Gootti.net

Tappaminen.

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.11.2010 02:08

Lainaus: Nordis

Tämä selviö. Näin aiheen vierestä, mutta ihmeen paljon tuota IRA:n taistelua tunnutaan kuitenkin maailmalla romantisoivan, verrattuna esim. Palestiinan vastaavaan. Kai se on sitä kaksinaismoralismia

Kuka sitä romantisoi? Irlantilainen nationalisti jolla on vapaahko pääsy internetiin vai al-jazeera, jolla on sentään jotain mainetta laajakatseisena ja riippumattomana mediana? Ja nythän se räyhäporukka tuntuu olevan ennemmin rira, aktiivisin euroopassa lienee eta.
Eikä ole kyllä ihan hirveästi tarttunut silmiin mistään noista positiivista kommenttia...

Jotkut tosin romantisoivat kouluammuskelijoitakin vaikka vähänpä kuullaan kiinalaisista koulupuukottajista. Sen verran kuitenkin jotta sattuu sitä sielläkin jotain mielenvikaisia pääsemään toteuttamaan itseään.

Isoin ero on kai siinä ettei niistä kiinalaisista kukaan ole elänyt sairaalaan asti, jos niitä on edes sinne yritetty viedä. Enkä ihmettele yhtään miksi moisesta teosta lynkataan tai tapetaan muuten vaan välittömästi.
Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Pähkinähiiri
  • Lähetetty: 11.11.2010 08:33
Eilinen Ulkolinja Wikileaksin Irak-vuodoista pysäytti taas tämän aiheen pariin. Kaikki tappavat, syyt vain vaihtelevat. Jos ei muusta syystä, niin varmuuden vuoksi. Ihmisluonne on kai siinä mielessä yhä eläimellinen, että tapa tai tule tapetuksi -tilanteessa valtaosa tappaa. Jonkinlaista edistyneisyyttä eläimen tasosta osoittaa toivottavasti se, että tappamista kuitenkin yleisesti ottaen kyseenalaistetaan ja paheksutaan. Erityisesti siviilien kärsimykset ja tappaminen koskettavat syvästi. Kuusivuotiaan pojan ruumis porattuna täyteen reikiä saa minut voimaan pahoin, oli poika sitten kotoisin naapurista tai jostain kaukaisesta maasta, josta en mitään tiedä ja jonne en koskaan halua joutua. Tässä mielessä en voi henkilökohtaisesti ajatella niin, että muissa maissa/kulttuureissa meneillään olevat tapahtumat eivät millään tavoin koskettaisi minua tai olisi myös minun päänsärkyni. Varsinkaan tänä päivänä, kun maailma kutistuu jatkuvasti ja ison maailman tapahtumat ujuttautuvat vähitellen myös meille. Vielä jokin aika sitten ajatus kouluampumisista olisi ollut suomalaisessa yhteiskunnassa täysin absurdi. Nyt se on kylmä tosiasia ja realistinen uhka. Niin mukava kuin olisikin tuudittautua siihen ajatukseen, ettei tänne pohjoiseen lintukotoon mikään pahuus yllä. Ihmisyys ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen on globaali asia, jonka ei pitäisi joutua kumartamaan valtion rajoja. Naiivia ja idealistista, tiedän, mutta silti olen sitä mieltä.

Lainaus: Nordis

Pitäisin silti fiksumpana että tekoja pyrittäisiin ennaltaehkäisemään riittävällä psyykkisellä hoidolla ja yleisellä yhteiskunnan parantamisella sen sijaan että tappamisesta rangaistaisiin jälkikäteen tappamalla vielä vähän lisää.

Tätä mieltä taitaa olla myös kriminaalipoliittinen tutkimus, jonka mukaan kriminalisoinnilla ja rangaistusten ankaroittamisella itse asiassa lisätään rikollisuutta. Tutkimuksista löytyy perusteltuja kannanottoja nimenomaan ennaltaehkäisyn puolesta ja mm. siitä, pitäisikö esim. huumausainerikokset siirtää kokonaan rikosoikeudellisesta yhteydestä terveyden- ja sosiaalihuollon piiriin.

Lainaus: kuopassa

Humalassa tehty kännisurma yhtä paha teko kuin selvin päin tehty. Vaikka tekijää kuinka harmittaisi tai vaikka kuinka kovassa humalassa tekijä oli, sen ei pitäisi vaikuttaa teon rangaistavuuteen.

Suomalaisessa kulttuurissa ei ainakaan taidettaisi henkirikoksista juuri langettaa tuomioita, jos humalatila olisi peruste syyntakeettomuudelle...
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.07.2012 16:25
Hmm... jos joku uhkaisi jotakuta, josta välitän ampuisin päähän silmää räpäyttämättä. Jos se olisi hengestä kiinni veikkaampa, että antaisin vaistojen viedä ja puolustautuisin mahdollisimman tehokkaasti... Jos ihmisten tappaminen ei olisi laitonta, saattaisin olla jokin Suomen Dexter... eli älkää antako tälle tytölle asetta käteen Mutta muuten en kyllä pystyisi ketään satuttamaan... Ärsyttää, kun välillä on niin vihainen jollekulle, mutten vaan pysty vetämään turpiin... No, ehkä se on vaan hyvä muuten kaikkien tuntemieni ihmisten nenä olisi murtunut ainakin kerra
Enkä varmaan pystyisi tappamaan ketään muulla kuin pysyllä...
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.07.2012 17:13

Lainaus: Kuolonenkeli

Ärsyttää, kun välillä on niin vihainen jollekulle, mutten vaan pysty vetämään turpiin...

Itsehän olen oikeasti vetänyt paria tyyppiä turpaan, ja täytyy sanoa että ei se ole niin hauskaa kun luulisi. Siinä ei kuulu niitä hienoja äänitehosteita mitä elokuvissa, ja ihmiset ihan oikeasti pitää sinua viisaampana ihmisenä jos et lähde riehumaan vaan otat ihan rauhallisesti.
Minä siis vedin sitä jätkää turpaan koska se käyttäyty todella typerästi mua ja mun kaveria kohtaan.

En usko että minä pystysin ketään tappamaan, jo ihan ajatuskin siitä mihin kuseen siitä joutuu.
Paitsi itsepuollustuksena jos on aivan PAKKO, ja tällaista tilannetta tuskin tulee heti vastaan.
Joskus tulee ajateltua että voi kun ton vois hakata rautaputkella hengiltä ja voi kun tolta vois katkoa sormet, mutta perusvittuilu ei kyllä ole tarpeeksi pätevä syy kidutusmurhaan.
Onhan se tappaminen telkkarissa hassua, mutta kun osuu omalle kohdalle niin ei olekkaan enää.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.07.2012 17:37

Lainaus: Wormboy

mutta perusvittuilu ei kyllä ole tarpeeksi pätevä syy kidutusmurhaan.

Hmm... samaa mieltä se ei välttämättä mene oikeudessa läpi
Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Trixena
  • Lähetetty: 17.10.2012 19:22
Sanon nyt näin lyhesti, että muutaman kerran raivostuessani olen mennyt sellaiseen tilaan, jossa olisin kyennyt tappamaan.
On olemassa ainakin yksi henkilö, jota vihaan, ja jonka kykenisin tappamaan.

Tiedän, että se on väärin ja kyllä, olen saanut hoitoa näihin asioihin.
Melkein kaikki ystäväni tuntevat, ainakin tietävät tuon yhden nimettömän henkilön, ja lähinnä heidän takiaan en ole mennyt ja vähintään vakavasti pahoinpidellyt häntä.

Olen myöskin hirveän suojelevainen.
Tilanteessa, jossa minun täytyisi puollustaa rajuin keinoin jotakuta todella rakasta... noh, uskon kykeneväni tappamaan tuollaisessa tilanteessa.
  • Lähetetty: 18.10.2012 14:48
Noin hiukan asian vierestä, viime metsäreissulla sattui sellanen rajatapaus, joka olis saattanut mennä itsepuolustuksena, tosin hyökkäjän virkaa toimitti kaukaisen sukulaisen hiukan mielenvikainen koira.

Eli sienireissulla oli muksu mukana ja irrallaan oleva saksanpaimenkoira hyökkäsi räyhäämään metrin päähän. Onneksi alkoi haukkumaan jo vähän kauempaa, kerkesin napata muksun kainaloon ja valmistautua vastaanottoon. Tilanne oli sikäli nopeasti hallinnassa että apua tuli, emäntä otti lapsen ja vei vähän kauemmaksi, koiran omistaja ei uskaltautunut 30 metriä lähemmäs koska koira kuulemma ärsyyntyy lisää jos hän tulee lähemmäksi. Tosi helpottavaa kuulla.

Ja siitä tappamisesta, mulla oli haulikko mukana kun tulee noita lintuja jahdattua (tietenkin emäntä ottaa silloin muksun ja mie menen hiukan kauemmas), mutta tässä tapauksessa se oli jo suunnattuna koiraan joka onnekseen hidasti vauhtiaan jo 5 metrin päässä. Jos ei sitä olisi tehnyt niin olisin ampunut. En voi ottaa riskiä tuonkokoisen koiran kanssa tappelemisesta lapsi kainalossa. Siinä olisi voinut käydä huonosti lapselle.

Väleissä vielä ollaan tämän sukulaisen kanssa, mutta koiran koulutuksesta ja hallinnasta oli sellanen
keskustelunpoikanen. Ymmärsi kyllä tilanteen. Toki täytyy itsekin ottaa huomioon tuon ipanan silmälläpito ettei toivottavasti toista kertaa tarvi ruveta tosissaan harkitsemaan toisen lemmikin tappamista ja varsinkin ettei se koira pääse kahdestaan tuon muksun kanssa törmäämään.

e: Huonoa on ottaa sakun kanssa tappelua muutenkaan, mutta ei siinä aikuiselta henki mene. Toki vammoja saattaa tulla, pahojakin.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.10.2012 11:07

Lainaus: mlrd

Väleissä vielä ollaan tämän sukulaisen kanssa, mutta koiran koulutuksesta ja hallinnasta oli sellanen
keskustelunpoikanen. Ymmärsi kyllä tilanteen. Toki täytyy itsekin ottaa huomioon tuon ipanan silmälläpito ettei toivottavasti toista kertaa tarvi ruveta tosissaan harkitsemaan toisen lemmikin tappamista ja varsinkin ettei se koira pääse kahdestaan tuon muksun kanssa törmäämään.

e: Huonoa on ottaa sakun kanssa tappelua muutenkaan, mutta ei siinä aikuiselta henki mene. Toki vammoja saattaa tulla, pahojakin.

Eläinten oikeuksia puolustavana ihmisenä en voi olla kuitenkaan ajattelematta, että tuollaisen mahdollisesti mielenhäiriöisen koiran elämänlaatu voi olla aika olematonta, joten voi olla, että jos omistaja ei oikeasti yritä korjata asiaa jossain ammattimaisessa koiran koulutuksessa - mikäli koulutus mitään enää korjaa - niin piikki voisi olla se inhimillisempi vaihtoehto koiralle. Kaikkien ei pitäisi hankkia eläimiä.
  • Lähetetty: 19.10.2012 20:58
Huono se on kuitenkaan omistajalle sanoa, että nyt sun koirasi lähtee piikille. Järki-ihminen kuitenkin on kyseessä.

Sen verran nyt kuitenkin muistutin häntä että lapsia on siinä lähistöllä muillakin ja jos hän ei voi tulla edes itse hillitsemään koiraansa niin keinot on muilla vähissä. Mainitsin kyllä ettei ollut kovin montaa vaihtoehtoa minullakaan ja aika lähellä oli huono loppu tilanteelle, joten koira kannattaa pitää hihnassa ettei käy kenellekään huonosti.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, kaikille ei pitäisi koiraa antaa.
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.10.2012 21:04
Ei tarvitse harkita tappamista. Kun omistaa tällaisen pärstävärkin, niin voi huoletta kulkea metsässä kun kaikki eläimet luulevat laitoveriksi, kaniinista hirveen. Ja ihmisten keskuudessa riittää vakava PÖÖ! ja kaikilla lurahtaa lahkeesta lusikallinen.
Tappaminen on sinänsä aika tricky, koska esim. sodan sattuessa olen valmis puolustamaan asein maatani, perhettäni, vapauttani ja henkeäni vihollisen kustannuksella
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit