Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

suhtautuminen eläimiin?

Kirjoittanut: fanget sjel (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.09.2011 19:02

Lainaus: kuopassa

Ei se ole mahdollista, sillä ihminen on levittäytynyt kaikkialle. Sen takia eläimet puuttuvat ihmisten elämään ja toisteppäi.

Ei olekaan mahdollista. Ihminen nyt on vaan levittäytynyt maan joka koloon eikä eläimillä ole kohta laisinkaan tilaa elää ja olen varma, että se tuottaa ongelmia tulevaisuudessa ja on jo tuottanut.
Mutta tuolla tarkoitin lähinnä sitä, että mun mielestä on järjetöntä, että luonnon omaa kiertokulkua pitää muokata ihmiselle "mukavaksi", vaikka siihen ei olisi mitään syytä. Ei ihminen ajattele varmastikaan luonnon parasta, mutta on ihmisiä, joita kiinnostaa luonnon ja eläinten hyvinvointi ja se on minusta hienoa, että joku ajattelee muutakin kuin omaa napaansa.
Ja meni aiheen ulkopuolelle varmaankin, sori.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.09.2011 21:18

Lainaus: fanget sjel

Ei olekaan mahdollista. Ihminen nyt on vaan levittäytynyt maan joka koloon eikä eläimillä ole kohta laisinkaan tilaa elää ja olen varma, että se tuottaa ongelmia tulevaisuudessa ja on jo tuottanut.

Jeps, Ihminenhän täällä valtaa eläinraasujen kaikki asuinpaikat ja sitten ne muka on ongelmana! ******** meidän pitää raiskata niiden metsät ja sen lisäksi muuttaa suurinosa asuinalueksi. Ja sitten valitellaan kun nalle siellä ja susi täällä ja apua tapetaan ne! Tollaset ihmiset joutais mun puolesta niiden ruoaksi. Niin! Ja tottakai niitä alkaa näkyilemään enempi paikoissa, kun ei niillä ole paljoa tiulaa liikkua, kun niiden kotimetsiköt ja elinalueet tuhotaan.! Mihin ihmeeseen niiden muka pitäis mennä. Ihan samanlainen oikeus niillä on täällä pallolla elää.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.09.2011 22:01
Kyllä luonto hoitaa.
Minä pystyn puolustautumaan karhua vastaan, minulla ei ole hevosia, koiria tai muitakaan kotieläimiä susien syötäväksi ja autoni uskoisin olevan suhteellisen hirviturvallinen.
Mitenkäs teillä?
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.09.2011 17:22

Lainaus: Funereal Soul

Onko kivaa kun kaloja kalastelee ja sitten niiden kiduksiin tarttuu kiinni koukku jonka avulla ne vielä vedetään ylös ja revitään se sitten ulos? auts. Ja sitten heitetään jonnekin veneen pohjalle tukehtumaan. Reilua..?? Et siis voi tappaa lihaelukoita, mutta kaloja kyllä ja vielä tuollaisen kiusaamisen jälkeen..

Kyllä, on kivaa enkä tukehduta niitä hitaasti vaan pidän huolen kyllä siitä että kuolevat heti ja nopeasti. Ja tuon aiemmin kirjoittamani tekstin takana on siis fakta siitä että kyllä, rakastan eläimiä, mutta omassa tilanteessani se ei päde ihan kaikkiin. Esim. kalat ja kanat ovat pelottavia, (yrittävät aina syödä mut! ) Niitä en sen enempää suojele, mutta esim. kissat tai muut tuommoset niitä en tapa. Varsinkin kun tiedän että jos itse tapan jonkun eläimen, en sitä luultavasti tule teurastamaan ja syömään joten turhaa. Tässä siis lähinnä tarkoitin sitä turhaan tappamista jota inhoan. Kuten se että isoäitini tappoi yhden kissanpennuista ja jätti muut eloon ku päättikin kasvattaa ne. Se oli turhaan tappamista.

Ja kuten tosiaan tuolla aiemmin sanoin: Vaikka olenkin lihansyöjä en silti itse niitä halua tappaa.

Lainaus: Nordis

Kamalan monet väittävät tuota samaa. Olenkin ihmetellyt, että miksi monet heistä sitten syövät hyvällä omallatunnolla eläimen-, eivätkä ihmisen lihaa?

Ihmisen lihaa ikävä kyllä huonosti saa mistään ilman rangaistuksia : D
Kirjoittanut: Animemo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.09.2011 14:37
Toisinaan kun koulussa menee huonosti niin tuntuu aina mukavalle kun omat marsut lohduttaa. Mun toisella marsulla on sellainen tapa pitää rummuttavaa ääntä ja puskea se aina lohduttaa. (Lieneekö jotain samaa tarkoittavaa kun kissa kehräys) Mutta lemmikit ovat minusta yhtä arvokkaita kun ihmiset.
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • • Muokkasi: Vega
  • Lähetetty: 23.09.2011 23:35
Ihminen on toki eläinlaji muiden joukossa, mutta jokin mutaatio, tai pikemminkin usean mutaation yhdistelmä on saanut meidät tekemään kaikesta muusta "luomakunnasta" eroavia asioita. Yhtäältä tämä ajattelu lienee pelkkää spesisentristä shaibaa (mistä sitä tietää mitä delfiini tai termiitti ajattelee), mutta toisaalta on kiistämätön tosiasia että ihminen muokkaa ympäristöään paljon, paljon enemmän kuin muut lajit. Kyky abstraktiin ajatteluun saattaa olla syynä tähän. Kyseinen kyky mahdollistaa elämisen luontaisesti epäsopivillakin alueilla. Ekolokeron valloitusta taas seuraa aina edeltävän systeemin epätasapaino, kuten juuri ihminen suuressa viisaudessaan on mm. tulokaslajeja seuratessaan todennut.

Etääntyminen vaistomaisesta toiminnasta ja tässä tapauksessa inhimillisen ajattelun ollessa toiminnan moottori ollaan todella hieman nesteessä. Ei kukaan edes suuren porukan tukemana pysty ajattelun avulla ennustamaan kaikkien tekojensa seurauksia. Ihminen ei enää ole luonnonvalinnan piirissä, ja tämä johtuu juuri tietoisuudesta. Luonto ei enää noin vain pyyhi meitä pois tai oikaise virheitämme vaikka olisimmekin osoittautuneet epäkelvoksi eliölajiksi.

Muut eläimet taas (keskustelussahan keskitytään niihin)... Olen todella eläinrakas, mutta minua kiusaa ajatus, että tämä rakkaus johtuu pelkästään siitä että yritän liittää eläimiin ominaisuuksia joita niillä ei ole siinä mielessä kuin ihminen asiaa ajattelee. Ei kissa välitä hittojakaan siitä missä asuu, kunhan saa ruokaa. Koira on laumaeläin, jolle kehittyy ihmisen kanssa eläessä samanlainen hierarkiataju kuin sudelle luonnossa: ei se ole uskollinen siksi että "rakastaa" sinua kuten ihminen toista, vaan siksi että sinä olet (yleensä) lauman kingi ja koiran vaisto sanoo että päällikköä on toteltava. Tahtoisin ymmärtää ja arvostaa eläimiä ja muita eliöitä sellaisina kuin ne ovat (muitakin siis kuin kissoja ja koiria), mutta kykenenkö tähän koskaan ihmisenä?
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.09.2011 17:28
Eläimet on ihania.

Todiste: http://www.youtube.com/watch?v=JE-Nyt4Bmi8
Kirjoittanut: Hape (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 24.09.2011 18:48
Minä pidän eläimistä. Töissä pelastan hiiriä ja sammakoita. Työkaverit nälvii siitä. Turha tappaminen on typerää. Minulla on sellainen lause kuin : Jos et syö eläintä, älä tapa sitä. Itse olen lihansyöjä, huonolla omallatunnolla. Ikinä ei tulis mielenkään rääkätä tai tappaa eläintä. Eihän Nahkurille kelpaa uhriksi mikään mitätön pikkueläin vaan ...
Kirjoittanut: Radioaktivität (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.09.2011 04:11
Olen mäyräkoirahullu! Minulla olisi 2kpl karkeakarvaisia mäyriksiä, ellen olisi hc-allerginen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit