Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

suhtautuminen eläimiin?

Kirjoittanut: Luthien (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.05.2010 20:04
Mulle eläimet on useimmiten arvokkaampia kuin suurin osa ihmisistä. En kuitenkaan ole kasvissyöjä tms, mutta en katso hyvällä jos eläimiä kasvatetaan nimenomaan ruuaksi ja aivan surkeissa oloissa.
Omaan allergioita, mutta melko lievänä onneksi. Olenkin ajatellut, että jos sitä kokeilisi hankkia omaa lemmikkiä sitten kun muuttaa omaan kämppään..
Lukion uskonnon etiikan kurssilla pohdittiin juuri ihmisten ja eläinten arvojen eroja, ja eläinten oikeuksia yms. Pisti melkein vihaksi kun yksi oppilas sanoi pitävänsä ihmistä suuremmassa arvossa, koska ihmiset ovat viisaita... Omasta mielestäni ihmiset osaavat olla hyvinkin tyhmiä.
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Mina
  • Lähetetty: 04.05.2010 12:18
Mie olen aika eläinrakas.. Lihaa syön ja nahkatuotteita käytän (turkkeja en mistään hinnasta!), mutta katson että liha tulee tilalta jonka tiedän varmasti kohtelevan eläimiä asiallisesti. Kaikki eläimet ovat kivoja, lähinnä sydäntä kissat, hevoset, käärmeet sekä koirat. Itsellä kaksi norjalaista metsäkissaa Dani ja Defi. Ehania pölkkypäitä aina välillä, mutta toisaalta hyvinkin fiksuja Ja ei, se ei ole kivaa kun kissa tulee herättämään aamulla seitsemän aikaan, oli sitten maanantai tai lauantai Ainiin ja löytyy myöskin anerytistinen viljakäärme Jinx/Jinxy.

Mielestäni ihmiset ja eläimet ovat samanarvoisia, ja jos tulisi eteen tilanne jossa pitäisi jompikumpi pelastaa, niin varmaan kyllä erään toisen (nicki unohtunut valitettavasti ) tapaan miettisin että kumman pelastaisin kunnes ei pystyisi kumpaakaan enää pelastamaan. Mikään ei oikeuta ihmistä kohtelemaan eläintä kaltoin ja siitä miulla nouseekin aina karvat pystyyn. Mitä pahaa ne eläimet ovat kenellekään tehneet, ja vaikka ovatkin, niin eivät sen takia että se olisi niistä hauskaa. Perkele. Alkaa raivostuttamaan jo pelkkä ajatuskin taas.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.05.2010 14:32
Minulle eläimet ovat olleet aina tärkeitä. Olen aina omistanut jonkun/joitain lemmikkejä. Tällä hetkellä omistan ihanan pikku kollikisulin...Hän on varsinainen sylivauveli.
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2011 18:53
Niihin mukava yhtyä.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.09.2011 20:30
Itselleni eläimet ovat aina menneet ihmisten edelle. Vaikka olenkin lihansyöjä en silti itse niitä halua tappaa. Paitsi jotain kaloja ja tällasia saattaa kalastella ei niissä mitään. Mutta jos pitäisi valita väännänkö niskat nurin kissalta vai ihmiseltä, tekisin sen todellakin ihmiselle. Anteeksi mutta näin se vain on.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.09.2011 22:23

Lainaus: Nikkisuicide

Niihin mukava yhtyä.

Sadistisestiko? saattaisi kiinnostaa myös eläinsuojelujärjestöjä ja poliisia, enkä tarkoita "siinä" mielessä.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.09.2011 09:21

Lainaus: Anyxia

Mutta jos pitäisi valita väännänkö niskat nurin kissalta vai ihmiseltä, tekisin sen todellakin ihmiselle. Anteeksi mutta näin se vain on.

Kamalan monet väittävät tuota samaa. Olenkin ihmetellyt, että miksi monet heistä sitten syövät hyvällä omallatunnolla eläimen-, eivätkä ihmisen lihaa?
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.09.2011 11:44

Lainaus: The Trap-door lover

saattaisi kiinnostaa myös eläinsuojelujärjestöjä ja poliisia, enkä tarkoita "siinä" mielessä.

sai päivän ensimmäisen ja varmaan ainoan hymyn aikaan.

Lainaus: Anyxia

Vaikka olenkin lihansyöjä en silti itse niitä halua tappaa. Paitsi jotain kaloja ja tällasia saattaa kalastella ei niissä mitään.

Onko kivaa kun kaloja kalastelee ja sitten niiden kiduksiin tarttuu kiinni koukku jonka avulla ne vielä vedetään ylös ja revitään se sitten ulos? auts. Ja sitten heitetään jonnekin veneen pohjalle tukehtumaan. Reilua..?? Et siis voi tappaa lihaelukoita, mutta kaloja kyllä ja vielä tuollaisen kiusaamisen jälkeen..
Kirjoittanut: fanget sjel (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.09.2011 09:23

Lainaus: Luthien

Mulle eläimet on useimmiten arvokkaampia kuin suurin osa ihmisistä.

Lainaus: Luthien

Pisti melkein vihaksi kun yksi oppilas sanoi pitävänsä ihmistä suuremmassa arvossa, koska ihmiset ovat viisaita... Omasta mielestäni ihmiset osaavat olla hyvinkin tyhmiä.

Eläimet on mulle todella tärkeitä, enkä voi millään käsittää, miksi joku haluaa tappaa eläimiä. Jos näen jossain jotain kamalia eläintappovideoita, mitä netti on pullollaan ja kaveri joskus näytti mulle, niin teki mieli oksentaa. Ihmiset ei ole viisaita, ne on julmia ja tyhmiä. Jos ihminen on mukamas niin viisas, niin miksi maailmassa kaikilla ei ole asiat hyvin? Ja miksi niin moni kärsii? Ihminen voisi keskittää "viisautensa" oikeasti tärkeisiin asioihin eikä mihinkään hienosteluun.
Ja kyllä, olen kasvissyöjä. En syö mitään lihaa, en possua, lehmää, kalaa, kanaa, en mitään, koska kaikki edellämainitsemani on lihaa, tuli se mistä eläimestä tai eliöstä hyvänsä. Turkistuotteita en todellakaan käytä, nahkatuotteitakin vältän viimeiseen asti ja leivonnassa ym. makeisissa ei saa missään nimessä olla liivatetta (se on peräisin eläimen sisäelimistä). En tajua, miksi ihminen metsästää huvikseen, kalastaa huvikseen ja muutenkin tappaa eläimiä ihan omaksi iloksi. Siinä ei ole mitään hauskaa! Ja jos metsästäjät yrittävät puolustaa touhujaan sillä, että eläinkantaa on harvennettava, niin kuulkaas, luonto hoitaa sen kyllä puolestanne. Jos esim. hirviä on liikaa, susilla on paljon ruokaa, myös sudet lisääntyvät enemmän ja näin hirvikantakin pienenee. Jos susia alkaa olla liikaa, niille ei riitä ruokaa ja osa kuolee, joten kannat pysyvät kyllä ihan hyvinä ilman, että ihmisen tarvitsee niihin puuttua. Sitä taannoin biologian opettajani (fiksu nainen) sanoikin, että miksi ihmisen täytyy aina puuttua luonnon kiertokulkuun? Ei siinä ole mitään järkeä. Antaa luonnon hoitaa hommansa ja eletään me ihmiset vaan omaa elämää. Ja kyllä, väitän, ettei ihminen tarvitse ruokavaliossaan lihaa. En minäkään ole vielä kuolla kuukahtanut, vaikken lihaa syö.
En yritä käännyttää ihmisiä kasvissyöntiin, koska suurin osa on niin jääräpäitä, että niitä ei kiinnosta enkä voi sille mitään, mutta hyvin usein mielelläni kommentoin tähän aiheeseen mielipiteitäni.

Ja kotonani asustaa kaksi neitokakadutyttöä. Teen kaikkeni, jotta niillä olisi hyvät oltavat ja luulenpa, että ne ovat tyytyväisiä elämäänsä. Tietysti olisi ihanaa, jos ne saisivat lentää vapaana niin paljon kuin sielu sietää, mutta se nyt vain on mahdotonta. Kuolisivat raukat jos päästäisin ne ikkunasta ulos. Siispä, tehkäämme lemmikkiemme elämästä hyvä ja hoitakaamme niitä parhaamme mukaan
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 04.09.2011 12:04

Lainaus: fanget sjel

Antaa luonnon hoitaa hommansa ja eletään me ihmiset vaan omaa elämää.

Ei se ole mahdollista, sillä ihminen on levittäytynyt kaikkialle. Sen takia eläimet puuttuvat ihmisten elämään ja toisteppäi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit