Gootti.net

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: fungal (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 18.12.2006 19:01
Lainaus: DarkAndCold ja ihanaa kun joskus ne riitelee juuri kun mulla on mun kaverit vaikka yökylässä niin kyll ne ihan vapaast vaan riitelee vaikka se on tääl.. ei oo mitää välii että kuka on tääl " tää on mun koti!!" isä aina huutaa jos meen sanomaan että ne vois ajattella vähän ennen kun alottaa riitelyn samantie kun on ystävä kylässä...

onneks mun isä osaa pitää turpansa kii ku meillä on kavereita. se on sillon suht. normaali. ja noita mun isän "kohtauksia" tulee kerran viikossa, etten mää koko aikaa pelkää sitä. välillä se osaa olla tosi kiva mutta sitten ku on pikkusenkin ärtyny jostai nii heti yritän olla poissa tieltä yms. eli suoraan sanottuna mun isä on tosi helposti suuttuva mutta kukaan ei estä sitä kun se suuttuu.. mää juttelin mun ystävän kanssa tästä asiasta ja se ei voinu uskoo mua aluks mutta sitte ku aloin kyynelehtiä se käski kertoo kaiken. puhuminen todellakin auttaa ongelmissa, vaikka ei uskaltais- tai ei oo ketään jolle puhuu, voi soittaa vaikka näihi mannerheiminlastensuojelu liittoon yms.
Lainaus: kuopassa Mikäli oikeasti pelottaa olla kotona niin silloin on syytä ehdottomasti käydä juttelemassa paikkakuntasi sosiaaliviranomaisten luona -- tai suunnistaa oitis johonkin nuorten turvakotiin. Jonkin aikaa oltuasi poissa kotoa vanhempasi saattavat huomata, että ovat menettämässä lapsensa ja muuttavat käyttäytymistään...

kiitoksia linkistä kuopassa, on ihanaa kun joku haluaa auttaa kun asiat ei oo hyvin. minulla on se ongelma vaan kuulemma että vähättelen ongelmiani (ystäväni sanoi kun juttelin hänen kanssaan) ,se voi olla totta. en haluaisi mennä sossujen luo puhumaan koska luulen heidän sanovan vaan jotain että välillä sitä riidellään vanhempien kaa mee kotii. johtunee varmaa siitä ku kerran ku isä löi mua ja sanoin sen jälkee äidille että mää voisin soittaa tosta poliisille, äiti naurahti vaan ja sano että kuri kuuluu kasvatukseen. ihan kuin se ois vähätelly isän käytöstä. isän käytös vaikuttaa koko perheeseen. ajattelis vaan että millaisa musta ja mun veljistä ja siskosta tulee aikuisina kun meidät on kasvatettu näin.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 18.12.2006 19:13
Omistan sitten näemmä oudot vanhemmat, kun he ovat olleet naimisissa 30 vuotta ja en ole nähnyt heidän ikinä tappelevan? Tai sitten se on niitä oikeasti harvoja, toimivia liittoja.

Harmi vaan kaikkien niiden puolesta, jotka joutuvat loppujen lopuksi toisilleen sopimattomien ihmisten keskeisistä tappeluista itse kärsimään, lasten ei pitäisi kärsiä vanhempian tappeluista.
Kirjoittanut: DarkAndCold (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.12.2006 20:06
mun isä aina valittaa saman tien jos käytän jotain meikkejä.. vaikka olen jo 13 ja noin 6½ kuukauden pääst 14.. niin se sanoo että meikkejä en saa käyttää..... mutta se nyt varmaan on aika luonolista.. tai en tiie.. kyll mä käytän meikkejä vaikka se sanoo ei.. oon aika tommonen.
mutta kyllhän isä on joskus ihan hyvä tyyppi.. tai no se on usein hyvä tyyppi.. mutta äiti sitten taas voi olla pain in the ***.. koko ajan sanomassa että mitä mun on tehtävä.. koko ajan sanomassa että siivoa huone.. mene koiran kanssa ulos.. blaablaa kyll mä meen ulos koirien kanssa ja muutenkin kyllä autan.. mutta sitten se vaan tuntuu siltä että se ei halua että mulla on omaa aikaa.. kun mä oon semmonen joka haluaa olla vaan ylhäällä ja kattoa musa dvdeettä tai kuunella musaa olla nettissä tai just lukea kokeisiin kunnolla ja että sais hyvin niis kun nyt on se loppu spurti niitä kokeita ennen joulu lomaa vaikka no kokeet ei oo ihan mun suosikki juttu mutta on hauskaa kun tullee kiitettävä ja kun vanhemmat on ilosii ja muutenkin.. ja kun ne riitelee niin sillon se koe menee päin V***UA!!! kun ei voi keskittyä ihan sillon..
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 20.12.2006 18:30
Lainaus: Iiriva Omistan sitten näemmä oudot vanhemmat, kun he ovat olleet naimisissa 30 vuotta ja en ole nähnyt heidän ikinä tappelevan? Tai sitten se on niitä oikeasti harvoja, toimivia liittoja.

Tai sitten hoitavat erimielisyydet sivummalla, poissa lasten korvilta. Samankaltainen suhde, kuin vanhemmillasi nyt kerrot olevan, on tosiaan näinä aikoina erittäin harvinainen näky.

Lainaus: DarkAndCold mun isä aina valittaa saman tien jos käytän jotain meikkejä.. vaikka olen jo 13 ja noin 6½ kuukauden pääst 14.. niin se sanoo että meikkejä en saa käyttää..... mutta se nyt varmaan on aika luonolista..

Tuo on ihan luonnollista. 13-vuotias on vielä lapsi, eikä siinä iässä tarvinne yrittää näyttää sitä vanhemmalta.

Lainaus: DarkAndCold mutta äiti sitten taas voi olla pain in the ***.. koko ajan sanomassa että mitä mun on tehtävä.. koko ajan sanomassa että siivoa huone.. mene koiran kanssa ulos..

Sitä sanotaan kasvattamiseksi. Jos kukaan ei missään vaiheessa sanoisi sinulle mitkä ovat velvollisuutesi (joo-o, koiran ulkoiluttaminenkin on velvollisuus!), et taatusti selviäisi kovin helpolla kun kasvat aikuiseksi.
Kirjoittanut: DarkAndCold (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.12.2006 16:49
Lainaus: kuopassa Sitä sanotaan kasvattamiseksi. Jos kukaan ei missään vaiheessa sanoisi sinulle mitkä ovat velvollisuutesi (joo-o, koiran ulkoiluttaminenkin on velvollisuus!), et taatusti selviäisi kovin helpolla kun kasvat aikuiseksi.

Mä tiedän että se on kasvattamista.. mutta joskus se menee hermoille.. kyll mä teen mielelläni TEHTÄVIÄ mitä äiti tai isä sanoo.. mutta liikaa on liikaa.. kun se joskus sanoo liian monta asiaa samalla mitä mä mun pitää tehä..
ettää.... mulla on vaan kaks kättä..
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.12.2006 17:28
hm. mua vähän hävettää. olen ollut meiän perheessä se, joka aiheuttaa ongelmia. Perheneuvola-käyntejä, terapeutteja & psykologeja, ylimääräisiä lekureita ja näi poispäi, psykiatrisel osastol.
Porukat riiteli todella usein pari vuotta sitten, kun depis ja syömishäiriöt tuli esille. Toisaalta ne kyllä tuli paljon läheisemmiksikin siinä vaiheessa.

Mut kuuluvat kuitenkin siihen 40 prosenttiin, jotka eivät ole päätyneet avioeroon. enkä usko että koskaan päätyvätkään. Ovat olleet naimisissa 16 ½ vuotta, tunteneet reilu 20.

Multa löytyy niin paljon tuttuja, joilla toinen vanhemmista vetää viinaa yli sallittujen rajojen, tai jo päätyneet avioeroon. ei sitä oikein osaa edes kuvitella, kun omat porukat on tällasia.
Kirjoittanut: Kahleet (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.12.2006 17:28
Kyllä ne meijänkin porukat riitelee tosi paljon. Ei se oo mitään mukavaa, ei todellakaan. Siks oon nykyään joka viikonloppu jossain muualla ku himassa ettei tartte kuunnella. Ja mä en tajuu miks meitsin porukat on vielki yhessä vaikka ne riitelee ja faijaki sano ettei se enää mutsii rakasta. Ois vaa helpompaa jos ne erois. Kaikkien kannalta.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 21.12.2006 17:48
Lainaus: Cata Multa löytyy niin paljon tuttuja, joilla toinen vanhemmista vetää viinaa yli sallittujen rajojen, tai jo päätyneet avioeroon. ei sitä oikein osaa edes kuvitella, kun omat porukat on tällasia.

vähän sama juttu, minustakin on todella vaikeaa kuvitella millaista on sellaisssa kodeissa joissa vanhemmat riitelevät paljon tai ovat jo eronneet, kun omistaa itse suuren, yhtenäisen ja rakastavan perheen. O____o mutta olkoon minun onneni.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.01.2007 11:22
Mulla on ihanat vanhemmat. En aio valittaa sanallakaan tänne heistä.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 07.01.2007 15:35
ihan hyvin ne asian nyt on ottanut, alussa oli vähän hankaluuksia. isä ei tiedä mitään nykyajan popkulttuurista ja luulee että kaikki on tällaisia ja äiti jopa tekee itse minulle tyylisiäni vaatteita.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit