Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Koulumenestys?

Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.02.2009 12:58
Ylä-asteella jaksoin vielä panostaa opiskeluun (jos se tarkoittaa edellisenä iltana lukemista kokeisiin?) ja päättötodistuksen keskiarvo oli 9. Todistukseni jaettiin koko koulun edessä 10 parhaan joukossa Nyt lukiossa arvosanat ovat "hieman" tippuneet. Enkku, Ruotsi ja Espanja eivät suju ollenkaan, olen tosi huono kielissä :/ Pitkä matikka menee jotenkuten.... Muutenkin olen hyvin laiska ihminen. Eli keskiarvo on tippunut varmasti 8 alapuolelle, jotain 7 luulisin?
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.02.2009 13:01
Mulle koulu ei ikinä oo ollu mikään suunnaton rasite, joskaan ei aina niin ihanaakaan..: )

Oon ollut sikäli onnekas, että monet opettajani on olleet tosi mukavia ja kannustavia. Ala-asteella olin meidän luokan viimesiä, jotka oppi lukemaan, äikän tukiopetuksessa sain ihanan luokanopettajani ansiosta käydä varmaan neloselle asti, ja vältin näin lukihäiriön pahenemisen. Matikassa meillä oli tasoryhmät, ja olin aina hitaimmassa ryhmässä hitaimpien joukossa. Silti koin, että olen koulussa ihan hyvä. Paitsi saksassa, jonka aloittamista kaduin pitkään, ja lopettamista ysin jälkeen en ole katunut hetkeäkään. Homma meni täysin puihin, kun ala-asteen saksanope lähti ja tilalle tuli tyyppi, joka oli asunut Saksassa 25 vuotta, mutta jolla ei ollut opettamisesta hajuakaan. Siinä sitten katseltiin noin vuoden saksaa lukeneina viitosluokkalaisina saksalaista videota autojen valmistamisesta ilman tekstejä... Eikä motivaatiota kielen opiskeluun juurikaan ollut.

Yläasteella matikka alko sujua paremmin, kasin ja joskus ysinkin tasolla. Muutkin aineet suju hyvin (paitsi saksa), ja keskiarvoks lukiota varten tuli 9,3. Erityisesti mieleen on jäänyt ysin äikäntunnit sekä uskonnon tunnit. Molemmissa oli ihana opettaja. Ysin äikässä kirjoitin lopputyönä tutkielman, joka lukiossa vain hitusen korjailtuna palkittiin Sammon siru-tiedekilpailussa.

Lukio oli ihan parasta kouluaikaa: ) Tosin pääasiassa siksi, että koulussamme oli niin paljon kivaa kerhotoimintaa...No ei, oli kurssitkin tosi mielenkiintosia ja useimmat opettajat aivan mahtavia. Keskiarvo välillä jopa nousi. Opo yritti neuvoa, että valitkaa ne kympin aineet kirjotuksiin, mutta sitä neuvoa en noudattanut. Kun en tiennyt yhtään, mitä haluan, ajattelin panostaa aineisiin, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja jotka olivat haastavampia. Niin että valitsin matikan, kemian, bilsan ja kielet (niin hullu en sentään ollut, että olisin ottanut fysiikan, kokeilin kyllä yhtä valinnaista)
Pitkä matikka suju ekan kurssin kuutosen jälkeen tosi hyvin, sain jopa muutaman kympin (mm. 2. kurssista..: ) ja kirjotuksistakin tuli C. Kemmastakin sain vännettyä M:n ja saan siitä nyt espanjalaiseen lingvistiikkaan pisteen enemmän, kuin lyhyen espanjan E:stäni, mikä on kyllä aika koomista..: )
Enkku meni kasin ja ysin tasoa, sain siitäkin E:n, samoin bilsasta, josta kyllä sain yhtä ysiä lukuunottamatta pelkkiä kymppejä.
Ruotsi oli aina sellasta kasin ja ysin tasoa. Kirjoitin sen syksyllä, luin jonkun verran, enemmän keskityin kyllä bilsaan. L sieltä silti tuli. Äikkä oli lukiossa ysiä ja kymppiä, ja siitä sain myös L:n. Kannatti käydä tukiopetuksessa: )
Olen ylipäätään hirveän tyytyväinen, koska koen, että mulla on nyt aika hyvät lähtökohdat eteenpäin, mihin sitten päätänkin mennä. Tällä hetkellä pyrkimys on tosiaan espanjaa lukemaan, ainakin vuodeksi. Katsellaan sitten taas...
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.02.2009 13:05
Peruskoulu tuli käytyä läpi ihan suht hyvin arvosanoin. Taide aineet kaikki kymppejä, niihin olen tosityytyväinen.
Kirjoittanut: Euronymous (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 22:03
Keskiarvo jää alle kolmosen. yhtään tuntia ole lintsannut.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 23.04.2009 17:34
Hmmm...Näillä näkymin todistuksesta ei tule kovin hyvä. Nytkin on fysiikan kokeesta ihan salettina tulossa nelonen. Onneksi olkoon minä, koulussa ja muussa elämässä epäonnistunut ihminen.
Kirjoittanut: mirror (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.04.2009 20:32
Aina hyvin, kokeet sitä 9-10 luokkaa Ei siinä muuten mit. mutta matikka ja fysiikka sais painua kuuseen.. Unohtelu oli ala-asteella perisyntini, 42 unohdusta yhden ainokaisen lukukauden aikana. Mut on se nyttemmin ylä-asteella jäänyt sekin.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.04.2009 13:39
Mikä koulumenestys? Ala-aste taidettiin päästä tuurilla lävitse. Ylä-aste sitten meni jonnekin kasin keskiarvoille. Matematiikasta, fysiikasta ja kemiasta en tajua vieläkään mitään. Ammattikoulussa tuli joskus aikoinaan hiukan panostettuakin ja sieltä en nyt muista keskiarvoa, mutta kokeista yms. tuli 4-5. Et silloin hiukka paremmin. Harmittaa vaan että tuli opiskeltua ala, josta en sitten oikein töitä edes halua..
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • • Muokkasi: Vega
  • Lähetetty: 24.09.2011 15:01
Viimeksi kun laskin keskiarvo oli 9,3. Olen siis abi. Sosiaalinen horros on kyllä "auttanut" asiaa paljon. Sitä tulee paneuduttua opiskeluihin toisella tavalla kun ei ole turhan paljon kavereita häiriköimässä No, itseironiaahan tämä on. Koulumenestys toki suo onnistumisen tunteita, mutta mitäpä iloa siitä on kenellekään jos kaikki muu kusee... Sitäpaitsi monet saamani arvosanat kielivät jostakin ihan muusta kuin siitä että todella hallitsisin ko. asiat. Mm. 10 fysiikasta ja neljä ysiä pitkästä matikasta nostattvat lieviä epäilyksiä arviointisysteemejä kohtaan...
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.09.2011 16:44
Takaisin koulunpenkille astuneena voin sanoa, että ihan kivastihan tämä vaikuttaa sujuvan... ellei oteta matematiikkaa huomioon, josta olen tainnut täälläkin avautua Jos keksin vielä keinon, kuinka saan sen käännettyä nousevaan käyrään tasaisen nollan sijasta (muutama puolen pisteen soraääni joukossa), niin olen tyytyväinen. Muuten nämä AMK-numerot uhkaavat nauttia 4-5 keskiarvosta ilman ihmeempää ylimääräistä työtä. Käy hermolle mokoma.
Kirjoittanut: black cat (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.07.2013 15:00
Nyt alkaa ylä-aste. Keskiarvoni oli jotain yli ysin. Voisin saada parempiakin numeroita jos vähä viitsisin. Mutta numerot pilvissä kaikki lukuaineet 9-10 ja sit se liikunnan numero siellä häiritsemässä olemassaolollaan. Sain matikan keskiarvoksi 10 vaikka en tehnyt tunnilla mitään nukuin ja piirtelin vihkoon (mikä saattaa selittää kohonneen kuvataiteen arvosanan) koska kaikki on niiiiin tylsää, olisi kiva opiskella jotain mielenkiintoista, mutta ei voi mitään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!