Gootti.net

Gootin Ruokaa

Kirjoittanut: Yoa- (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.09.2011 12:11
Syön kalaa ja kanaa, punaisen lihan olen jättänyt pois ruokavaliostani jo monta vuotta sitten. Koulussa on onneksi niin monipuolista ruokaa, etten kärsi mistään vajauksista. Juon tavallisesti maitoa ja käytän "tavallisia" vaatteita, ei mua ne asiat sillai kiinnosta.

Itse en kokkaa juurikaan enempää kun on pakko. Joskus sekoan ja saatan väsätä ruokaa jälkiruokineen koko pienellä armeijalle, mutta muuten teen hillitysti safkaa. Teen helppoa ja nopeaa ruokaa joka kestää vähintään kolme päivää, ei tarvi niin usein tehdä sitä
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Marraskuu
  • Lähetetty: 19.09.2011 12:42

Lainaus: Nordis

Eteläaasialaiset kasvikset kookosseesamnuudeleilla

OOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Jumalaisen kuuloista oli tämä kyllä. Itse täällä kipeänä sängyn pohjalla uikutan ja kaapista löytyy vain kasvissosekeittoa.

Meikäläinen perustaa ruokavalionsa kyllä hyvin pitkälti näihin wokki-, mössö- ja salaattiruokiin. Niihin kun saa ympättyä kaikki mahdolliset herkkukasvikset, erilaisia juustoja, tofua, pastaa.. mitä nyt ikinä keksiikään.

Perusruoka mitä syön, no, käytännössä aina, koostuu tomaattimurskasta, soijakuutioista/tofusta, herkkusienistä ja pavuista. Sitä voi varioida ja se on nopeaa ja helppoa. Kämppikset tosin kettuilee kun en nykyään syö mitään muuta.

Harvemmin jaksan laittaa mitään pitkää kokkausta vaativaa, mutta teen aivan pirun hyvää kasvislasagnea. Sitä on muutaman kerran hyvän viinin kanssa nautiskeltu.

muoks. Poistin rumat sanat!
Kirjoittanut: Animemo (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.09.2011 14:21
Nam, nam! Kaikki menee. Mutta lempi herkkuni on äidin tekemä karjalanpaisti. :P Itse en ole oikein hyvä kokkaamaan suurin saavutukseni on ehkäpä teeleivät. Mutta eipä se mitään. Ei ole ollut tuota kotitaloutta kovin pitkään koulussa niin eihän se viellä oikein suju. xD Mutta ehkä sitten tulevaisuudessa alkaa itseltäkin sujua.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2011 21:50
Jopas oli täytekakkupohjan teko harvinaisen hankalaa. Etsin Googlella jonkin perusohjeen. 45min paistamisen ja sisältä raa'an kakun jälkeen olin kyllä itse jo aika hiiltynyt. Äidiltä pyydetyn reseptin, parin rommicolan ja 1,5 TUNNIN paistamisen jälkeen kakku nro. 2 on vihdoin valmis ja tällä kertaa näyttäisi onnistuneen. Eipä taida tuo uuniyksilö olla aivan parhaimmillaan alhaisilla lämpötiloilla.
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.10.2011 11:33
Olen enimmäkseen kasvissyöjä nykyisin, välillä tulee lihaakin hotkaistua. Tykkään kokkaamisesta ja leipomisesta. Nykyään teen noita kyllä aika harvoin,tänään olen kyllä luvannut kasvislasagnen tehdä. Toivottavasti tulee herkkuu siitä
Kirjoittanut: WintersWoe (Jäsen)
  • • Muokkasi: WintersWoe
  • Lähetetty: 24.10.2011 23:51
En syö punaista lihaa taikka kanaa ja pyrin rahatilanteen ja saatavuuden mukaan suosimaan luomutuotteita. Soijarouhetta tulee kotona syötyä aika usein ja sitä joissain tomaattikastikkeissa pastan/makaronin kera. Kokkailua on pakko harrastaa kun yksin asun, mutta yleensä aika nopeita ja yksinkertaisia nää mun sapuskat on. Kaurapuuroa ja ruisleipää sitten ilta-/yöpalaksi.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.10.2011 16:57

Lainaus: WintersWoe

pyrin rahatilanteen ja saatavuuden mukaan suosimaan luomutuotteita.

Sama homma. Ikävä kyllä se rahatilanne yleensä on tosi huono mutta aina kun vähänkin on niin luomutuotteita suosin. Tykkään ruuanlaitosta ja varsinkin uusien ruokalajien kokkaamiskokeiluista, mutta ainoa mikä joskus estää sen on se, että ei aina huvita tiskata kahta tuntia ruuan jälkeen,varsinkin jos on masu täynnä. Jos tänne kämppään olisi tehty paikka tiskikoneelle, kokkaisin joka päivä kunnon ateriat, kun ei tarvitsisi huolehtia tiskin määrästä. Varsinkin näin pienessä keittiössä pari lautastakin tekee jo ison tiskipinon. Lihasta tykkään paljon, mutta mieluiten mahdollisimman rapeana ja kypsänä. Kyllä mediumkin menee mutta harvemmin. En silti ole pelkkä lihansyöjä, kasvikset on nimittäin myös mieleeni. Muuten syön kaikenlaista, mutta poro, hirvi, lammas ja jänis eivät ikinä tule menemään kurkusta alas. Poron ja hirven liha on pahaa ja lampaiden ja jänisten lihaa en syö siksi että molempia on ollut lemmikkeinä : D
Kirjoittanut: Dagonist (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.11.2011 03:33
Joskus innostun mesoamaa keittiönpuolel jotain kunnon pöperöö.. Aina ei vaan jaksa niin sit mennää makaronimössölinjalla :P Vihanneksista en ole juurikaa koskaa tykänny joten en niitä syö.. Ja varmaaki se ehdoton kestosuosikki kotiruoka on lihamureke!
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2011 18:07
Hei mitkä on teidän bravuureja ruoanlaitossa? Tänne ois kiva saada kaikkia ihmisten bravuurireseptejä, joita voisi sitten itse kokeilla! Lupaan laittaa tänne ihanien browniesien reseptin ja ehkä tofu-pähkinämurekkeen, ne on meikäläisen bravuureja, kuten myös linssikeitto. Olen kuitenkin juuri tällä hetkellä niin kiireinen (lue: laiska), etten ihan heti jaksa laittaa.

Kokeilin tempehiä, eli soijapavuista, suolasta ja rhizopus-viljelmästä tehtyä pötköä, oli yllättävän hyvää, mutta vähän turhan jännää ainakin alkuun. Kasvissyöjänä sitä tulee koitettua kaikenlaisia kummallisuuksia proteiininlähteeksi.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.12.2011 23:32
Innostuinpa tänään laittamaan spaghettia kanttarelli-jauheliha kastikkeen kera ja jälkkäriksi tuulihattuja vadelma ja tonnikala täytteellä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit