Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: kauhukakara (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.02.2007 22:12

Lainaus: The_Killer_Doll

Esimerkiksi Moi Dix Moisin levyn kansi oli todella vaikea pala äidille, siinä kun Mana on ristiinnaulittu kannessa ja kansilehtisen kuvatkin ovat muutenkin vähäm hmm-hmm laatuisia.

Toivon ettei äitini tule ikuna näkemään tuota kansikuvaa missään, sillä siitä vasta tulisikin sanomista! Minun äitini on himouskovainen ja se alkaa valittamaan heti siitä jos vähän tummaanpukeutuvilla on ristejä tai jos ne poseeraa vaikka hautausmaalla.

Minun vanhempani ovat ihan mukavia. Riitelevät silloin tällöin ja valittavatkin minulle usein. Pukeutumistyylini saa äidin avaamaan suunsa suht usein.

Minun äidilleni ikuisuuskysymys on: "Miksi aina mustaa?" Tämän suhteen vaikenen, enkä muutenkaan jaksa kommentoida sille mitään kun se ottaa puheeksi vaatetukseni.
Se ei oo tainnu huomata, että minulla on paljon valkoisia paitoja vaatekaapissa. Äiti yrittää tyrkyttää minulle kaikenmaailman muotia ja muutenkin kaikki sen mielestä hienot vaatteet on minusta rumia.

Isä ei kommentoi mitenkään tyyliäni. Välillä vähän kattoo ja välillä se kysyy, että "onko muilla samanlaisia?" Isä kyllä tuppaa aina huomauttelemaan jos kadulla menee vähänkin kummallisen näköistä porukkaa.

Minun äitini on vähän ristiriitainen goottijuttua/mustiinpukeutumista vastaan. En tiedä mitä se ajattelee siitä, enkä viitsi edes kysyä, sillä siitä se vasta alkaisikin saarnaamaan. Kerran äiti antoi minulle mustan lompakon ilosuin, "tässä sulle goottilompakko ".
Jonkun ajan päästä se suoraan huusi, että "pistä toi tukka pois silmiltäs, sä näytät ihan gootilta! ".
Että sellaista. Aina jos televisiossa on joku mustiinpukeutuva tyyppi (ei julkkis), niin äiti pyytää minut usein katsomaan sitä o.o Mutta mustiinpukeutuvat muusikot on sitten kuulemma hulluja tai sellaisia (=saatananpalvojia)

Äitini ei hyväksy sitä, että minulla on mustat hiukset. Se haluaisi, että olisin vaikka blondi tai, että antaisin normaalin värini olla. Nyt se valittaa liiankin usein siitä kuinka mukamas mustat hiukset ei sovi minulle ja kun vaaleaihoinen olen, niin eihän musta mukamas sovi vaaleaihoisille. Ennen kun värjäsin hiukseni mustiksi, niin värjäsin muilla tummilla väreillä tai punasella, koska en saanut värjätä mustia. Hassuinta tässä on se, että kun värjäsin ekaa kertaa hiukseni mustiksi, niin äitinipä otti kaupan hyllyltä mustan hiusvärin ja ehdotti sitä!!

Vanhempani eivät tunne minua niin hyvin kuin voisivat. He eivät tiedä lempibändejäni, lempielokuviani (äiti kieltää jyrkästi kauhuelokuvat, sillä niitä katsomalla tulee hulluksi), lempikirjojani ja kiinnostuksenkohteitani. Oikeastaan jos äiti tietäisi, että tykkään esim. vampyyreistä (Draculaakin olen lukenut aina salaa ja kirja on visusti piilossa laatikossa, eihän sitä voisi näkyvällä paikalla pitää!) ja synkemmästä musiikista, niin sittenhän se vasta saarnaisi. Kuuntelen joskus KISS:a ja koska äiti nyt sattuu tietämään miltä ne näyttää, niin nehän on tietty SELLASIA.
Mutta kyllä äiti kehuu välillä, että kuinka hienolta näytän. Se myös kehuu välillä, että kuinka kaunista musiikkia kuuntelen, vaikka sanoitukset saattaisivat olla synkkiä. Onneksi äitini ei osaa englantia tai saksaa, tai japania. Suomenkielistä musiikkia en hirveästi kuuntele jos äiti on samassa huoneessa, sillä kun Dingon kappaleissa mainitaan helvetti, niin heti tulee sanomista.

Sitten kun pääsen muuttamaan pois kotoa, niin saan varmaan jonkinmoisen rauhan äitin valittamisen osalta. Ihme kyllä, äitini ei valita pikkuveljelleni tämän pukeutumisesta (joka pitää aina mustia housuja ja mustaa hupparia) ja kuuntelee heviä. o_O Hevinkin äiti tuomitsee.

Joskus meinaa mennä hermot äidin juttujen kanssa -_-
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Kaihomieli
  • Lähetetty: 23.02.2007 22:35

Lainaus: kauhukakara

Minun äidilleni ikuisuuskysymys on: "Miksi aina mustaa?"

Olen muuten kuullut itsekkin tuon saman kysymyksen niin monta kertaa, että se alkaa jo ottaa pikkuhiljaa päähän.

Miun vanhemmat ovat hiaman "vanhahtavia", joten he silloin tällöi ovat valittaneet pukeutumisestani, mutta eivät he enää valita mitenkään paljon. Joskus meillä on tosi kiivas sanaisia riitoja, mutta en menee kyllä aina ohi.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.02.2007 12:21

Lainaus: kauhukakara

"Miksi aina mustaa?"

Kuulostaapas tutulta. Toisaalta nyt viime aikoina olen tuntenut kummallista vetoa violettiin, ja sitä on alkanut ilmestyä pieninä määrinä sinne mustan sekaan. Äiti ei enää niinkään jaksa sanoa, vaikka yhteen aikaan uhkailikin ettei kustanna mulle enää yhtään mustaa hametta (niitä kun alkaa olla jo aika paljon mutta nykyään ostelenkin omilla rahoilla vaatteeni ), isä ei tykkää korseteista (joten en ilmesty semmoisissa hänen näköpiiriinsä) mutta muuten hyväksyy pukeutumiseni, joskus tosin naureskelee sille. Eräs tätini kuitenkin jaksaa edelleen odottaa että "parannun" ja alan pukeutua kuten normaalit ihmiset. Siinäpä odottaa
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.02.2007 14:49

Lainaus: Sharwynn

Eräs tätini kuitenkin jaksaa edelleen odottaa että "parannun" ja alan pukeutua kuten normaalit ihmiset. Siinäpä odottaa

Mun isoäiti on samanlainen! Odottaa että leikkaan hiukset, enkä värjää niitä enää mustaksi, normalisoin ulkoasun, hankin vaimon ja saan lapsia
Odottakoon
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 24.02.2007 15:27

Lainaus: Sharwynn

Äiti ei enää niinkään jaksa sanoa, vaikka yhteen aikaan uhkailikin ettei kustanna mulle enää yhtään mustaa hametta (niitä kun alkaa olla jo aika paljon mutta nykyään ostelenkin omilla rahoilla vaatteeni )

Minä olen jo useamman vuoden saanut ostaa vaatteeni itse, kun vanhemmat eivät niitä hyväksy. Ja kun minulla ei itselläni minkään laisia tuloja ole, niin voittepa arvata kuinka usein pääsen uusimaan vaatekaappini sisältöä. Jatkuvasti kamala pula vaatteista. :|
Kirjoittanut: Warchild (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 24.02.2007 15:28
Minusta mun vanhemmat on kyll kivoja Jos mä pyydän niitä ostamaan mulle jotain niin ne kyllä ostaa jos hinta ei yli 60 euroa nouse... Ja jos se nyt ei mikään oikeesti turha tavara ole...

Ne ei valita mustasta eikä tyrkytä mulle muita vaatteita... Äiti kun käyttää itsekin nahkatakkia ja mustia korkkareita koko ajan

Ja isäni äitinikin on samalla aalotopituudella kanssani mutta äitini isä ja isäni puoli-isä ovat sitä mieltä ettei normeja korviksiakaan saisi olla, mustiat vatteet pitäisi kieltää ja hiuksia ei missään nimessä saisi väjätä... Ei silleen että ne minuun mitenkään vaikuttaisi koska eivät ole vanhempani mutta valittavat aina...
Kirjoittanut: GothicGirl (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: GothicGirl
  • Lähetetty: 25.02.2007 01:11
Minulla on kotona myös kamala tilanne, äitini ja isäni riitelevät melkein koko ajan vaikka meillä olisi joku kylässä... Ei ole sellaista päivää jolloin he eivät riitelisi... Ja asiaa pahentaa se, että isäni on alkoholisti - juo siis joka ilta itsensä ympärikänniin - itsekin sen myöntänyt mutta ei, apua ei voi hakea. Olen tähän kaikkeen väsynyt...

Ennen minulla on ollut tilaisuus häipyä huoneeseeni, laittaa ovi lukkoon, musiikki huutamaan ja tulla koneelle. Mutta nyt kun minulta takavarikoitiin avain ja tietokone meni rikki (nyt olen meidän ikivanhalla koneella), en voi kuin enää mennä huoneeseeni, laittaa musa huutamaan ja istuutua lattialle oveni eteen ettei kukaan pääse huoneeseeni...

Asuimme äitini kanssa puolivuotta kahdestaan rivitalokaksiossa mutta vanhempani eivät eronneet. Kamala rahapula pakotti meidät tulemaan takaisin. Toisaalta rahatilanne on nyt huonompi kuin tuolloin...

Tällä hetkellä asumme kolmistaan... Ja isäni on alkoholin vaikutuksen alaisena väkivaltainen ja huutaa paljon... Minua hän on lyönyt lukemattomia kertoja. Ja äitiäni myös. Itken joka yö itseni uneen ja pelkään että joku tulee huoneeseeni kun en saa ovea enää lukkoon... Äitinikin itkee paljon.

En jaksaisi enää tällaista... Viiltelen itseäni ja olen yrittänyt itsemurhaa mutta kukaan ei välitä. Minulla on myös bulimia...

- Kaipaan apua mutta kukaan ei kuule minua.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 25.02.2007 02:54

Lainaus: GothicGirl

Kaipaan apua mutta kukaan ei kuule minua.

Turvakoti.net-sivustolta voit saada sellaisten tahojen yhteystietoja, jotka voivat auttaa. Myös koulussa opettajat, terveydenhoitaja yms. voivat auttaa jos kerrot tilanteestasi heille.
Kirjoittanut: GothicGirl (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.02.2007 11:26

Lainaus: kuopassa

Myös koulussa opettajat, terveydenhoitaja yms. voivat auttaa jos kerrot tilanteestasi heille.

Olen jo yrittänyt, mutta jouduin koulupsykologin puheille enkä kokenut olevani tilivelvollinen hänelle, jota en tunne. Siksi olen nykyään kieltäytynyt keskustelemasta hänen kanssaan.

Tämän takia kaikki luulevat etten kaipaa apua.
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.02.2007 12:15

Lainaus: GothicGirl

Olen jo yrittänyt, mutta jouduin koulupsykologin puheille enkä kokenut olevani tilivelvollinen hänelle, jota en tunne. Siksi olen nykyään kieltäytynyt keskustelemasta hänen kanssaan.

Tämän takia kaikki luulevat etten kaipaa apua.

Apua ei voi saada jos ei sitä ota vastaan. Oudoille ihmisille puhuminen voi tuntua veemäiseltä, mutta se on pakko jos apua haluaa. Kun ei ne asiat sormia napsauttamalla järjesty.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 9 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit