Gootti.net

Mitä kieliä puhutte?

Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2012 14:33
Suomea äidinkielenä ja englantia sujuvasti koska on tullut ahkerasti opeteltua ja mieluummin luen kirjat englanniksi, koska suomen kieli varsinkin suomennoksissa on niin tökeröä..
Olen myös matkustellut jonkun verran jolloin sitä rakastan englantia joutuu käyttämään.
Ruotsia osaan kaksi sanaa ja saksaa hurjan 5 vuoden opiskelun jälkeen en juuri mitään...
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.07.2012 15:03
Suomea äidinkielenä ja englantia vähän. Hyvin vähän. Englannin lukeminen ei yleensä tuota vaikeuksia (toki jotkut sanat joita ei tiedä) kirjoitus... Ei niin loistavaa, köh, puhumisessa lausuminen ei kauheasti tuota vaikeuskia, jos vain tietäisi mitä sanoa... Tosin ei siitä kökkö-aksentista taida päästä eroon ainakaan kovin helposti -_-' ruotsia ja saksaa olisi tarkoitus oppia.
Kirjoittanut: Bloody Monster (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.07.2012 15:13
Suomi on äidinkieleni. Osaan myös englantia ja vähän ruotsia, mutta olen parempi englannin lukemisessa ja kirjoittamisessa, kuin sen puhumisessa tai kuuntelemisessa.
Kirjoittanut: kiga (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.07.2012 04:31
Suomi äidinkielenä, ja englantia sujuvasti (arviolta kommunikoin päivittäin englanniksi enemmän kuin suomeksi). Lukion keskipitkän ruotsin sain jollain ihmeellä läpi, ja saksaa ja japania tuli n. 5 vuotta opiskeltua, mutta osaaminen on enää lähinnä passiivista
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.07.2012 10:48
Pajon on ihmisillä japaninkieli opiskelussa/tiedossa... innoistaako mangat? Ainakin mun pari kaveria yrittää opetella japania just sen takia :3
Kirjoittanut: Aristosa (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.08.2012 22:34
Suomea puhun äidinkielenä ja kotikielenä, ja toisiksi hyvin ruotsia (med kompisar). Englantiakin puhun ihan kiitettävästi, olen vain todella ujo käyttämään sitä. Kiitettävästi puhun myös saksaa ja japania, ja näitä käytänkin aina kun vain tulee tilaisuus, ilman mitään ujosteluja. Japania olen pienenä puhunut melko sujuvasti, mutta nykyään heikommin. Käyn kursseilla, jotta kieli säilyisi... Saksaa luin koko ala-asteen, mutta sitä ei voinut jatkaa yläasteella ja nyt lukiossa aloitan sen alusta (ja vetelen kymppejä, heh :'D) Englannin aloitin yläasteella ja siksi olen todella ujo puhumaan sitä, kun sain heti leiman, etten osaa ääntää sitä oikeaoppisesti. Opiskelin yläasteella valinnaisena myös italiaa, mutten osaa kuin ehkä viisi lausetta. Opiskelen itsenäisesti myös hindiä, se on kivaa Lukiossa ajattelin ottaa myös kiinan kielen kursseja, jos vain on aikaa ja innostusta.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.08.2012 23:05
Siinä on taas yksi kunnon kielitaituri! Johan tässä itsekkin innostuu odottamaan taas koulua ja ranskan tunteja. Jos sitä vaikka osais vielä puhuakkin... No, tuli ranskan valtakunnallisesta muistaakseni 9½ ja englannista kait 9- että kai mä sitten niitä osaan puhua, vaikka en kovinkaan paljoa siihen itse usko...
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.08.2012 00:53
hm..........suomea ja englantia hyvin (todistuksessa 10 )
siinä kait se!
ruotsia tulee ensi vuonna olemaan.
haluaisin puhua monia kieliä. ( mutta kun en osaa ja en ole pitkäjänteinen ihminen)
ois hienoa osata saksaa ja japania...ja ehke viroa..............
ymmärrän jos luen viroa mutten osaa kirjottaa/puhua.
Kirjoittanut: DarkPrincess (Jäsen)
  • • Muokkasi: DarkPrincess
  • Lähetetty: 26.08.2012 11:51
Vahvoina kielinä suomi ja englanti ja kehonkieli. Sen lisäksi espanjaa sen varran että perustilanteista kykenen selviämään, ruotsia toivottavasti riittävästi läpäisemään yo-kirjoitukset. Ranskaksi osaan tilata sienipiirasta, patonkia ja kokista pillien kera. Oli tosi hyödyllistä opiskella kieltä kaksi vuotta

Nyt abivuonna un on aikaa niin opiskelen pari kurssia saksaa, viroa ja latinaa
Kirjoittanut: Destructive (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.09.2012 09:12

Lainaus: Vampiric_

englantia sujuvasti koska on tullut ahkerasti opeteltua ja mieluummin luen kirjat englanniksi, koska suomen kieli varsinkin suomennoksissa on niin tökeröä..

Sama .Suomi on äidinkieli. Englanti sujuu hyvin, siihen on varmaan tottunut kun lukee ja katsoo melkein kaiken englanniksi ja jos jokin on jollain muulla kielellä niin englannin kieliset subit. Ruotsi menee koulussa hyvin mutta sitten kun sitä pitäisi puhua normaalisti niin ei kovinkaan.. Venäjää opiskelin 5 vuotta ja koulussa sujui hyvin ja kyllä sitä vieläkin ymmärtää jonkin verran mutta tuollainen normaalisti puhuminen on vähän sama homma kuin ruottin kanssa. Muita kieliä en ole varsinaisesti käynyt missään opiskelemassa mutta japania jonkin verran on tullut opittua, espanjastakin joitain sanoja ymmärtää kuten myös muutaman lauseen ranskaa ja saksaa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit