Gootti.net

suhtautuminen eläimiin?

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 31.12.2006 22:15
Mitenkähän mahtaa porukka suhtautua,eli onko pikkusiskon kani lemmikki vai uhrikandidaatti?

vai ovatko eläimet vain... eläimiä?
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 31.12.2006 22:30
Hmm. En ole varma tajusinko tämän aiheen aivan oikein, mutta mulle eläimet ovat tavallaan ystäviä. Niille voi jutella ja kertoa murheet, eikä niiltä kuule pahaa sanaa, toisin kuin ihmisiltä. Pidän niitä oikeastaan samassa arvossa kuin ihmisiäkin. Tarkemmin kun ajattelee, niin eläimiä kyllä arvostan enemmän kuin ihmistä. Monet aina sanoo että ei niitä susiakaan tarvitse suojella, kun ne vievät pihasta eläimiä, mutta kyllä se niin on että ihminen aiheuttaa paljon enemmän haittaa toisilleen, luonnolle ja eläimille, kuin eläimet ihmiselle.

Taisi mennä vähän aiheen sivusta - tai sitten ei.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 31.12.2006 22:37

Lainaus: Henna

. Pidän niitä oikeastaan samassa arvossa kuin ihmisiäkin.

Mä pidän eläimiä miltei suuremmassa arvossa kuin ihmisiä. Mun kissa on mulle ystävä, ei missään nimessä pelkkä eläin. Tykkään myös susista, vaikka ne tekeekin maalla tuhojaan.
  • Lähetetty: 31.12.2006 23:16

Lainaus: Henna

Taisi mennä vähän aiheen sivusta - tai sitten ei.

osui aiheeseen...
susista tosin olen hiukan eri mieltä, tutun koira lähti ennen joulua pihasta.
ei villieläimille voi jutella, eikä sille koirallekaan enää.

no, oli miten oli, eläin ei puukota selkään. se tekee niistä ihmistä luotettavampia.

e: tarkoitan että eläimet ovat rehellisen epärehellisiä.
tottakai petoeläin hyökkää takaapäin ja yllättäen, mutta se ei esitä luotettavaa...

tekstin selkeytystä...
Kirjoittanut: Mephistopheles (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.01.2007 00:38
Minulle eläimet ovat aika tärkeitä. Joskus, kun ei voi uskoutua ihmisille tai kertoa murheitaan, niitä voi kertoa eläimelle.

Mielestäni eläimet ansaitsevat enemmän oikeuksia, kuin mitä niillä nyt on. Omilla valinnoilla yritän vaikuttaa eläinten oloihin. Olen kasvissyöjä, enkä käytä eläinperäisiä materiaaleja.

Aika tärkeitä eläimet minulle ovat.
  • Lähetetty: 01.01.2007 00:45
siis vegaani?
  • Lähetetty: 01.01.2007 00:55
En oikeastaan Lakto-ovo-vegetaristi, mutta en käytä nahkaa tai turkiksia. Mielelläni en villaakaan.
  • Lähetetty: 01.01.2007 01:28
just... hyvä kun vegetaristin ja vegaanin erotan.
mikäs villassa vikana?

itse yritän pysyä luomulinjalla... mutta lähes kaikkiruokainen kuitenkin.
kalaa tai kanaa en osta,kun ovat nuo kasvatusmetodit **************.
luonnosta hankitut menevät kyllä.
  • Lähetetty: 01.01.2007 02:25

Lainaus: mlrd

mikäs villassa vikana?

Ikinä ei tiedä villan alkuperää. Suomessa suht hyvät olosuhteet lampailla verrattuna Austraalian rääkättyihin elukkaparkoihin.
  • Lähetetty: 01.01.2007 02:37
tietäähän sen jos suoraan lammastilalta ostaa.
lemin suunnalla taisi joku tila myydä aikanaan omista villoista tehtyä lankaa. en tosin tiedä myykö enää, mutta luulisin että jostain päin suomea löytyy. värjäämään joutuu kyllä itse.

mitenkäs niitä australias muuten rääkätään? siel taitaa olla suomeen nähden laajemmat laitumet ainakin...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit