Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Jouluhössötystä

Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.11.2011 02:36
Viime viikonloppuna avattiin meidän joulufiilistelyt pipareita leipoessa äitini isoisän salaisella piparireseptillä. Leivottiin siskon ja äidin kanssa niitä ja kuunneltiin hyvää musiikkia. (Samalla tein välillä yo-juhlien kutsukortteja.) Käytin synttärinä saamiani muumi -piparimuotteja ja Hesburgerin lasten aterian yhteydessä saamiani Happy Feet 2 -muotteja. Vielä ei kauheasti ole kuitenkaan tuntunut joululta kun on näitä juhlia pitänyt hoitaa ja suunnitella, eikä luntakaan ole tullut. Ensipakkasina kuitenkin alkoi enemmän tulla edes talvinen olo.

Vaikka en juhli joulua siitä syystä, mistä sitä pitäisi juhlia, rakastan joulua hirveästi! Se on jotenkin niin lämmintä mutta silti kylmää aikaa. Lämmin olo tulee kun saa rakkaidensa kanssa käydä saunomassa ulkosaunassa, availla lahjoja yhdessä ja syödä ihanaa jouluruokaa. Mielestäni joulussa juuri on parasta se ruoka! : D Sitten se tunnelma kun kynttilät valaisee pimeänä talvena ja kinkkukin paistetaan oikein vanhan ajan leipäuunissa eikä nykyajan moderneissa kiertoilmauuneissa : D Sitten sitä saattaa käydä sukulaisten haudoilla toivottamassa hyviä jouluja ja törmäillä tuttuihin ja jopa puolituttuihin jotka toivottelee ohikulkiessaan hyviä jouluja
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.11.2011 10:32
Olen fiilistellyt joulua jo kuukauden verran. Ensimmäistä kertaa elämässäni (tai ainakin sitten lapsuuden) en malta odottaa joulua. Mies jarruttelee vauhtiani minkä ehtii, mutta silti olen jo juonut toista kymmentä litraa glögiä, ostanut konvehteja ja leiponut kahteen otteeseen pipareita. Kun mieheke ei vielä ole antanut koristella, piti keksiä porsaanreikä. Täytin siis olohuoneen ikkunan (joka on etupihalle päin, ensimmäisessä kerroksessa ja ilman kaihtimia) paperi lumihiutaleilla, näköesteeksi. Tietty olisin vain voinut vaihtaa paksummat verhot, mutta mutta...

Lahjojen suhteen on minullakin ongelmia. Mietin, että vaikka perheen luokse menemmekin viettämään joulua, en välttämättä lahjo kuin omaa ukkoani. En yksinkertaisesti keksi mitään fiksua sisaruksille ja vanhemmille. Kun noita sisaruksiakin on neljä, jokaisella puolisot ja kahdella lapsetkin, niin rahaakin palaisi liikaa minun tilanteeseeni nähden.

Viikonloppuna pitää lähteä katselemaan koristeita. Haluan edes jotain kivaa piristämään tätä kämppää...
Kirjoittanut: Lily Symphony (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.11.2011 19:28
Monta vuotta olen promotoinut lähisukulaisille, että en halua lahjoja, enkä niitä myöskään ostele. Itse maalaamiani kortteja olen saattanut antaa. Kyllästyin siihen, että aina saan jotain tarpeetonta kamaa, joka pitää sitten tunkea jonnekin.

Viime vuonna ostelin pitkin syksyä itselleni kaikkea kivaa mitä oikeasti haluan ja keräsin joululahjakasan, jonka sitten jouluaaton tienoilla annoin itselleni. (Se oli eräänlainen palkinto, koska se syksy oli aika rankka.)

Jouluruoista pidän muutaman kerran syötynä, mutta en ymmärrä niitä, jotka monta viikkoa jaksavat ahtaa samaa kinkkua...

Kun välttää yletöntä hössötystä, saattaa tulla joku sellainen mystinen joulutunnelma ihan yllättäen. Sellainen hiljainen, rauhallinen ja toiveikas olotila. Se voi tulla jouluruoista tai vaikka lumisateesta katuvalojen valaisemassa pimeässä illassa. Sellaisina hetkinä muistaa, miten taianomaiselta joulu lapsena tuntui.

Suunnitelmat:
- Traditio #1: kuunneltava Within Temptationin joulubiisi Gothic Xmas
- Traditio #2: Kuunneltava Twisted Sisterin kökköjä joulubiisejä (erityisesti Heavy Metal Christmas)
- Aion katsoa Love Hina -sarjan jouluspesiaalin, joka on odotellut sopivaa hetkeä
- Voisi katsoa Batman Returnsin pitkästä aikaa (sopii parhaiten joulun/talven aikaan)
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.11.2011 21:22

Lainaus: Lily Symphony

Jouluruoista pidän muutaman kerran syötynä, mutta en ymmärrä niitä, jotka monta viikkoa jaksavat ahtaa samaa kinkkua...

Minä taas en vaan voi sietää. Laatikot, kinkut, rosollit.. argh! Ja tuo laatikkokammo kun ei koske vain jotain Saarioisten foliolaatikkoja. En vain käsitä miksi monen mielestä joulu tuntuu olevan lähinnä syömistä varten. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni siinä tilanteessa, ettei joulunviettopaikkani ole aivan itsestäänselvyys. Todella tärkeitä ihmisiä ja näillä näkymin aivan eri suunnissa. Erään koulukaverini mielestä minun totta kai pitäisi mennä vanhemmilleni koska "Siellä voi syödä..!". Jouluna ehkä ainoastaan suklaankulutukseni kasvaa : D
  • Lähetetty: 24.11.2011 02:24

Itselläni varmaan ainakin siinä on se juju miksi jouluruokaa odotan aina innoissani kun sitä ei tule syötyä kun sinä yhtenä päivänä. Sen takia se varmaan onkin niin "koukuttavaa" omalla tavallaan. Seuraavana päivänä saattaa tietysti myös syödä sitä ruokaa mutta ei enää sen jälkeen.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.11.2011 13:47

Yh, en minäkään saata syödä jouluruokia kuin maksimissaan aatosta Tapaninpäivään. En todellakaan sen enempää. Ainoana poikkeuksena jauhelihapasteijat (tai nykyisin soijarouhe kun ei pysty sitä punaista lihaa syömään), piparit ja glögi. Hmmm... taidanpa tänään leipoa pasteijoita...

Onko täällä muuten muita kalkkunan popsijoita? Itse jouduin luopumaan perinteisestä kinkusta kun piti sairauden takia luopua punaisesta lihasta. Mutta ei haittaa, minusta kalkkuna on parempaa.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Roudatar
  • Lähetetty: 24.11.2011 16:39

Lainaus: BronzeRain

Onko täällä muuten muita kalkkunan popsijoita?

Ilmoittautuu. Meillä on joulupöydässä kinkun kaverina aina savustettua kalkkunaa, ja henk.koht. tykkään enempi kalkkunasta kuin kinkusta, vaikka molemmat maistuu. Mulla oikeestaan se kinkku on lähinnä lisuke siinä karjalanpaistin, kalkkunan ja savulohen rinnalla.
Kirjoittanut: Hypnosis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.11.2011 17:52
Suunnittelen aina hyvissä ajoin etukäteen, mitä teen lahjaksi sukulaisille, mutta aloitan itse tekemisen niin myöhään, että kerkiää tulla stressi. Oma vika. Nykyisin, kun kaikki sukulaiset asuu muissa kaupungeissa, menee joulu pitkälti matkustamiseen. Oikeastaan joulu alkaa vasta sitten, kun saa rauhassa istua joulupöydässä. Ja lapsen ilmeiden seuraaminen, kun hän avaa lahjoja, on myös korvaamatonta.
Meillä kuunnellaan joulubiisinä King Diamondin No Presents For Christmas
  • Lähetetty: 29.11.2011 22:05
On aika tyypillistä antaa villasukat lahjaksi jouluna, mutta kutomis -innostukseni alettua avomieheni pyysi minua kutomaan hänelle mustat villasukat jotka saa sitten pistää jalkaan kun menee jääkiekkoa pelaamaan Niimpä aloitin ne ja toisena päivänä toinen oli jo melkein valmis ja toinen hyvällä alulla. Sitten tuli pitkä tauko kun alkoi stressaamaan kaikkea muuta mitä piti tehdä ja nyt ajattelin juhlien jälkeen jatkaa ja tehdä sukat loppuun asti että saa sitte jouluksi ne Muuten taidan ostaa kaikille lahjat kun ei oikein tiedä mitä muille tekisi. Ja kun siskoillakin tapaa aina olla kahden sivun pituinen (hyvä ettei laminoitu) lahjalista jota ne jakelee aina kun on mahdollisuus saada lahjoja
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 03.12.2011 23:22
Minä suuri Joulu ihminen, olen kadottanut sisäisen joulun jonnekin..
Katsotaan nyt sitten josko se tässä vielä tulisi. Toivon ainakin. Joululaatikkoa, koristeineen en ole edes etsinyt tuolta komeron syövereistä. Jouluaattoa ja seuraa ja paikkaa en ole myöskään jaksanut miettiä.. Yksin en aio olla. siihen pyrin.
Kunpa joku lähettäisi mulle vielä hiukka joulufiilistä jostain ajoissa. -> Kiirettä pitää jo.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit