Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: goottityttö 18 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.04.2013 01:46
minun vanhemmat eivät sanoneet mitään mutta ihmetteli vaan että miksi vaihdoin tyylini gootiksi ,mun mielestä tykkään olla gootti
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.04.2013 21:58
Eivät välitä, niin kauan kun en riko lakia ja näytän suht siedettävältä saan tehdä mitä haluan. Kyllä ne vähän mun tatuointi aikeita kammoksuu, mutta eivät ole kieltäneetkään. Eivätkä kyllä voisikaan kun olen ollut jo hyvän tovin täysi-ikäinen.
Kirjoittanut: Sieluton (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.07.2014 23:30
Nah...mitäpä ne tuommosesta...
Äiti suuttuu jos joku alkaa mulle päätä aukoo.
Onko oikeesti olemassa vanhempia jotka eivät suvaitse lasten goottina oloa?
Ilmeisestikkin on, mutta onneksi ei mulla ole!
Mikä vika jos sipasoo mustaa hulipunaa lärviin ja lähtee koko " univormu" päällä ulos neljän seinän sisältä?
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.07.2015 20:47
Kotona asuessa sai aina kuulla valitusta mustista vaatteista, hiuksista ja rahan tuhlaamisesta levhyihin. Äiti kumminkin kehui vaatteitani. Saatananpalvoja-epäilytkin kuultiin, varsinkin kun äitini on uskovainen niin sain kyllä kuulla usein kunnon Jeesus-saarnat. Nyt kun olen asunut omillani monta vuotta niin vanhemmat eivät ole kommentoineet mitään. Äidistä on hyvä että hiukseni eivät ole enään mustat. Kotona asuessa kaikenmaailman vampyyrikirjat ym "epäilyttävä" piti aina pitää piilossa kun en olisi jatkuvasti jaksanut kuulla kuinka kaikki on paholaisesta. En ole hirveästi huudellut vanhemmilleni kiinnostuksen kohteitani, koska ne on joko turhia/ei-enään-sinun-ikäisellesi tai äidin mielestä paholaisesta. Esimerkkeinä. fantasia, vampyyrit yms.

Äiti ei suostu oikein tulemaan kylään koska on pahasti allerginen kissoille. Voisi säikähtää vampyyrijuttuja... Isäni ei kommentoi mitä asunnossani on.
Kirjoittanut: Lena Tuhkalehto (Jäsen)
  • • Muokkasi: Lena Tuhkalehto
  • Lähetetty: 05.08.2015 11:21
Äitini on käsittääkseni mielissään siitä, että uskallan olla omanlaiseni. Yleensä en saa häneltä negatiivisia kommentteja ulkonäöstäni tai vaatetuksestani, päinvastoin. Toisinaan hän tosin tulee nykimään paitani kaula-aukkoa ylöspäin ja sanoo: "Liian avoin" tai katsoo hamettani ja sanoo: "Liian lyhyt". Sitä en kylläkään koe erilaisuuteni kritisoimiseksi, vaan vain Nuoren Tyttären Siveyden Vaalimiseksi. Hän kuitenkin antaa minun pukeutua juuri niin kuin haluan, vaikka käyttämäni vaatekappaleet eivät häntä aina miellytäkään. Musiikkimaustani äiti ei pidä, mutta musiikinkuunteluuni hän ei puutu ollenkaan.

Jos kerron äidilleni, että minua on katsottu pahasti kaupungilla tai joku on heittänyt typeriä mielipiteitä olemuksestani, hän muistuttaa minua siitä tosiasiasta, että kyseiset ilmiöt johtuvat ihmisten "sielun pienuudesta" (suora lainaus äiteeltä) eikä niistä pidä välittää. "Olet vaan oma itsesi ja kannat itsesi ylpeydellä", hän sanoo.

Kerran hän laittoi luun kurkkuun eräälle hyypiölle, joka parkkihallin liukuportaissa kommentoi ääneen hameeni lyhyyttä. (Kiitos, äiti, kun puolustat nyhverölastasi.)

Isäni toisaalta ei aina ymmärrä "erilaisuuden" merkitystä minulle. Hän tuntuu ajattelevan, että ihmisten ei tarvitsisi edes yrittää ymmärtää valtavirrasta poikkeavia yksilöitä. Kun olen maininnut, että tykkään järkyttää suvaitsemattomien ihmisten pientä mielenmaailmaa erilaisuudella, hän on ihmetellyt, mitä hauskaa on järkyttämisessä. Yritin sitten selittää, että toiveeni olisi ihmisten ajatusmaailman avartuminen. Ei hän tajunnut. Isä saattaa joskus kysyä "Tykkäätkö sä oikeasti tästä?" jos kuuntelen esimerkiksi death metalia, mutta enimmäkseen hän ei kommentoi lempimusiikkiani suuntaan eikä toiseen.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.08.2015 16:22
Minun tytär sanoi minulle 10 vuotta sitten: "Äiti, jos vielä kerran laitat mustan huulipunan - sinä et oo enää minun äiti!"
Kirjoittanut: Drakan (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.08.2015 18:49
omat vanhempani hyväksyivät mut selaisena kun oli eli hevari, gootti tuli minulle lähemäksi vasta aikuisiällä. Mun toinen tytöistä on niin sanottu tavis ja toinen gootti/emo ja olen hyväksybyt heidät sellaisena kun ne on =). mun ja keskimäisen tyyli on aikalailla sama ja on ollut helppo ostaa ja hankkia vaateita ym. Poikani näytää oleman enemmän hiphop tyylinen 12v ja se vähän häiritsee minua, mutta en tietenkään puutu siihen. Minusta ihmisen pitää saada ola sellainen kuin haluaa ja se pitää hyväksyä, toki neuvoja ja mielipiteitä voi sanoa mutta pitää kunnioitaa toista ihmistä. mun lapset on siis 20v (tavis) 18v (gootti) 12v (hiphop/ räb ym.)
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 16.08.2015 23:06
Äsken katsoin Sinun profiilisi, ensin luulin, että olet nuorimies..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!