Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä kieliä puhutte?

Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.07.2012 03:03
Sujuvat kielet ovat: keho, suomi, englanti
menevät kielet ovat: suomi, ruotsi, norja
vähän sinnepäin kielet: saksa, tanska, venäjä

Universaali kieli: Raha
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.07.2012 11:14

Lainaus: gothicknight

tuon kielen voisi meikäkin opetella nyt on vaan sekä kieli-, että rahatilanteet sillä kannalla, ettei millään niistä oikein pärjää...
Ja muuten tuli tässä mieleen, että osaanhan mä viittomakieliset aakkoset
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.07.2012 11:35
Suomi on äidinkieleni. Englantia puhun sujuvasti. Ruotsia, ranskaa ja saksaa puhun turistitasolla. En siis mitenkään hyvin, mutta selviän yksinkertaisista tilanteista. Tai ainakin selvisin. Nyt en ole moneen vuoteen käyttänyt mitään noista kolmesta kielestä, joten taidot ovat varmasti ruosteessa.

Itselleni tuottaa vieraissa kielissä suuria ongelmia lausuminen. Todella rasittavaa kun vaikka osaisi sanaston ja kieliopin niin silti ei pääse eroon tönköstä suomiaksentista.
  • Lähetetty: 16.07.2012 17:36

Lainaus: Giffirt

Itselleni tuottaa vieraissa kielissä suuria ongelmia lausuminen. Todella rasittavaa kun vaikka osaisi sanaston ja kieliopin niin silti ei pääse eroon tönköstä suomiaksentista.

Njoo... mulla taas menee aina niin, kun on ollu eka enkkuu ja sit ranskaa perää, vedä ranskaa enkku aksentilla tai toisinpäin... se vasta kuulostaa tyhmältä
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2012 14:12
Suomi - Äidinkieli
Englanti - Tosi hyvin sujuu, paremmin ehkä puhuminen kun kirjoittaminen kun aina ei välttis muista miten joku sana kirjoitetaan. Mutta tulee käytettyä jatkuvasti, ajattelen kaiken englanniksi. En tiedä miksi mutta niin on tullu tehtyä aina siitä asti kun englantia alkoi opiskelemaan.
Ranska - Ruosteessa mutta kyllä varmaan jotenkin pärjää
Espanja - Myös ruosteessa, mutta palautuu helposti mieleen kun katsoo Serranon perhettä tai muuta

Haluaisin osata vielä Saksaa ja Venäjää. Omat vahvuudet kielissä ovat ainakin lausuminen.
Kirjoittanut: Salmonelle (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.07.2012 14:48

Lainaus: gothicknight

Minulle täysin tuntematon. Raha, mitä se on?

Sujuvasti ja suhteellisen oikeaoppisesti (kirjoitettuna) menee ainoastaan suomi. Tietysti. Ja kuten perheeseeni kuuluu, on toisinaan sellasta äärimmäistä kielioppinatseutta havaittavissa :--D Ja tietysti meillä harjoitetaan itsekeksittyjä sanoja, sanamuunnoksia ja jotain muita idioottimaisia sanojenvääntämisjuttuja.

Englannissa oon aina pärjännyt, ja nykyään uskallan puhua sitä jopa ääneen, kun on tullut reenattua ulkomaalaisten ystävien kanssa. Ainahan tulee virheitä, jopa kirjoittaessa, kun ei se äidinkieli ole, mutta tärkeintähän on, että tulee ymmärretyksi, eikö niin?

Saksaa olen opiskellut nyt viisi vuotta, ja hain yliopistoon opiskelemaan sen kääntämistä, mutta jouduin tosiaan varasijalle. Nyt olen lähdössä vuodeksi Saksaan aupairiksi, siispä kieltä tulee hinkattua sekä kirjoittaen että puhuen. Vaikka c-kielenähän oon sitä opiskellut, niin jossain vaiheessa osasin sitä paremmin kuin englantia - siis unohdin sanat englanniksi, mutta muistin saksankielisen vastineen. wtf...

Ruotsihan alkoi seiskaluokalla, ja olin siinä ihan äärettömän hyvä, KUNNES kävin kymmenen kertaa saksantunneilla. Sen jälkeen en ole osannut sanaakaan ruotsia, koska kaikki tulee nur auf Deutsch. Sääli sinänsä, sillä tykkäsin ruotsista kauheasti. Yritin vielä lukiossa reenata sitä, mutta mikään ei jäänyt enää päähän.

Italiankursseilla kävin lukiossa, ja se oli mukavaa. Kirjoitukset tosin vei keväällä mun kaiken ajan, ja sitten se italia jäikin roikkumaan ja en sitten suorittanut loppujen lopuksi kuin kaksi kurssia. On niistäkin kai jotain hyötyä, etenkin jos tekee mieli opiskella sitä lisää.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.07.2012 21:19

Lainaus: HNC

Netistä löytynee paljon erilaisia "kursseja" noittenkin opettaluun, jos vaan pystyy itsenäisesti opiskelemaan. Itellä ny nettiopiskeluna alkuvaiheissa slovakki. =D Sanastoa on aika kivasti opeteltavissa useisiin kieliin esim. memrisessa.

Kiitos tästä!
Venäjä on vaikeeta kun ei muista niitä kirjaimia D:
  • Lähetetty: 18.07.2012 00:18

Lainaus: Salmonelle

- siis unohdin sanat englanniksi, mutta muistin saksankielisen vastineen. wtf...

No mulla on vielä parempi, aluksi aletaan puhumaan raskaa esim. tunnilla. no aluksihan se mennöö... kun en enää muista sanoja/sanaa ranskaksi, tulee tilalle enkku, kun ei enää enkullakaan pärjää ni tulloo suomi! Se suomi/ranska/englanti- sekotus on sitten niin ihanaa kuultavaa että! Siitä ei saa edes kieltenope selvää Ja Wormboy mä opin tosi hyvin uudet kirjaimet. Useasti pienenpänä oli käytössä salakielet kavereitten kanssa, eikä siinä tuntia kauenpaa mennyt, kun ne oli muistissa Samoten kävi, kun opettelin viittomakielisiä aakkosia Siitä on hyötyä
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.07.2012 21:24
Suomi on äidinkieli.
Englanti on hyvä, mutta paljon vahvempi on sen luetun/kuullun ymmärtäminen.
Saksaa olen opiskellut lukiossa kolme vuotta ja ymmärrän sitä paljon paremmin kuin puhun. Olen palautellut viime aikoina saksan kieltä paremmin mieleeni. Minusta se ei ole kaunis kieli, mutta jotenkin vain niin hienon kuuloista!
Ruotsia en osaa puhua enään ollenkaan paria lausetta lukuunottamatta, mutta ymmärrän muuten. Kieli ei tod. kiinnosta pätkääkään.
Japania osaan puhua enemmän kuin ruotsia! Osaan monia perusfraaseja ja tiettyjä lauseita. Mutta siihen se sitten jääkin.
Kirjoittanut: Cruithne (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Cruithne
  • Lähetetty: 21.07.2012 00:46

Lainaus: Giffirt

Niinpä. Päässäni puhun englantia tosi nätisti, mutta kun avaan suun, niin törkeä suomiaksenttihan se siellä taas. Kun yritän sitä aksenttia johonkin suuntaan kehitellä, niin se alkaa kuulostaa intialaiselta -.-'

Lisäksi mulla on joku hirveä ongelma suhuäänteiden kanssa, joita tarvis englannin lisäksi venäjässä. Ässät on jo tarpeeks hankalia, mutta sitten joku ž.. Suomeksi taittuu ässät ihan hyvin.

Tosiaan, äidinkieleni suomen lisäksi, puhun englantia ja jonnin verran ruotsia ja venäjää. Seuraavana listalla olisi saksa ja ehkäpä ranska.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit