Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

paniikkihäiriöitäkö?

Kirjoittanut: Hecate (Jäsen)
  • #11
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.05.2006 15:01
Niin, luulisin että annostuksella on aikamoinen vaikutus tuossa yhteiskäytössä, kun bentsojen teho vahvistuu tuon deprakinen yhteisvaikuituksesta.
Mutta, vaikka olet kuinka opiskellut 5vuotta lääketiedettä, on se eriasia kuin että olisit keskittynyt juuri yhteen lääketieteen alaan.
Ensinhän opiskellaan peruslääkäriksi ja sitten erikoistutaan.
Anyway, minua vaan risoo aina ihmiset jotka inttävät ammattilaista vastaan. On kyse mistä asiasta tahansa.
Itse olen yrittäjä ja huomannut sen enemmän kuin useasti että asiakas harvoin on oikeassa koska asiakas ei ole ammattilainen.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 11.05.2006 00:58
Lainaus: HecateAnyway, minua vaan risoo aina ihmiset jotka inttävät ammattilaista vastaan. On kyse mistä asiasta tahansa.

Kuten jo totesin, ketuttaa se juttu sen menetetyn frendin takia.....
Mut eipä tästä tän enempää, eiköhän tää juttu oo käsitelty.
Kirjoittanut: Narcissa (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.07.2006 03:35
Itse en ole mistään sen vakavammasta kärsinyt, kuin pahasta masennuksesta, pahin kesti hieman yli kaksi vuotta ennen kuin rupesi hellittämään, mutta mitään apua [psykiatrille minut pari kertaa passitettiin mutta itse haistatin niille pitkät, en tiedä miksi mutta ei niistä psykiatreista minulle apua ole koskaan ollut, tuota masennusta aikaisemminkaan, en vaan ole koskaan oikein sietänyt ajatusta.. En silti mene heitä morkkaamaan, paljon apua on erinäisistä psykiatreista ollut lähipiirilleni ^^] en hakenut, enkä mitään mömmöjäkään olisi huolinut missään vaiheessa jos minulle olisi ehdotettu, luulisin.
Tästä masennuksesta loppujen lopuksi vedin itse itseni ulos, ystävien tuella, ja se joka minut lopulta todella sai kuntoon oli tuo poikakaverini =)
Että itselläni ei mitään vakavampaa ole ollut.

Yhden ystÄväni puolesta pelkään tällä hetkellä erityisen paljon, ja yritän tukea häntä parhaani mukaan..
Hän saa ihmeellisiä kohtauksia ja on vakuuttunut siitä että hänellä todellakin on kaksi eri persoonaa, ja toista niistä hän pelkää kuollakseen -_-''
Kirjoittanut: zanna (Jäsen)
  • #14
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.07.2006 13:41
Kunnallisella puolella näkee liian vähän hoitavaa henkilökuntaa,ei ole resursseja.Lääkärini myönsi,että lääkkeitä usein määrätään suurella kädellä kaiken varalle ja hyvin vähäisellä seurannalla.Tälläkin hetkellä täällä on kesäsulut menossa,eli hoitotahoa ei yksinkerttaisesti ole!
Mielenterveystoimistoon saa aikoja vasta syksyllä.Hienoa!Aika moni ehtii vetää itsensä jojoon sitä ennen.
Kirjoittanut: Narcissa (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.07.2006 03:46
Lainaus: zannaTälläkin hetkellä täällä on kesäsulut menossa,eli hoitotahoa ei yksinkerttaisesti ole!
Mielenterveystoimistoon saa aikoja vasta syksyllä.Hienoa!Aika moni ehtii vetää itsensä jojoon sitä ennen.


Hullua. Hullua sanon minä. -__-"
Tuo suomen sairaala/lääkäri ynnä muu systeemi (*ouch ei oikeen jaksa ajatella, joten sepustukseni saattavat välillä olla tavallisen tai erikoisemman pulliaisen käsittämättömissä*) ei kyllä toimi sitten ollenkaan.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.07.2006 04:44
palautetaanpa keskustelua alkuunpäin...

Kuinka ihmisten pää ei kestä?

jos jo normaali elämä käy ylivoimaiseksi ihmisen hermoille, kuinka käy, jos jotakin todella pahaa sattuu?

ainoa tapaus, josta olen saanut jonkinlaisen järkytyksen tapahtui,kun kaksi lasta ja aikuinen paloivat rekan jyräämässä autossa valkealassa.
vieläkin manailee omaa hitauttaan tilanteessa, vaikkei mitään tainnut olla tehtävissä... rytinä kuului jonkin aikaa unissa,samoin näkyi valtavalla roihulla palava auto ja bensatankin räjähdys.
Kirjoittanut: Darksidezero (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.07.2006 03:03
Bhah... sain jo tarpeeksi enkä jaksanu lukea kaikkea.
Mutta minä sanon että lääkkeillä ei niin hoideta mitään mieli häiriöitä. Se on pelkkää huijaamista kun vaikutus loppuu olo on kauhea, ja jos ottaa lääkkeen huijaa vain tunteitaan. Esimerkiksi ottaa kahvia ja tuntee piristyneemmältä vaikka onkin loppujen lopuksi aivan yhtä väsynyt. Ja jos ei kerta kaikkiaan kestä painukoon helvettiin. Vain voimakkaimmat elää. Sellainen se maailma on raaka ja piittamaton ilkeät ihmiset käyttävät myötä tuntoa hyväkseen ja vievät rahasi, He puukottavat sinua selkään. Miten te kuvittelette että sotilaat selviävät taistelu kentällä? on oltava vain tunteeton ja ajattelematta mikä on oikein. Läheisiäsi kuolee mitä sitten muualtakin maailmaa kuolee satoja päivittäin.

Ehkä itsekkin yritän vain tukehduttaa tunteeni tähän ajatuskantaan, ilman sitä en olisi kyllä varmaan kestäny vuottakaan. On vain oltava luja ja puskea eteenpäin oli mikä oli. Siinä oli ajatusta joka varmasti pitää masennuksen poissa. Toisaalta sitä kutsutaan itsekkyydeksi mutta pitää varmasti masennuksen poissa. Itse pidän oman masennukseni poissa tällä ajatuskannalla tai sitten kuuntelen mitä synkintä musiikkia. Tai sitten jos olen vihainen olen sitten kunnolla niin kunnolla, että aivan helvetti on irti ulvon kuin yksinäinen susi. Tälläistä tapahtuu aina silloin kun ei kerta kaikkiaan onnistu tukahduttamaan tunteitaan. Phuuh... sain taas vähä purkaa tunteitani kuin luin tätä tekstiänne.
Kirjoittanut: Christabel (Jäsen)
  • #18
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 14.08.2006 18:54
Että diagnosoimaton epilepsia? Mistä tiedät, että se on epilepsia, jos sitä ei ole diagnosoitu? Oletko lääketiedettä opiskellut lääkiksessä? Jos et, niin kirjoista toki voi oppia jotain, mutta jos todellinen asiantuntijuus puuttuu, on suorastaan vaarallista hankkia toisille minkäänkaltaisia lääkkeitä.

Olen samoilla linjoilla Hecaten kanssa. Ystävällesi on todennäköisesti määrätty siis ns. väsyttäviä antihistamiineja (esim. Atarax), jotka auttavat unettomuuteen, mutteivat aiheuta mitään mielenterveysongelmia, sillä antihistamiinit ovat sangen laajasti käytettyjä, etenkin siis allergiaoireisiin. Ja allergiaa on tuhansilla ihmisillä, Suomi olisi täynnä mielenterveyspotilaita, jos antihistamiinit vaikuttaisivat mielenterveydellisesti.

On todella ihailtavaa, että pysyit ystäväsi tukena loppuun asti, mutta ihan vaan varoituksena muille samassa tilanteessa oleville, älkää IKINÄ syöttäkö kenellekään mitään lääkkeitä, ellei niitä ole varta vasten kyseiselle ihmiselle määrätty. Jos alan koulutus puuttuu, siis OIKEA koulutus, niin vääränlaiset lääkeyhdistelmät voivat olla fataaleja.

Lääkäreiden on pakko selvittää ihmisten taustoja, sukulaisten sairauksia yms, koska sillä tavalla voi tulla esiin jotain, joka muuten saattaisi jäädä huomaamatta. Mielenterveysongelmat kulkevat suvussa, alkoholismi kulkee suvussa, esim. rintasyöpä on myös ns. sukurasite. Kukaan lääkäri ei tuosta vaan määrää kenellekään mitään lääkkeitä, lääkäreiden ammattietiikka on korkea, samoin moraali. Ehkä poikkeuksia löytyy, mutta Suomen terveydenhuolto on korkeatasoista, ja poikkeukset kyllä revitellään ihan julkisuudessakin niin kappaleiksi, että kukaan tuskin siihen tilanteeseen ehdoin tahdoin haluaa. Puhumattakaan hoitovirheen seurauksista...

Tiedoksi muillekin: Deprakine on epilepsialääke, jota käytetään myös manian hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Se saattaa hoidon alussa aiheuttaa pahoinvointia, vapina, ruokahalun lisääntymistä ja painon nousua. Levozin on lääke psykiatrisiin sairauksiin, se lievittää ahdistusta ja masennusta, auttaa unettomuuteen. Hoidon alussa voi aiheuttaa verenpaineen alenemista (mikä johtaa mm. huimaukseen). Kannattaa hankkia asiallista tietoa eri lääkkeistä ennen kuin alkaa levittää niistä mitään väärää juttua. Mahdollisesti lääkettä oikeasti tarvitseva ihminen lukee siitä netistä jotain huuhaata, eikä uskalla käyttää sitä enää, mikä taas voi johtaa ongelman pahenemiseen jne..

Tärkeintä on tietysti olla ystävien tukena, kun asiat menee perseelleen, mutta mitään lääkäriä tai hoitsua ei kannata kenellekään alkaa leikkimään, sitä varten on ammattilaiset. Jokaiselle pyritään etsimään oikea hoitomuoto ja oikeat lääkkeet, joskus se vie aikaa, joskus vaan mikään ei enää auta.
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.09.2006 22:19
Päihteet on mun lääke. Kun ei ihmisille kelpaa mun seura tai rakkaus niin mitäpä tässä muutakaan. Senkun vaan kamaa ja Sisters of Mercyä Laiha on lohtu erakon.

Pärjäilkää.
Kirjoittanut: Galina (Jäsen)
  • #20
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.09.2006 11:18
Itselläni on paniikkihäiriö, mutta vältän lääkkeitä ihan sen vuoksi kun pelkään tulevani niistä riippuvaiseksi... Toisaalta silloin kun paniikkikohtaus on päällä niin tekisi melkein mitä vaan, että kohtaus menisi ohi. Nukkumaan meneminen on melkein ainut keino päästä kohtauksesta eroon ja siitä johtuen sitten joskus tulee niitä päiviä kun ei pääse ulos asunnosta ollenkaan Aina kun herää niin kohtaus alkaa pian uudestaan... Toisaalta yksinolo on kaikista pahin kohtauksen laukaisija, joten kaiken järjen mukaan toimin erittäin epäloogisesti :/
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

  • Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit