Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: Gorgane (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.03.2012 22:15
Aikanaan yläasteella, kun osti ensimmäisiä bändipaitoja jne., niin ei tullut mitään isompaa kettuilua. Mutta sitten, kun muutti ekaa kertaa kotoa ja rupesi tukka olemaan pitkähkö, niin alkoi äitiltä ja isiltä tulla vähän palautetta. Isoin shokki taisi olla, kun hommasin korvikset ja rustolävistyksen, siitä sai kuulla pitkään. Isoäidiltä saa kuulla vieläkin. Vaatepuolelta kommenttia tulee aina, että pitääkö joku vähänkin "shokeeraava" paita päällä mennä ruokakauppaan, ja en kai pukeudu töissä miten sattuu ja kai on ollut tukka kiinni työhaastattelussa jne. jne. jne. Välillä tekee mieli sanoa, että eiköhän kohta 24 vuotiaana voi tehdä ihan oman mielen mukaan. Niin ja erittäin suuri helpotus kuulemma oli, kun ostin tässä vanhanajan bootsit New Rockin monojen rinnalle "edustuskäyttöön".

Yllättävän paljon kyllä vaikuttaa silti vanhempien mielipiteet taustalla. Esim. tatuointeja ei ole yhtäkään, vaikka useampi on kaverin piirtämänä odottamassa toteutusta. Kun n. joka toinen kerta kun kotio menen, niin eka kysymys äidiltä on, että "Et kai vaan ole kuvia ottanut ja työuraas pilannut?". Mummu kysyy saman joka kerta. Ei auta selittelyt, että niin, niitä nyt on nykyään joka pissiksellä ja fruittarilla, noloja kärpäsenpaskoja tosin.

Tukka on toinen samantapainen juttu. Hirveetä sortoa tuli, kun aikanaan ennen armeijareissua ajelin Tuska-festareille kolmasosan pitkästä tukasta pois eli toinen kylki päästä kaljuksi. En olisi saanut missään ihmisten ilmoilla kuulemma liikkua. Voin vaan kuvitella palautteen, kun ajan tässä lähiaikoina tukan muuten pois, mutta taakse tulee kuiturastaponnarihärpäke.

Aika vähällä lopulta kuitenkin päässyt. Läheiset välit on. Paljon enemmän sanomista tulee viinanjuonnista, romuautojen keräilystä ja muusta romukaupan harjoittamisesta.

Eniten on sapettanut lähinnä äidin erittäin nuiva suhtautuminen samanhenkisiin tyttöystäviini, jotka ovat meillä käyneet. Että pitääkö sitä aina noita friikkejä heilastella, kun "kunnon tyttöjä" olisi kuulemma maailma täynnä. Välillä on tullut sitten huudettua oikein kunnolla, että jumalauta, eikö sitä voisi ihmistä olla tuomitsematta tuntematta. Asiaa vielä pahentaa suorastaan älyttömän tavallinen suku, jossa oikein kukaan muu ei ole millään tapaa räväkkä ulkonäöltään tai käytökseltään, kuin minä.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.03.2012 17:28

Lainaus: BronzeRain

Rissoilla viitataan housujen vetoketjuun. En kyllä ole muita vetoketjuja kuullut nimitettävän samoin, mutta en kyllä keksi mikä muukaan olisi kyseessä.

Koitampa uuestaa kirjottaa ko kahesti on jo valitettu murteesta.
Täälläpäin kanssa rissoilla tarkotetaan kaikkia muitakin vetoketjuja, esim. takissa, paidassa, hupparissa tai missä vain. En tiennyt että rissa olisi ollut niin harvinainen sana.
Ei kyl kuulosta järkevältä mut iha sama...
Kuka äänestää et alan puhhuu kirjakielel?
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 29.03.2012 17:39
Snaijaax silti et yleiskieles toi sana ei oo niiQ mitää joumään matafaka rispektii jösses jee? Menee niiQ tod. öyver mai hed!

Helppolukuinen kieli olisi valtakunnallisella foorumilla suvaittavaa, näin IMO. Murteet ovat puhuttuna rikkaus, mutta kun kyse on kirjoitetusta kielestä, ja todellakin valtakunnallisesta foorumista, kaikki eivät murteita, varsinkaan vahvoja sellaisia, ymmärrä. Kirjoitetaan kaikki kiltisti ja selvästi niin muutkin ymmärtävät eikä hiekkalaatikolle tarvita tulkkia.

T: Mode-NiiQ
Kirjoittanut: WintersWoe (Jäsen)
  • • Muokkasi: WintersWoe
  • Lähetetty: 21.04.2012 23:37
Eipä niitä erityisemmin kiinnosta.
Kirjoittanut: Nylon (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2012 00:20
En ole uskaltanut paljastaa täysin todellista minääni vanhemmilleni. Isäni loistaa poissaolollaan, ei asu edes tässä maassa enkä näe häntä juuri koskaan, niin hänestä en huolehdi. Äitiä sen sijaan näen silloin tällöin, vaikka välimatkaa onkin jonkin verran. Äitini on hyvin vanhanaikainen, en usko että millään uskaltaisin kertoa suuntautumistani hänelle. hän saattaisi käsittää asian että olen siirtynyt kokonaan ns. pimeälle puolelle. Eikä tyylini onneksi ole niin hallitseva kun monilla että tulisi esille jokapäiväisestä pukeutumisesta. senkään takia en koe tarvetta kertoa sen enempää.
Kirjoittanut: Cuilpantielh (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 11.07.2012 06:33
Minun vanhemmat ei ole ikinä olleet argessiivisia, kyllä he kurin ovat osanneet mulle pitää, mutta eivät sen kummemmin ole asiaan ja erilaisuuteeni puuttuneet. Muutama päivä sitten pyysin iskää kiristaan mun korsettini, ku en itse saanu sitä tiukalle: isä vaan vitsaili, et oon tainnu vähä lihoo :P
Ja äitin kanssa pystyn puhuun mistä vaan, mutta mieluummin puhuisin omista asioista ammattiauttajalle, mut aina ei pysty - senkin pitää olla lomalla välillä.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.07.2012 14:38
Njoo, kyllä ne vanhemmat ihan hyvin sen on ottaneet Toteavat aina kun tulen huoneeseen: "Kuolema korjaa!" ja sitten nauravat perään, elikkäs pitävät ulkonäköäni meko hauskana Kyllä sanoivat, että siistit ovat, kun remmihousuissa ilmaannuin kotiin eräs päivä Mustan huulipunan kanssa ne eivät ole vielä aivan sujut... mutta senkin kanssa pitävät vain hauskaa Vihreistä hiuksistakin vitsailivat, kun rannalla oltiin, sanoivat, että mulla on levää päässä
Äiti laittoi rajan siihen, että niin kauan saan vetää päälleni mitä lystään, kun pysyy sellaisena minkä lähtee pois, elikkäs pois suljettuja ovat lävistykset, tatuoinnit ja kestoshokkivärit Sitä rajaa ennen kyllä voin vetää aika reippaasti miten lystää
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.07.2012 04:46

Lainaus: Kuolonenkeli

Vihreistä hiuksistakin vitsailivat, kun rannalla oltiin, sanoivat, että mulla on levää päässä

mulle sanottiin: "Mites tuo sun pää on noi homehtumaan päässy?" MInullakin vihreää päässä siis.

Äiti oli aluksi ihan että voi ei mitä tämä nyt on mitä meidän pikku prinsessalle oikein on tapahtunut. Aiheesta tapeltiin jonkinaikaa, edelleen huomautellaan "Et sitte näytä iha kummajaaselta siälä juhulis" ja välillä jotain vitsiä heittelevät.
Eno kyselee aina että mihin sun kulmakarvat on tippunu ja sitten jos se menee vaikka kauppaan niin se kysyy että pitääkö sulle tuua jotain lampaanverta
Aika hauska oli kun olin lenkillä koiran kanssa ilman meikkiä ja vettä sato aika paljo, nii eno sitten ajo autolla ohi. Se hidasti mun kohalla ja avas ikkunan ja sano "EIKÄ! Sun naamas o valunu pois!"
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.07.2012 11:09

Lainaus: Wormboy

Se hidasti mun kohalla ja avas ikkunan ja sano "EIKÄ! Sun naamas o valunu pois!"

hehheh meikki taitaa olla aika kovassa kulutuksessa?
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.07.2012 16:06

Lainaus: Kuolonenkeli

hehheh meikki taitaa olla aika kovassa kulutuksessa?

no onhan se joo. Kuitenkin minut tunnistaa vaikka ei olisi meikkiä.

Tästä meikkaamisesta ei mummokaan oikei innostunu "sulla on liian kalpee naama" "ompas mustat huulet" "liikaa luomiväriä" jne. Nyt se sitten rupesi myymään kai jotain meikkejä niin se pyytää aina käymään että "Tuleppas nyt tänne katsomaan näitä meiän uusia luomivärejä, täälä on mustaakin varmaa viittä eri sävyä"
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit