Gootti.net

Mitä kieliä puhutte?

Kirjoittanut: WilletheGoth (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 06.01.2014 12:09
omat kieleni ovat Englanti (päivittäisessä kaäytössä), suomi, ja viittomakieli osittain, ruotsi oli yläasteella 6 muita en oo opetellukka
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 06.01.2014 12:11
Kaysa, oho, opiskelet kiinaa.

Koulussa opiskelin saksaa. Sen jälkeen suomi. Sitten englanti ja sanskrit, koska tehnyt 10 vuotta käännöstyöt, englanti-venäjä. Tekstissa oli paljon sanskritia.
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.01.2014 05:17
Kah, vaihdoin koulua ja englantini nousi nopeasti kymppiin. Mistäköhän johtunee, ken tietää... Joka tapauksessa olen alkanut lukemaan enemmän englanninkielisiä tekstejä ja katsomaan ohjelmia englanniksi ilman tekstejä ja niin päin pois. Se on mielenkiintoinen tunne kun lukee jonkin englanninkielisen tekstin, muttei jälkeenpäin muista että oliko se nyt suomea vai englantia, kun ei kiinnittänyt huomiota. Nykyään voisin lukea läpi kasiluokan englanninkirjan ja nauraa sen helppoudelle. Mitä minä teen kyllä jo nytkin.
Muistakin kielistäni (äidinkieli suomi, vieraat kielet ruotsi, saksa ja venäjä) minulla on todistuksessa kauniit kaksinumeroiset luvut. En voine valittaa.

Niin ja mitä nyt muutamia sanoja japania, animea katsomalla oppii...
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.01.2014 20:09
suomi, huono ruotsi , amerikanenglanti, surkeesti saksa ja jotain vähän portugalia kirjoitettuna, tuskin enää puhuttuna kun ei ole tullut käytettyä juuri ollenkaan etelänreissujen kaljantilausta lukuunottamatta.

Pitäis kai opetella: http://fi.wikipedia.org/wiki/Gootin_kieli
Kirjoittanut: Mortictoc (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Mortictoc
  • Lähetetty: 18.01.2014 16:39
Äidinkieleni on suomi (oh shit, Sherlock) ja puhun suhteellisen sujuvaa englantia sekä, eh, hyvin vähän ruotsia. Se pitäisi kaiken lisäksi kirjoittaakin. Lisäksi olen käynyt pari kurssia venäjää, mutta tuntuu ettei siitä jäänyt päähän kovin paljoa.

Olisin tahtonut aloittaa ranskan 4. luokalla, mutta en voinut koska vaadittava ryhmäkoko ei täyttynyt. Yläasteella olin sitten jo sitä mieltä, ettei mitään ylimääräisiä hömpötyksiä, joten en sitten aloittanut ko. kieltä silloinkaan. Lukion alussa taisi olla sama (olisin tosin ollut kovasti latinaan päin, mutta koulussamme ei voinut opiskella sitä), sen vähän venäjänkin kävin "kesken", toisena vuonna. Nyt se ranska kiinnostaisi taas vaihteeksi.

Keskeytin tosiaan päivälukion wanhojen tanssien jälkeen ja siirryin iltalukioon tuossa syksyllä, koulu on sinänsä sama. Ilahduin uutta kurssitarjotinta silmäillessäni siitä, että voisin ottaa japania etänä, mutta muiden aineiden etäkursseja käytyäni tulin siihen tulokseen, ettei sellainen opiskelu ole minua varten.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.03.2014 07:56
Tuli tilaisuus aloittaa kantoninkiina, keskiviikkona oli ensimmäinen tunti ja täytyy sanoa, että oli mielenkiintoista. Ensinnäkin paikalla suurin osa porukasta osasi mandariinia jo erittäin hyvin, joten opetus tapahtui suurimmalta osin sillä kielellä. Nyt varmaan saa olla iloinen kun ymmärsin jotain.
Oli erittäin mielenkiintoista huomata, että vaikka periaatteessa kyse on kiinan eri murteista, eroavat ne hyvin paljon toisistaan. Välillä taas tuntui, että puhun mandariinia hassusti ääntäen, välillä kuin kyseessä olisi ollut joku aivan muu kieli. Aion kyllä istua tämän kurssin loppuun.
Kirjoittanut: Sieluton (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.07.2014 00:27
Aloin 4- vuotiaana puhumaan suomea ( koska joku on vähän retarded)
Sitten Englanti monellakin britti aksenttilla ja muillakin aksentteilla.
Ruotsi...ei puhuta siitä sen enempää...OK?
Siis neljäsosa suomenruotsalinen oon, äiti puhuu ruotsinaksenttilla ruotsia, muttei minua siunattu sillä.
Itse opiskelen saksaa harrastuksena.
Ihana kieli, suosittelen.
Saksan aksentti on helppo.
Venäjän alottanut ( harrastuksena) mutta saa nähä....
Kirjoittanut: Deternity (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2014 12:11
Puhun äidinkieleni suomen lisäksi sujuvasti ranskaa ja englantia. Opiskelen itsenäisesti myös islannin kieltä, mutta taitoni on vielä melko heikko. Aion aloittaa yläasteella pakollisen ruotsin lisäksi saksan opiskelun.
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2014 14:02

Lainaus: Deternity

Aion aloittaa yläasteella pakollisen ruotsin lisäksi saksan opiskelun.
Hienoa, että joillakin riittää taitoa ja jaksamista ylimääräisiin kieliin. Itse puhun vain suomea ja englantia. Olisin halunnut ottaa saksan, vaikka kaverit pelottelivat sen olevan kovin hankala kieli, mutta olin niin hukassa ruotsin kanssa etten oikeasti olisi kyennyt keskittymään yhteenkään ylimääräiseen kieleen. En tiedä millä ihmeellä pääsin lukion ruotsin kakkoskurssin läpi, kolmosta odotan kauhulla. En osaa nimittäin edes viikonpäiviä ruotsiksi... :'D
Nimimerkillä "ikuisesti katkera pakkoruotsille".
Kirjoittanut: Elisabet Addams (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2014 17:32
Ihan perussetti: Suomi äidinkielenä, lisäksi englanti ja joten kuten ruotsi. Tosin lisäksi opiskelin yhden kurssin kiinan alkeita vuosi sitten. Pitäisi tässä jossain vaiheessa alkaa kertaamaan sitä kun on aikaa. Haastavinta kiinan opiskelussa oli se, että opettaja oli natiivi eikä aina ihan ymmärtänyt kun yritettiin kysyä, miksi joku juttu menee miten menee. Hänelle ne olivat kai niin itsestäänselvyyksiä
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit