Gootti.net

Gootin Ruokaa

Kirjoittanut: Hecate (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.12.2007 15:22
meillä ei käytetä munaa, maitoa eikä lihaa. kalaa on hyvin satunnaisesti mutta se on lähinnä lasten ruokavaliossa sallittu niiden päiväkodeissa.
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Devilsbride
  • Lähetetty: 23.12.2007 17:02
Himoleipojana olen leiponut 5 joulukakkua tässä viikon aikana, neljä niistä olivat Nigellan ohjeiden mukaan tehtyjä, mutta hieman arveluttaa minkämoisia ovat moisien hedelmämäärien vuoksi.
Yhteen kakkuun menee näet lähemmäs 600g kuivattuja hedelmiä (korintteja, luumuja & rusinoita), huhhuh.
Ja uunista tullessaan tuoksu oli epätavallinen-
hajuaistissani on varmaankin jotain vikaa, mutta kakut haisivat homejuustolle!
Aivan yhtälailla kuin kahvikakut, joissa käytetään soodaa haisevat uunista tullessaan ammoniakille, haju kyllä haihtuu tekeleen jäähtyessä.

Luulisi että olen jo oppinut sen ettei toisille leipoessa kannata jättää sattuman varaan ja kokeilla uusia ohjeita, jotka hyvinkin voivat mennä pieleen.

Mutta yhden isoäidilleni menevän kakun tein vanhan kunnon ohjeen mukaan, ja se onnistuikin hyvin!
Olen kyllä malttamaton kuorruttaja, mutta silti olen tähänkin asti onnistunut olemaan kuorruttamatta kyseistä kakkua.
Koska kyseessä on suklaakahvikakku, saa se suklaisen kuorrutteenkin.
(Minkäänmoisia hedelmiä en sinne tunkenut, vaikka joulun teemaan olisikin kuulunut..)
Sävyt ovat kauniit, tumman suklaan väriä ja viininpunaista.

Nyt vaan odottamaan joulupäivää, jolloin saan kuulla kritiikin!

Huomenissa vielä teen joulutortut hieman säveltäen.
Piparkakkutalo tuli tehtyä jo viikko sitten, ikävä kyllä ensimmäisen taru päättyi yhteen iltaan, sisareni meni hosaisemaan pienille tekemäni muumitalon pirstaleiksi lattialle! Kyllä nauratti.
Seuraavana päivänä tein uuden, huonomman talon.
Ja tänään itse piparit, kyllä on tullut uunia rääkättyä.
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 23.12.2007 17:31
Tuli käytyä äiteen luona jouluaterialla äsken ja nyt on hyvinsyönyt olo Pakkasi vielä mukaankin paljon ruokaa. Eipähän tarvitse hetkeen kokkailla
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.12.2007 21:14
vanhemmat toi kotiin hamppariateriat. omani sitten söin. paitsi että ranskalaiset jäi vielä. tosin ei ne kylmänä ole mistään kotoisin.
Kirjoittanut: Gothic Flame (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.12.2007 11:35
pizzan tilaan aika usein x) mut kyl makaroneja tulee keiteltyä ja vähän muutakin.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.12.2007 11:38
Kalkkuna rulla ja peruna laatikkoa tuli vedettyä ihan simona. Tulihan tota suklaatakin mussutettua. Vaimo teki hyvät joulu pöperöt
Kirjoittanut: CipeTheLucifer (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.01.2008 21:43
Jostain syystä minulla on semmoinen lahja, etten kuluta paljoa. Pystyn syömään ajatuksella esim. karkkeja ym. Ja muutenkin yhdestäkin keittolautasesta meinaa jo tulla oksennus. Ja kaiken lisäksi pystyn selviämään hyvin pitkään.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 26.01.2008 12:35
Aloin sitten ilmeisesti taas syödä punaista(kin) lihaa melkein vuoden tauon jälkeen, tai ainakin eilen söin. Ei jotenkin enää jaksa syödä lähes pelkkiä vihanneksia jne, mutta toisaalta lihankin syöminen tekee jossain määrin pahaa, tai siis etoo. Ristiriitaista.
Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Lähetetty: 26.01.2008 22:51
Koitan tässä sopia että tekisin jatkossa tälle kaksikolle safkat..
koulun köksäntunteja pidemmälle ei kokemus riitä, mutta väitän että ruuan taso saattaisi silti nousta arviolta 60%.
Kirjoittanut: Zeitgeist (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.01.2008 00:04
Harvemmin itse kokkaan mitään, kun kuitenkin perheen kanssa asun. Kyllä kuitenkin tarpeen vaatiessa osaan kokata.
Olen lakto-ovovegetaristi. Harkitsen kuitenkin lähes täysin vegaaniksi siirtymistä, kun muutan kotoa pois.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit