkin äiti kehuu usein, että näytän kivalta. Lävistyksiin tosin oli jyrkkä ei siihen asti kunnes täytin 18.
Sain värjätä hiukset mustiksi sävyteshampoolla kovan kinuamisen jälkeen kun olin ysillä. Vanhempana sain sitten värjätä mustiksi kestovärillä. Sokkivärien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Hiuksista olen saanut pelkästään kehuja. Tai no kerran, kun olin ensimmäistä kertaa pari vuotta sitten föönannut ja harjannut hiukset pää alaspäin, niin yksi ystävistäni ja yksi luokkakaverini nauroivat hiuksilleni. Myös yksi koulukaveri kysyi jotain tyyliin, olenko saanut sähköiskun. Se pisti ärsyttämään.
Äiti lainailee joskus jotain vaatteitani ja korujani ja on kateellinen yhdestä sormuksestani
Äitikin fanittaa Nightwishia ja Tuomas Holopaista ja on ollut heidän konsertissaan siskoni kanssa.
Sukulaiset suhtautuvat kai ihan hyvin, ei ainakaan ole mitään negatiivistä sanottu ja etenkin äitini puoleisesta suvusta löytyy paljon metallia kuuntelevia joten kai he ymmärtävät tyyliäni.
Ystäväni suhtautuvat myös hyvin, yksi tosin sanoi minulle kerran, että hän on saanut käsityksen, että kaikki gootit olisivat lapsellisia. Sanoin hänelle heti, että ei se niin ole.
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.06.2010 19:51
Itselläni suku suhtautuu aika hyvin pukeutumistyyliini.
Jopa isoäiti tykkää käydä kampaajalla kanssani ja katsella kun vetäistään taas juuret mustiksi ja pyydän kampaajaa pörröttämään tukan. Ja lopuksi aina maksaa koko hoidon. Hän on ommellut kanssani vaatteita ja kuuntelee tarkasti, miltä sivuilta tahtoisin ihmisten tilaavan syntymäpäivälahjani sun muut. Myös korsetin hän hyväksyy ja haaveet rastoista, ainoastaan paljastava pukeutuminen on kielletty, mutta se ei haittaa; ei minun juttuni.
Äitinikin on melko hyväksyväinen, reikiä olen saanut korviin ottaa ja ainoastaan korvareikien venytys (ei haittaa, en tahtoisikaan) ja huulikoru on kielletty (minulla kun on todella pehmeät ja helposti tuhoutuvat hampaat) ja tatuointikin on sallittu kunhan täytän 17. Äidillä on itselläänkin tatuointi; sudenkorento olkavarressa jonka olin hänelle piirtänyt.

Äidin mies heittelee aina välillä "vitsikkäitä" kommentteja mustaan pukeutumisesta ("Mitäs ostit kauppareissulla?" "Yhen kivan paidan" "Minkäs värisen? Annas kun arvaan... Mustan! Yllättävä väri!") mutta hyvällä tavalla.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit