Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

suhtautuminen eläimiin?

Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.03.2008 19:18
Lehmä maistuu lautasella ja kissasta voi tehdä turkin, mutta olisihan se kiinnostavampaa ostaa ihmispihvi ja pitää käsissä ihmisennahkahanskoja.
Samassa arvossa ne mulla on, ihmiset ja elukat.
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.03.2008 19:59
olen ihan lihansyöjä eikä ole mitään turkiksia yms vastaan mutta on eläimet silti ihan kivoja halattavia kavereita. En tosin itse hankkisi lemmikkiä koska olen liian laiska pitämään sellaisesta huolta
Kirjoittanut: mustakynsi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.05.2008 16:49
tykkään suurammasta osasta eläimistä.mulle eläimet ei oo vaan eläimiä vaan myöskin hyviä ystäviä joille pystyn kertomaan asioita ja tiedän ettei se kerro sitä eteenpäin.mulla on tällä hetkellä kaks kissaa ja musta tuntuis oudolta olla kodissa jos ei olis mitää eläintä.hevoset on myöski tullu harrastukse kautta tärkeiks ja rakkaiks.et vaikka en omaa hevosta omistakkaan niin kyllä nekin huomaa jos on joku vialla ja niillekin pystyn kertomaan kertomaan kaikenlaista.
Kirjoittanut: DeathOfYourLife (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.05.2008 19:37
jossain määrin eläimet ovat fiksumpia kuin ihmiset, ne eivät polta, juo tai käytä huumeita..
Ihmiset käyttävät itseään jopa fiksumpia eläinkokeisiin (apinoita)..
Kaikki paha on suurin piirtein ihimisen aiheuttamaa, eläimilla ei ole osaa eikä arpaa...

Minusta eläin on silti eläin, mutta sitäkin pitää kunniottaa..
Kirjoittanut: Penni (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.05.2008 23:31
Ihmiset ja eläimet ovat saman arvoisia minulle. Jos joutuisin päättämään pelastanko ihmisen vai koiran, miettisin luultavasti niin kauan kunnes olisi mahdoton pelastaa enää kumpaakaan.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.05.2008 00:25
Itse tunnen paljon enemmän sympatiaa eläimiä, kuin ihmisiä kohtaan. Suhtaudun myös eläimiin kohdistuviin vääryyksiin paljon vakavammin, kuin ihmisien vastaaviin.
Kirjoittanut: emmelin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.05.2008 01:28
Kyllähän mie olen aika henkeen ja vereen eläinrakas. Pienestä pitäen olen halunnut eläinlääkäriksi, mutten usko että kestäisin sitä. Mikään ei saa minua surullisemmaksi kuin eläimen kärsimyksen katseleminen, etenkin jos kärsimys on ihmisen aiheuttamaa. Ikinä en ole esimerkiksi sukulaisten hautajaisissa itkenyt tai surrut, mutta tähänastisen pienen elämäni aikana ehdottomasti yksi kamalimmista kokemuksista oli, kun vein oman koirani lopetettavaksi ja seurasin sen hengityksen pysähtymistä. Kuulostanee hieman naiivilta, mutta minkäs teet.

Kaikkein kamalimpia ovat nuo eläinrääkkäysvideot. En vain käsitä, miten ihminen, oletetusti inhimillinen olento, voi satuttaa mielettömillä tavoilla viatonta ja usein puolustuskyvytöntä eliötä. Toisaalta, satuttavathan ihmiset toisiaankin aivan uskomaatoman julmilla tavoilla, enkä nyt tarkoita vähätellä sitäkään seikkaa.

Joskus kun oikealle päälle satun, mietin myös, mikä on antanut ihmiselle oikeuden alistaa muita eliöitä lähes täysin mielivaltaisesti. Inhottaa niin ihmiset, jotka värjäilevät puudeleitaan sopivamman värisiksi ja lakkailevat somistekoiriensa kynsiä koiran hamoseen sopiviksi. Ja silti itsekin olen tällähetkellä kolmen kissan onnellinen omistaja.

En ole eläinaktivisti enkä kasvissyöjä, en kannata turkistarhausta tai turkisteollisuutta (vaikka perheen vaatekaapeista löytyykin jokunen turkki tai nahkatakki), mutten myöskään tue kettutyttöjen tms. ryhmien yrityksiä vapauttaa turkieläimiä. Ainoastaan meikkejä ja kemikaaleja ostaessani tulen useimmiten valinneeksi ne tuotteet, jotka ovat testattu kemiallisesti koe-eläinten käytön sijasta.
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.06.2008 12:43
Hei kaikki eläinihmiset goottifoorumilta!

En tiedä onko kenellekään sattunut irc-galleriassa eteen tälläistä viestiä:

KOPIOIKAA, KIITOS!

KOPIOIKAA JOKA IKINEN JA KÄYKÄÄ ALLEKIRJOITTAMASSA! LAITTAKAA ETEENPÄIN!

Vuonna 2007 "taiteilija" Guillermo Vargas Habacuc otti kadulta kulkukoiran, sitoi koiran taidegalleriaan ja antoi sen nääntyä kuoliaaksi.
Useita päiviä "taiteilija" ja galleriavieraat katsoivat tunteetta tätä "mestariteosta", jonka koiran kuolinkamppailu muodosti. Lopulta koira menehtyi.

Näyttävätkö oheiset kuvat sinusta taiteelta?
http://www.youtube.com/watch?v=0cBBudN0_-E&feature =re...
http://www.youtube.com/watch?v=3-jIP8i1djg&feature =re

Mutta tässä ei vielä ole kaikki: arvostettu taidebiennaali Visual Arts Biennial of the Central American on nyt kutsunut taiteilijan tekemään saman julman performanssin uudelleen tämän vuoden biennaaliin.
Auta pysäyttämään tämä taiteen nimissä tehtävä eläinrääkkäys!

Mene jommalle kummalle seuraavista sivuista:
http://www.petitiononline.com/ea6gk/petition-sign. html tai
http://www.petitiononline.com/ea6gk/petition.html
ja allekirjoita vetoomus "taideteoksen" pysäyttämiseksi. Lähetä tämä kirje kaikille tuntemillesi eläinihmisille. Ole kiltti. Allekirjoitus ei luonnollisestikaan maksa mitään ja aikaa siihen kuluu noin 30 sekuntia.

Tälläinen nk. "taide" on sairasta ja todella julmaa, ei voi ymmärtää kuinka joku ihminen edes voi tehdä tälläistä ja aikoo vielä jatkaa. Toivon että edes jotkut kävisivät allekirjoittamassa tuonne, josko tuo sairas rääkkäys saataisiin loppumaan.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.06.2008 13:00
Hyi helvetti!! Voiko tuollainen olla edes totta! Siis ei oikeasti ole todellista!! Miten tuollaista voidaan antaa tapahtua?! Samaiselle "taiteilijalle" vähintäänkin samainen kohtalo. Tuli kyllä aivan kamala olo, kun tuollaista kävi katsomassa.. Julmaa, perin julmaa..
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.06.2008 01:50
Lemmikit...ovat lemmikkejä, mikä merkitsee minulle ystävää (vaikkei ehkä omasta tahdostaan) ja pienimuotoista perheen jäsentä... matelijat ja jotkin jyrsiät ovat mahtavia... Kissoille ja koirille,sekä ehkä linnuillekkin olen allerginen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!