Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Wicca

Kirjoittanut: yzf (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.01.2007 18:48
Yritin löytää sopivaa olemassa olevaa otsikkoa mutta ei sattunut silmiin.
Wicca juttu on tälle ihan uusi, tai nyt viimepäivinä olen ko jutusta lukenut netistä jotain kun täällä siitä on ollut puhetta ja siinä ei nyt ole mitään "pahaa" tai ahdasmilisyyttä. Jotenkin vain sai hymyilemään nuo muutamat tärkeät paivät kun itse täällä erityisen teknisen työn ohessa kasvattaa omat kasvikset puhtaasti luomuna niin noita samoja päiviä tai useita niisä on sitten pitänyt itsellekkin vuoden tärkeimpina. (maailma on pieni)

Toki täytyy sanoa että syvempää ymmärrystä ei netistä saa tai löydy mutta jatkan etsimistä...ja uskokaa huviksenne ei taida olla lähimainkaan toista täällä joka moista miettii? no ehkä tuolla Oulussa voisi olla mutta sekin on sen verran ettäällä että kun katsoo ikkunasta se punaa koko läntisen taivaan ikävään valosaasteeseen jota itse en kaipaa, se peittää tähdet alleen ja niiden katseleminen vaikeutuu, puhumattakaan kuvaamisesta.

Onnksi tuo outo hohde ei ole vielä karkoittanut viimeisiä yön liikkujia joita toivon tuolla näkeväni, pöllöt ja muut suuret siivekkäät ja sudet joita haluan nähdä tai ainkin kun kuulisi.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 15.01.2007 08:22
no eihän wicca kyllä gootteihin muuten liity, muuten kun aika moni wicca on vähän goottityyliin suuntautunut

www.varjojenkirja.com tuolla on aika asiallista.

itse olin eklektikko n 3 vuotta, nyttemmin kun kerroin kokemuksistani, minut kutsuttiin aluepapittareksi ja nyttemmin olen ylemmän tason aluepapitar
Kirjoittanut: Warchild (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Warchild
  • Lähetetty: 23.01.2007 20:17
Itse olen tuntenut tuon wiccalaisuuden hyvin lähelle itseäni jo pari vuotta.
Nuo todella tehoaa nuo kaikki luonnon yrtit (ainakin ne menetelmät joita olen itse kokeillut (aika montaa)) Ja nuo on järkeen käypiä nuo kaikki jutut.

Lainaus: Kuunsilta

www.varjojenkirja.com tuolla on aika asiallista.

Todellakin asiallinen sivusto.
Varjojen Kirjalta olen hankkinut suurimman osan tiedoista lueskellut kaikkea mutta hyviä kirjojakin löytyy.
Itse en omista yhtään hyvää kirjaa mutta olen lainannut kirjastosta.

Hyviä kirjoja on mm. :
2002 vuonna julkaistu kirja: Opas Wiccan Harjoittajalle (Scott Cunningham)

ja muita hyviä sivustoja mm. www.pakanaverkko.fi sieltä uskonnot ja wicca... (linkki löytyy myös varjojen kirjan sivuilta kun etsii)
Kirjoittanut: yzf (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.01.2007 12:27
Olen nyt lueskellut ko aiheesta sieltä sun täältä ja ei siinä mitään jos noin elää minkä kuvan tuolta maailmata saa niin ihan positiivinen maki jää.
Vaikka edelleen on sanottava että metsiin takaisin muuttaneena monee asiaan suhtuatuu jo samallatavalla jo käytänön sysistä.
Vaikka näissiä uskomuksiin liittyvissä asioissa en ole kyllä oikein yhtään mitään, ihan vain napanöyhtää.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 24.01.2007 12:38
En pahemmin puhu julkisesti uskonasioistani, mut aika monta vuotta olen ollut wicca ja sitä ihan itsekseni harjoittanut. Pelotti kertoa asiasta miehellenikin, mutta kas kummaa hän ymmärsi ja kiinnostuikin asiasta! Ja samalla tajusi myös, ettei meidän häitä sitten pidetä kirkossa.
Kirjoittanut: Vampirella (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.01.2007 14:03
Aivan ihana kuulla, ninni, että olet kertonut Takulle tuollaista ja tämän chatin kautta koko maailma tietää, ja ainoat jotka eivät tiedä ovat lähimmät ystäväsi! Vai et puhu uskonasioistasi, mitäs tämä sitten on, jollet puhu?
Kirjoittanut: Warchild (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.01.2007 19:22

Lainaus: Ninni

ja sitä ihan itsekseni harjoittanut.

Niimpä niin...

Ja samalla tajusi myös, ettei meidän häitä sitten pidetä kirkossa.

Ihan wiccalaiset häät vai? Vähän oisi ihanaa...
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 26.01.2007 20:30

Lainaus: Vampirella

ainoat jotka eivät tiedä ovat lähimmät ystäväsi! Vai et puhu uskonasioistasi, mitäs tämä sitten on, jollet puhu?

Dear Vampirella. Tästäkö nyt johtuu, ettet vastaa mun puheluihin/textareihin?! Oon tutustunu tääl foorumissa samanhenkisiin ihmisiin, ja monesta on tullut hyviä frendejä mulle. On ihan luonnollista, et "tulin luutakomerosta ulos" nimenomaan täällä, koska nää ihmiset ymmärtää. Ja tietty kerroin miehelleni, kylläkin vasta ihan vähän aikaa sitten, koska nää asiat TODELLA on mulle arkoja keskustelun aiheita! Oon pitäny asian omana tietonani monet vuodet, ja lopulta uskalsin kertoo tästä foorumissa. Eli et ole todellakaan ainoa foorumin ulkopuolinen frendi, jolle en oo puhunu tästä mitään, en oo kertonu kellekään vanhoille frendeilleni tästä. Joten turha alkaa suuttumaan moisesta! Kyse ei oo siitä, ettenkö luottais suhun tms mut yritä nyt käsittää, ettei tää ollu mulle helppoa. Voit kysyä vaik tolta poisonilta, se muistaa kyl miten kamppailin asian kaa ja mietin kerronko vai enkö!
Mut nythän sen kuulit, joten älä viitsi olla lapsellinen.

Lainaus: Warchild

Ihan wiccalaiset häät vai? Vähän oisi ihanaa...

Tuskin häistä ihan wiccalaiset tulee, mut ajattelin jotain aika synkkää mestaa, jossa paljon valtavia kynttelikköjä, mulla joku musta/punainen hääpuku suruhuntuineen (vieraatkin saavat dresscoden; ei mitään tyypillisiä hääkuteita, vaan paremminkin hautajaisvaatteet). Ja mitään urkuja ei sit soitella, vaan kunnon bändi tulee vetään sen perinteisen hääbiisin hevimeiningillä Mitä pidemmälle asiaa ajattelen, sitä hullumpia ajatuksia tulee mieleen. (eli jos mut vaikka roudattas siihen vihkipaikalle ruumisarkussa, josta sit mun tuleva mieheni nostais mut ylös, ja vihkijä olis viikatemiehen tai Draculan kuteissa, ja häiden loputtua vanhanaikaiset hevosvankkurit mustine hevosineen ja pääkallot kolisis perässä!) Ois siinä sukulaisilla juoruttavaa elämänsä loppuun asti! (ellei ne sais slaagia jo siellä häissä)
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.01.2007 20:41

Voit kysyä vaik tolta poisonilta, se muistaa kyl miten kamppailin asian kaa ja mietin kerronko vai enkö!

Joo, niin muistan. Ei kai se Vampirella nyt suuttunut sulle? Se on hyvä kun olet saanut nyt asian kerrottua
Kirjoittanut: teksie (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.01.2007 00:15
itse en välttämättä varjojenkirja.comiin niin luottaisi, joku sitä ainakin morkkasi . pakanaverkko on luotettava sivusto ja wicca.fi on kanssa käsittääkseni ihan hyvässä maineessa. sen lisäks #akhera @ircnet, wiccakanava jossa välillä puhutaan ihan aiheestakin ^_^
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit