Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

suhtautuminen eläimiin?

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.01.2007 00:14

Lainaus: Mephistopheles

Kesyrotille on jalostettu tarkoituksella syöpäkasvaimia, jotta niillä voitaisiin tutkia syöpää.

mutta eikös se vaadi melkoisen pitkän jalostusajan, tuskin siitä jalostuslinjasta on eläinkauppoihin montaa yksilöä päätynyt.
siinähän on kuitenkin oltava tarkkana perintötekijöiden kanssa...

onhan noita evr:n (tai alf:n jne.) iskuja tietysti ollut, mutta tuskinpa sieltäkään löytyisi niin lyhytnäköistä porukkaa löytyy, että perinnöllisiä sairauksia tarkoituksella levittäisivät.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.01.2007 00:43
Mä pidän eläimistä, vaikka itselläni ei mitään lemmikkiä olekaan. En ota lemmikkiä, koska en kuitenkaan pystyisi pitämään siitä huolta, sillä enhän osaa kunnolla pitää huolta itsestänikään. Kuitenkin tulen aina toimeen kaikkien kaverien lemmikkien kanssa. Kissat ja koirat ovat todella jees, mutta olenpa taputellut maaseudulla lähes kaikenmoisia elukoita.

Olen myös kasvissyöjä eli vegetaristi, en popsi mitään lihaa, en kalaa, en kanaa. Lakto-ovo-vegetaristi on tarkempi termi, eli maitoa ja kananmunaa. Vaatteissani ei myöskään ole koskaan ollut nahkaa maihareita lukuunottamatta. Missään muotoa en kuitenkaan ole mikään viherpiipertäjä tai eläinoikeustaistelija, tämä on ihan mun oma valinta.
Kirjoittanut: Mephistopheles (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.01.2007 07:40

Lainaus: mlrd

mutta eikös se vaadi melkoisen pitkän jalostusajan, tuskin siitä jalostuslinjasta on eläinkauppoihin montaa yksilöä päätynyt.
siinähän on kuitenkin oltava tarkkana perintötekijöiden kanssa...

Kaikki kesyrotat ovat laboratoriorottien jälkeläisiä. Ja niille labrarotille jalostettiin syöpäkasvaimia tutkimuksia varten.
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.01.2007 10:18
Eläimet ovat minulle todella tärkeitä, varsinkin silloin kun on paha olla. Sillä ne osaavat lohduttaa ihmisiä paremmin ja ne eivät vähättele asioiden vakavuutta, toisin kuin ihmiset useimiten tekevät.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.01.2007 11:12
Arvostan eläimiä melkeen ihmisiä enemmän.
Kuitenkin syön lihaa ja voin käyttää nahkavaatteita (Mutta en turkiksia. Ne ovat irvokkaita.)... Syöväthän eläimetkin toisiaan.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.01.2007 11:21
Arvostan eläimiä hyvinkin korkealle, esimerkiksi tämänkin joulun alla kolikoita kilahti mukava määrä sinne HESY:n pataan pelastusarmeijan sijaan... Olen jonkin sortin kasvissyöjä, syön siis kalaa, kananmunaa ja maitotuotteita, mutta yritän niissä välttää tehotuotettua tavaraa. Omistan lemmikin (suloinen sekarotuinen "rakkauslapsi" ), ja harrastan ratsastusta sekä maastolenkeillä "villin luonnon" bongailua hevosen selästä.

Nahka on mielestäni paljon eettisempi valinta kuin muovi sen korvikkeena. Emme kuitenkaan voi sille mitään, että lihansyöjiä on tämän maapallon päällä, joten on vain oikein että teurastetuista eläimistä käytetään sitten kaikki hyödyksi. Pelkän nahan takia ei taas sitten tarvitse eläintä kasvattaa!
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 09.01.2007 09:32

Lainaus: Mephistopheles

Kaikki kesyrotat ovat laboratoriorottien jälkeläisiä. Ja niille labrarotille jalostettiin syöpäkasvaimia tutkimuksia varten.

kaikki? tuskinpa vaan.
kaatopaikoillakin näkee erilaisia värimuunnoksia, ja siellä toimii karsinta varsin tehokkaasti. luulisin rotan kesyttämisen olevan suhteellisen nopea prosessi, muutama sukupolvi varmaan riittää.
joten en näe oikein syytä siihen, että pidettäisiin pystyssä pelkästään perinnöllisiä tauteja kantavaa kantaa... kaukaa haetulta vaikuttaa tuo, joskin on mahdollista kyllä.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.01.2007 09:53
muistakaamme että me ihmisetkin olemme eläimiä, jotka ovat vain ottaneet muista eläimistä vallan.

itse arvostan eläimiä ja esim. leffoissa en välitä paljoa jos ihminen kuolee mutta vihaan, jos eläimiä tapetaan eli kai sitten olen aika eläinystävä

joskus kyllä suutun koiralleni/iguaanilleni
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.01.2007 12:42

Lainaus: Piiskansiima

mutta yritän niissä välttää tehotuotettua tavaraa.

tuost tuli mieleen. Että luomu-maitokin, jota myydään, siitä on puolet sitä "tavallista" maitoa. se ei ole täysin luomua.
ja että vaikka on olemassa maitokarjaa ja lihakarjaa, niin jos sä juot maitoa, niin silti tuet lihatuotantoa, koska lehmät elää vain noin 3-4 vuotta maitokarjatiloilla ja sit ne menee lihoiksi. Lehmän elinikä vois olla 20 vuotta. Jee, tehomaataloutta.

oon täysin vegetaristinen. eli kuteissa kuitenkin saatan käyttää nahkaa, silkkiä ja villaa.

no, miä olen kissaihminen. eli mulla on myös tosi paha kissa-allergia, se on kissaihmiselle jokin yhteinen oire. Olin kerran viikon 40 asteen kuumeessa yhden katin takia. Mutta sitten pelkäänkin mitä tahansa eläimiä, jotka ovat kissoja isompia. Hämähäkeistä ja mm. maissikäärmeistä tykkäilen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.01.2007 13:44
Cata: luithan sanaparin yritän välttää? Nykyisin kun kaikki mitä myydään on jollain tapaa huijausta, niin ainut keino saada oikeasti luomua olisi kasvattaa se itse...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit