Gootti.net

Wicca

Kirjoittanut: Yasha (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.06.2008 13:51

Lainaus: Metallitar

Ehkä sä sitten oot vähän samanlainen ku mä. Mun omat aatteet koostuu monestakin eri uskonnosta=)

Ooo... Ei oo kyllä ite tullut ajateltua silleen että vetäisisi yhden jutun yhdestä uskonnosta ja toisen toisesta...
Kirjoittanut: Awargristiel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.07.2008 06:45
Uskontoni on minulle hyvin henkilökohtainen asia, josta en yleensä pahemmin muille hiisku, mutta rohkaistuin Ninnin avautumisesta :]
Olen ollut pitkään kiinnostunut wiccasta ja nyttemmin olen sitä alkanut harjoittamaan.. ihan itsekseni. Erään tutun hihasta aina välillä menen vetämään, jos tarvitsen pientä ohjausta.
Kirjoittanut: Awargristiel (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2008 06:48

Lainaus: Sather

Mistä saan athamen hankituks?

http://www.suohinen.net/ <---------- hyväksi havaittu
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.07.2008 11:25
miä olen nyt jonkun aikaa ollut kiinnostunu wiccasta mutta vielä ei tietämys ja rohkeus riitä että harjoittaisin. ja toisaalta sitten, taidan olla uskonnollisesti hyvin paha sekasikiö että mikään uskonto ei välttämättä ole mulle se just paras. mene ja tiedä.
Kirjoittanut: Snowfairy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 03.09.2008 00:41
Kuunsillalle kysymys:

Hei! Mietin tuossa, mitämieltä olet kummituksista? Minä en ole koskaan nähnyt niitä mutta haluaisin nähdä jotta tietäisin henkilökohtaisesti onko niitä olemassa.

Olenko mielestäsi tyhmä kun haaveilen sellaisesta ja jos olen mielestäsi( tyhmä) niin millä perusteella?
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 03.09.2008 10:47

Lainaus: Snowfairy

Hei! Mietin tuossa, mitämieltä olet kummituksista? Minä en ole koskaan nähnyt niitä mutta haluaisin nähdä jotta tietäisin henkilökohtaisesti onko niitä olemassa.

Tämä ei liity Wiccaan juuri mitenkään, vältettäisiinkö mielellään täysin aiheen vierestä keskustelua, kiitos!
Kirjoittanut: Dead disco dancer (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.09.2008 14:52
darkAngel: Wiccahan on juuri niitä harvoja uskontoja jotka sallivat muut uskonnot, ts. voit olla vaikka kristitty ja wiccalaisen tien kulkija. ..tosin, tämä tekisi sinut hyvin huonoksi kristityksi.
Tietämyksestä ja uskalluksesta: kannattaa fiilispohjalta kokeilla.. joitain pieniä juttuja ensin ja saada niistä joko hyvä tai sitten se olo että antaas olla.
Kyse on kuitenkin "valkeasta" taikuudesta, Wicca ei mielestäni eroa hippeydestä juuri mitenkään.
(Luonnon kunnioitus, puiden halaus, vaihtoehtoiset hoitomuodot, "ollaan kilttejä kaikille" yms yms.)
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.09.2008 16:57

Lainaus: Dead disco dancer

Wiccahan on juuri niitä harvoja uskontoja jotka sallivat muut uskonnot, ts. voit olla vaikka kristitty ja wiccalaisen tien kulkija. ..tosin, tämä tekisi sinut hyvin huonoksi kristityksi.

näinpä. mutta ei se mitään.. olen jo jonkin aikaa miettinyt että wicca varmaan parhaiten kuvaa miun uskoa ja ollut sitä mieltä että saattaisin ehkä hyvinkin haluta olla wicca, ja aika usein kristittyjen oppien kanssa on sukset ristissä että kai sitä voi sanoa että ehkä jollain tasolla olenkin. mutta who knows
Kirjoittanut: Snowfairy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.09.2008 00:59
Hei! Anteeksi että lähetin viestin väärälle alueelle! Ei ollut tarkoitus loukata ketään! En osaa vielä oikein näitä juttuja, opettelen vasta!

Terveisin: Snowfairy
Kirjoittanut: azazel (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.09.2008 10:49
Wicca on hyvin mielenkiintoinen uskonto. Tässä uskonnossa ei harrasteta käännytystyötä. vaan sinne hakeutuu henkilö ihanvapaa ehtoisesti.
Ja mitä enemmän siitä oppii niin mielenkiintoisemmaksi se käy.
Voisin mainita mikäli tämmöinen sallitaan. Niin itselleni hyvin tärkeä juhla on marraskuun aatto kutsutaan myös Samhain. Silloin Jumalatar hyvästelee kuolevan Jumalan, tietäen että hän syntyy uudelleen.
Sana marras tarkoittaa kuollutta.
Ja siitä nimitys marraskuu.. Nykyään on sitten ihmisillä ollut tapana pyhäin miesten päivänä viedä sukulaistensa haudoille kynttilöitä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit