Gootti.net

Koulumenestys?

Kirjoittanut: ixydor (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2013 22:13
No tähän mennessä olen ollut keskiarvoltani 7,5 luokkaa mutta kun ymmärsin että tahdon Musiikkilukioon. Ja vielä on 2 hyvää pitkää vuotta aikaa nostaa. Ja kun on oikea motivaatio kyllä se siitä nousee. seittämän puolesta on hyvä aloittaa nostamista!
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.07.2013 22:22
Mulla on ollut tässä vuoden verran keskiarvo yli ysin, tällä hetkellä kaikki aineet 9.3 koska pari vuotta sitten hiffasin, että haluan kallion ilmaisutaito lukioon, jonne korkea keskiarvo auttaa pääsemistä sisään tosi paljon. Koulu on oikealla asenteella ja jonkinlaisella motivaatiolla ja käytöksellä oikeestaan aika helppoa ihan oikeesti. Itseltäni ei kokeisiin lukukaan vaadi paljo mitään viimesenä iltana kertaan ja opetteleb asiat tunnilla.
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.10.2013 11:59
Oma koulumenestykseni oli suoraan verrannollinen aiheen kiinnostavuuteen. Eikä sitä saanut juuri muutettua mihinkään pänttäämällä. Numerot näyttivät suoraan sen, kuinka paljon aihe kiinnosti.

Joten kemia, matikka, englanti ja historia olivat kymppejä ja ysejä suurimmaksi osaksi. Lukion päästötodistuksessa keskiarvo on muistaakseni karvan alle 8, jotain 7.9xx.

Matematiikka oli ainoa aihe, joka oli haastavaa, vaikka siitä pidinkin(pidän yhä). Kemiasta sain vielä ammattikorkeassakin lukematta kolmosen, lukiosta taitaa olla kymppi, yhtä lailla lukematta. Historian numero yläasteella oli seiskaa ja kasia, koska opettaja oli puiseva taloushistorioitsija koulutukseltaan ja liekö sieltä jäänyt päälle melkoinen numerofilia, koska koko suomen historia oli yhtä päivänmäärää ja paikannimeä. Joita en muista ulkoa vielä tänä päivänäkään, unohdan oman syntymäpäivänikin ellei sitä joku muu muistuta. Mutta lukiossa siirryttiin mielenkiintoisempaan historiaan, eli antiikkiin. Lukion opettajakin oli sellainen, että saadaksesi täydet pisteet vaadittiin tietoa, mitä ei ollut oppikirjassa lainkaan, eli jouduit harrastamaan koulukirjan ulkopuoleltakin aihepiiriä. Täydet pisteet kokeista siitä huolimatta, mutta vain ysi todistukseen. Miksikö? Koska puhuimme kaverin kanssa kaikki tunnit keskenämme. Opettaja yritti useampaan kertaan saada meitä kiinni kysymällä toiselta meistä pistokysymyksiä ja aina yhtä ärtyneesti tiuskaisi pitämään suun kiinni kun vastaus oli oikea, vaikkei tuntia seurattukaan. Joten vaikka tietoa piisasi ja osasimme alueen ja olimme tunneilla aktiivisia, naama ei miellyttänyt ja historiasta ysi.

Englanti on ollut nörtille alusta alkaen naurettavan helppoa, olen aika varma etten ole ikinä englannista saanut ysiä huonompaa, enkä enää lukiossa tainnut edes ysejä saada juurikaan, pelkkää kymppiä. Kirjoitinkin Laudaturin enkusta, vaikka lähdin sekunnilleen kun kello oli merkissä ja salista sai poistua.

Ammattikorkeassa tämä liian helppo lukio sitten kostautuikin. Kun et koskaan oppinut opiskelemaan, niin ammattikorkeassa olinkin kusessa ja olen useamman vuoden myöhässä valmistumiseni kanssa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.10.2013 19:03

Lainaus: Daealis

Miksikö? Koska puhuimme kaverin kanssa kaikki tunnit keskenämme. Opettaja yritti useampaan kertaan saada meitä kiinni kysymällä toiselta meistä pistokysymyksiä ja aina yhtä ärtyneesti tiuskaisi pitämään suun kiinni kun vastaus oli oikea, vaikkei tuntia seurattukaan. Joten vaikka tietoa piisasi ja osasimme alueen ja olimme tunneilla aktiivisia, naama ei miellyttänyt ja historiasta ysi.

No nyt kyllä komppaan opettajaa. Tunnilla puhuminen häiritsee muita ja vaikka tietäisi kaiken asiasta, niin kyllä se tuntikäytös vaikuttaa arvosanaan. Jos puhuu keskenään kaverin kanssa opettajan päälle kun muut koittavat kuunnella, niin kyllä siitä jo pienen sanktion ansaitsee. Jos osaa jo tai ei kiinnosta, niin siinä voi ihan vapaasti minun puolestani vaikka lukea kirjaa tai ottaa torkut. Muuten mulle on ihan sama mitä kukakin siellä tekee, kunhan ei häiritse muita. Ja sori, kyllä ne hiljaiset supinat siellä ihan takarivissä kuuluvat aina jonkun korviin. Kuiskaaminen ei riitä, supina häiritsee ihan yhtä paljon. Kaverin kanssa voi puhua sitten tunnin jälkeen.
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.10.2013 16:11

Lainaus: Giffirt

Tunnilla puhuminen häiritsee muita ja vaikka tietäisi kaiken asiasta, niin kyllä se tuntikäytös vaikuttaa arvosanaan.

Ensimmäisen kohdan kanssa olen samaa mieltä, kyllä se saattoi muita häiritä. Ja kyllä, aivan sama kuinka hiljaa ja huomaamattomasti oppilas sen kuvittelee tekevänsä, se näkyy opettajalle kyllä. Olen muutaman kerran matikkaa ja fysiikkaa tuurannut samaisessa koulussa.

Toisen kohdan kanssa olen eri mieltä. Käytöksen ei kuulu vaikuttaa arvosanoihin. Arvosanat ovat se numero, mikä vaikuttaa jatko-opintopaikkojen saamiseen ja siten koko loppuelämään. Ei kuulosta pätevältä syyltä pilata jonkun oppilaan elämää sillä, että puisevat tunnit tuovat mukanaan keskittymisvaikeuksia. Todistimme kokeissa osaavamme asiat ja vastasimme tunnilla aktiivisemmin kuin muut. Osasimme HISTORIAA. ehkä emme osanneet käyttäytyä, mutta nämä ovat kaksi eri asiaa.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.10.2013 17:19

Lainaus: Daealis

Toisen kohdan kanssa olen eri mieltä. Käytöksen ei kuulu vaikuttaa arvosanoihin. Arvosanat ovat se numero, mikä vaikuttaa jatko-opintopaikkojen saamiseen ja siten koko loppuelämään.

Minusta se on yhä perusteltua. Epämääräinen jauhaminen takapenkillä voi aiheuttaa auditiivisille oppijoille perusteetonta arvosananlaskua, mikä vaikuttaa jatko-opintopaikkojen saamiseen ja siten koko loppuelämään, sanojasi lainaten.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.10.2013 00:38

Lainaus: Morgan Blood

Toisen kohdan kanssa olen eri mieltä. Käytöksen ei kuulu vaikuttaa arvosanoihin. Arvosanat ovat se numero, mikä vaikuttaa jatko-opintopaikkojen saamiseen ja siten koko loppuelämään.

Minusta se on yhä perusteltua. Epämääräinen jauhaminen takapenkillä voi aiheuttaa auditiivisille oppijoille perusteetonta arvosananlaskua, mikä vaikuttaa jatko-opintopaikkojen saamiseen ja siten koko loppuelämään, sanojasi lainaten.

Tavallaan komppaan molempia mielipiteitä, itse hyvinkin suuresti hälystä häiriöityvänä... Vaikka opettajan yli-innokkaat sepustukset tippuvatkin välillä samaan kategoriaan. "Ois nyt ukko hiljaa ja antais minun opiskella." Tällaisen mentaliteetin itse omistavana tiedän, ettei kolme tai neljäkin yhtä voimakasta äänenlähdettä sisältävässä tilassa kaikkien ole mahdollistakaan pysyä langoilla niin sanotusti.

Täällä odotellaan loppujenkin kokeiden palautuksia. Jo saaduissa ei mitään nokan koputtamista. Myös persoonaani kyllä imarteli tää jakauma, näkee mikä kiinnostaa.
Kirjoittanut: Sieluton (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.07.2014 21:02
talvella oli 9.6 ja nytten se laski 9.4!
KAUHISTUS!
Pitää alkaa olemaan reippaana 9. luokalla...tai muuten...
No, ei kait tuo haitanne jos meen lukioon
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit