Gootti.net

Wicca

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 04.03.2009 09:14
die Winterreise

Ei tähän puheenvuoroon voi sanoa kuin että Aamen.

Mutta se uskonsodista, nyt takaisin Wiccaan.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.03.2009 14:21

Lainaus: die Winterreise

Se on vain hyvä tekosyy jolla muka saataisiin oikeutettua kaikkia niitä raakuuksia joita tehdään.

Tätä minäkin taisin hakea, en vaan ilmaissut itseäni tarpeeksi selkeästi sitten

No tietenkään kuolemalta itseltään ei voida välttyä, mutta syyt voivat olla eri miten siihen päädytään.

Uskonto on vaan niin herkkä puheenaihe joillekkin että se aiheuttaa paljon konflikteja.

Nyt riitti minunkin puolesta offi.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Berzerker
  • Lähetetty: 05.03.2009 09:29

Lainaus: TheSecret

Monestako järkevästä uskonnosta olet kuullut?
Siinäpä se onkin, kun ei uskonnot järkeen perustu - se on usko se kova sana, mikä saa ihmiset toimimaan käsittämättömilläkin tavoilla.

Öh... Ei pidä paikkansa...
Uskontojen pääpiirteet ovat opetukset ja käskyt, niiden vaikutukset ihmisiin.
Uskonnot joilla ei ole näitä piirteitä ovat useimmiten vähä osaisempia..
Anteeksi anto, lähimmäisen rakkaus ja jakaminen, tyhmiäkö?
Kutenpa olen sanonut, uskonnoilla on potentiaalia suuren hyvään ja suureen pahaan..

EDIT:
Ohho, sori.. mulla oli samaanaikaan jokin uskonto-ketju auki...
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 05.03.2009 09:39
Berzerker

Hei, oikeasti nyt. Ei enää off-topiccia tässä ketjussa.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.03.2009 21:09

Lainaus: Berzerker

Öh... Ei pidä paikkansa...
Uskontojen pääpiirteet ovat opetukset ja käskyt, niiden vaikutukset ihmisiin.
Uskonnot joilla ei ole näitä piirteitä ovat useimmiten vähä osaisempia..
Anteeksi anto, lähimmäisen rakkaus ja jakaminen, tyhmiäkö?
Kutenpa olen sanonut, uskonnoilla on potentiaalia suuren hyvään ja suureen pahaan..

Ei pidä paikkaansa? O___o
Mietitäänpä vaikka, mistä uskontojen käskyt ja opit ovat peräisin. Ne tulevat Jumalan/Jumalien sanasta. Kirjauskonoissa se on kirjoitettu pyhiin kirjoihin, kirjoittamattomissa se on suullista perimätietoa. Mutta kaikkien niiden hyvien töiden takana on usko. Se, että uskoo Jlaan, saa ihmisen toimimaan Jlan haluamalla tavalla. Motiivina voi olla rangaistuksen pelko tai hurskauden tavoittelu tai jotain muuta, mutta uskovaisella se on aina sidoksissa Jlaan. Esimerkiksi em. tapaus alastomasta tytöstä metsässä, mikäli hän oli wicca, niin hän harjoitti wiccalaista oppia. Mikäli hän ei uskoisi Jlaan, hän ei olisi ollut metsässä alasti rituaaliaan suorittamassa. Tässä ei ole siis väitetty, että opit ja käskyt olisivat tyhmiä, vaan että niiden noudattaminen perustuu uskoon. Ateistit & agnostikot tietysti perustelevat tekonsa muilla asioilla, mutta pointtina on siis se, että uskonnot eivät olisi mitään ilman uskoa.

Huoh, ja jottei modejen tarvitse repiä enempää hiuksia päästä tän offailun takia, niiin palataan aiheeseen.
Oestara lähestyy. Miten olette meinanneet juhlia tätä sapattia? Tai miten olette yleensä juhlineet? Itselläni on sapattien aikana ollut tapana opiskella wiccaa, painotten kyseisen sapatin syitä ja historiaa. Tänä vuonna olen ajatellut sen lisäksi jotain muutakin. Koska Oestara on kevätpäivän seisauksen ohella myös hedelmällisyysjuhla, ajattelin kokeilla mitenhän multa onnistuisi jonkun muutaman yrtin kasvattaminen. Vaikka yleensä olen ihan toivoton viherpeukalo, niin ajattelin nyt kuitenkin yrittää.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.03.2009 23:17
Oisit pistänyt yksärillä vastausta.. Noh, lukasen ton ja EHKÄ vastaan.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.10.2010 13:53

Lainaus: poison

(vieraatkin saavat dresscoden; ei mitään tyypillisiä hääkuteita, vaan paremminkin hautajaisvaatteet)

Oon kans aina puhunu tuosta et mun häät pitäs olla semmoset et ulkopuoliset luulis niitä ennemmi hautajaisiks. Aina ku tätä oon kavereille sanonu ni ovat todenneet että eivät uskalla tulla mun häihin Ei ne ymmärrä kun ne itse ovat tyylisuunniltaan täysin toisessa laidassa. . .

Siksi en paljon heillekään puhu wiccalaisuudestani. Poikaystävälleni yritin varovaisesti kertoa, mutta hän totesi, että "Ehkä se on sun tapa etsiä itseäs". Olen kyllä löytänyt itseni, mutta luulen ettei tämä ottanut asiaa niin tosissaan. Onhan hän sentään kasvanut pikkukylässä jossa kaikki erilaiset asiat ovat jokaisen ihmisen tietämyksen ulkopuolella. Kaikki siellä ovat niin normaaleja, että on vaikeaa uskoa mun asioita tai suhtautua normaalisti mun tyyliin, kun se niin erilainen on.

PS. mun mielestä tääl vois puhua vaan wiccasta, muut "ylipäätään-uskontoon-liittyen" jutut vois jutella toisessa paikassa.
Kirjoittanut: snowprints (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.09.2011 19:36
Minäkin wiccaksi tunnustaudun.. Miehekkeelle kertominen oli miullakin vaikeaa, kun en osannut yhtään aavistaa miten hän reagoisi. Ensin kaikki vaikutti ihan hyvältä, mutta kun pakanahäät tuli puheeksi, tuli oikein inspiroiva vastaus. "Ootko ihan varma nyt tästä, että et vaan sitten peru koko juttua kun kyllästyt" Kieltämättä pieni raivonpurkaus pääsi tapahtumaan, wicca kun olen ollut sen 7 vuotta nyt... Suuttumisen jälkeen mies on ymmärtänyt miten tärkeää tämä minulle on.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.10.2011 18:50
Hmmh, Internetin ihmeellisessä maailmassa ei tällähetkellä taida olla yhtään suomenkielistä, wiccoille ja muille noidille tarkoitettua foorumia...? Luutakomero on kaatunut, joskus olemassa ollut Ruusupolku kuoli muttei ikinä kokenut uudelleen heräämistä, wicca.fi sivustoa vaivaa kanssa jokin... (tietääkö joku muuten että mitä sille on tapahtunut?) ... ja mitähän niitä muita on ollut. No, varjojenkirja.com näyttää olevan toiminnassa mutta ainakaan minun ei ole sinne mahdollista rekisteröityä. Olen tässä jo jonkin aikaa tuntenut oloni vähän orvoksi sen suhteen, ja siksi päätin tulla nyt tänne vikisemään ja salaa toivomaan että keskustelu ehkä heräisi edes vähän henkiin. Kun sitä tavallaan on yksin tämän asian kanssa omassa elämässä, niin mulla ainakin on jonkinlainen tarve että voisi netissä keskustella saman henkisten ihmisten kanssa. Toisaalta, itselläni on myös se että tällasella foorumilla missä on paljon muitakin kuin luonnonuskontojen harjoittajia, niin ei halua ihan kaikesta kuitenkaan puhua/kirjoittaa.

Lainaus: snowprints

Suuttumisen jälkeen mies on ymmärtänyt miten tärkeää tämä minulle on.

Ainakin voit nyt olla varma, että asia on mennyt miehellesi perille, ja että se ei ole vitsailun aihe. Se on varmaan tiputtanut jonkinlaisen kivenmurikan sydämeltä kun asia on tullut selkeästi ilmi, vaikka ensin pitikin vähän suuttua
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.10.2011 22:40

Lainaus: TheSecret

Hmmh, Internetin ihmeellisessä maailmassa ei tällähetkellä taida olla yhtään suomenkielistä, wiccoille ja muille noidille tarkoitettua foorumia...?

Muakin kiinnostais nuo foorumit kun tuntuu että kaikissa on joku aina vikana. Jos siis joku tietää jonkun hyvän niin olisin myös kiinnostunut kuulemaan?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit