Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: Elsie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.08.2011 22:34
Yläasteella, kun aloin ostaa vaatteita itse ja sitten tuli ensimmäiset kilinkalinrenksuhousutkin hankittua, eivät vanhempani pitäneet muutoksesta ollenkaan. Tai äiti ei pitänyt, isänpuolikkaani ei oikein koskaan ole sanonut asiaan mitään. Kommentteja sai kuulla lähes joka päivä (muttei välttämättä siltikään yhtä paljon kuin koulussa..). Kerran äiti totesi, että mustiinpukeutumiseni on kamalaa, koska musta on poikien väri :'D Kuitenkin nyt muutaman vuoden ja monien muutosten jälkeen vanhemmat ovat ehkä todenneet pukeutumistyylin olevan niistä (muutoksista) helpoin sulattaa, enkä juurikaan kuule enää negatiivista palautetta. Ehkä osasyynä sekin, että nykyisin kuitenkin pukeudun paljon feminiinisemmin. Korsetteja äiti ei tosin aivan ymmärrä vieläkään, vaikka suhtautuu niihinkin jo paremmin. On hän kuitenkin aina tyytyväisempi, jos ilmaannunkin hänen silmiensä alle "normaalissa" vaatetuksessa.

Kuuntelemaani musiikkia ei äiti kyllä ole vieläkään oppinut sietämään. Eikä elokuva- ja kirjallisuusmakuanikaan. "Miks niissä aina pitää olla tommosia kamalia örkkejä?" kuuluu usein, jos katson jotain vampyyrileffaa hänen läsnäollessaan.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.08.2011 16:14

Lainaus: Giffirt

D'uh, mitä luusereita. Kovikset katsovat Kaukametsän pakolaisia ja Alfred J. Kwakia. Leijonakuninkaan tai Maa aikojen alussa ykkösen katsominen itkemättä on jo vähän sama asia kuin jengiin liittyminen.

***** ku Pikkutassun äiti kuoli. ;_;

Mun vanhemmat on aika paljolti hyväksynyt mun "goottiuden". Sillon kun asuin vielä porukoiden luona niitä hävetti enemmän mun nolo teinipunk-vaihe jolloin mulla oli vielä irokeesi ja repaleiset farkut. Ne näki sen varmaan ihan positiivisena asiana kun farkut vaihtu ehjiin mustiin pillifarkkuihin ja irokeesin tilalle tuli suht siisti mustaksi värjätty tukka.

Nykyään vanhemmat suhtautuu aika paljolti huumorilla mun "erilaisuuteen." Äiti lentelee paljon ulkomaille työnsä puolessa ja raahaa mulle edelleen vaatteita ulkomailta. Lähes aina kun se on lähdössä reissuun käydään sama keskustelu.

"Jos mä toisin sulle vaikka jotain t-paitoja? Ja värihän oli musta?"
"Ei niiden äiti tarvii kokonaan mustia olla... "
"Eli saa olla kans vähän valkoistakin?"

Mun äiti on ihan paras.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.08.2011 11:49

Lainaus: Ratpick

"Eli saa olla kans vähän valkoistakin?"

Aww. Äidit

Tässä omilleni muuttaessa tuli törmättyä taas käsittämättömään erimielisyyteen. Äitini oli kyllä sitä mieltä, että minulle ostetaan ehdottomasti mustat verhot. Isä taas vain nauroi tuolle, että ei hemmetti mitään mustia verhoja. Tuossa ne nyt ikkunassa roikkuvat ja ovat oikein mukavan näköiset. Monikin asia menee juurikin näin. Äiti ymmärtää ja isä ei. Mutta onneksi siihen on jo melkein tottunut.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.08.2011 01:09
Mun äidin parhaudesta vielä sen verran, että se tuki mun goottiuttani noin vuosi sitten tuomalla mulle about gooteimman t-paidan ikinä Japaniasta asti.

Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.08.2011 16:41
omat vanhempani ovat aivan hirveän ylpeitä siitä, että valitsin Gootin tien.
Molemmat vanhempani ovat Gootteja myös joten olen saanut vain ja ainoastaan rakentavia kommentteja pukeutumisestani, meikkaamisesta ja niin edelleen.
Kirjoittanut: Miss_Reaper (Nimetön)
  • • Muokkasi: Miss_Reaper
  • Lähetetty: 19.08.2011 22:38
Kyllähän sitä sai kuulla pukeutumistyylin muututtua kommentteja tyyliin "Miksi kaiken pitää olla mustaa?", "Kyllä se tyyli vaihtuu kunhan aikuistut", "Pitääkö sun aina meikata noin paljon?", "Miksi sinusta on tullut tuommoinen?", yms. Nykyään ovat tottuneet ja ymmärtävät, että olen edelleen se sama ihminen kuin aiemminkin. Isäni sanoi kerran olevansa ylpeä siitä, etten kulje massan mukana, ja on sanonut tykkäävänsä kanssa goottirockista. Äiti puolestaan vinkkaa mikäli bongaa kirpputorilla jotakin, josta olisin mahdollisesti kiinnostunut.
Kirjoittanut: Platinum (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.08.2011 15:29

Lainaus: Miss_Reaper

"Kyllä se tyyli vaihtuu kunhan aikuistut"

Vuosia sitten omakin äitini vielä uskoi että noin tosiaan käy ja jaksoi höpöttää asiasta useinkin, nyt on varmaan sitten toivo jo hiipunut kun en ole pariin vuoteen tuota lausetta kuullut
Tai ehkä se on vaan iloinen kun on tämä tyyli muuttunut vähän naisellisemmaksi ja kyllä äiti jaksaa nykyään usein kehuakin vaatteitani ja tyyliäni ja osaa ostaa juuri sen tyylisiä lahjoja joista minä pidän ja kertoo jos on löytänyt jotain mistä saattaisin pitää
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.08.2011 08:48

Lainaus: Miss_Reaper

"Kyllä se tyyli vaihtuu kunhan aikuistut",

Tää on vähän off topic mutta pakko mainita kun tuli mieleen että yksi kaverini puketui yhdessä vaiheessa vähän saman tyylisiin vatteisiin kuin itse silloin eli pelkkiin mustiin. Yhtäkkiä hänen tyylinsä muuttui blondiksi massateiniksi tissinnostatusvöineen yms. Toinen kaverini kommentoi äkkinäistä muutosta niin tämä siihen vastasi että "Kai mä alan aikuistua kun en enää pukeudu mustaan ja bändipaitoihin"....... mielestäni ei ole aikuistumista pukeutua pissikseksi. Mutta näin jotkut vanhemmatkin ajattelee että kyllä iän myötä pukeutumistyyli muuttuu mutta ei se mielestäni kaikilla näin ole. Paljon näkee esim. keski-ikäisiä gootteja.
Kirjoittanut: winterheart (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.08.2011 13:27
Aluksi vanhemmat suhtautuivat pukeutumiseeni "ohimenevänä vaiheena". No sitä se ei ole ollut alun alkaenkaan Ns. mustiin pukeutuminen alkoi noin kymmenisen vuotta sitten varovasti ja peruskoulun viimeisellä luokalla aikalailla radikaalisti. Viimeksi olen kuullut pukeutumisestani jotain kommenttia noin pari vuotta sitten ja sekin oli jotain lässytystä väreistä. "Ostetaas sulle (siniset farkut)" "Miks sun pitää aina pukeutua mustaan?" Alkaa nuokin pikkuhiljaa ymmärtämään, että tämä on minua.
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.08.2011 18:16
Mutsi on ex-gootti, joten eipä tätä pahemmin haittaa. Tosin nykyään häntäkin ärsyttää elämäntyylini jossain määrin. Isältä suora siteeraus: "Kuka on tuo tyhmän näkönen Hard Rock-jäbä pilottilaseissa? Ai se onki meidän Nico!"
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit