Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ihmisinhoako?

Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Mystification
  • Lähetetty: 15.10.2008 04:13
En voi sietää venäläisiä ***********(=selvennyksen vuoksi muokkaan tähän vaikkapa "ilolintuvaikutteisia") ihmisiä, jotka tuijottavat nenän varttaan pitkin skannerikatseella, tai ylipäätään skannerikatsetta.
Ylipäätään julkisilla paikoilla liikkuessa menee hermot aivan totaalisesti. En ole huomiota herättävän näköinen, sulaudun massaan ihan hyvin, ja silti kohtaan uteliaita, kummastuneita, nyrpistäviä, halveksuvia ja pelästyneitä katseita.
Oi miksi?

Myös se, että ihmiset eivät osaa väistää käy hermoille.
Kuten myös nenäkkäät kassaneidit, jotka heittävät vaihtorahat käteen niin että ne tippuvat lattialle (käynyt 2 kertaa), sitä he harrastavat ainakin jos käytät samalla jonkin alennuksen. Ei ole asiakkaan vika että kassaneidin palkka lyhenee(kö edes?) alennuslapuilla.
Kirjoittanut: Nemi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.10.2008 15:25

Lainaus: Piiskansiima

Toivottavasti sinulla menee joskus vaikkapa jalka poikki, ja joudut lähtemään siisniinqihasikarasittavana hitaana liikenteeseen.

niinq joo menkööt sitten poiqqi. :--)

Moderaattori muokkasi: Lainauksessa oli väärä nimimerkki
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.10.2008 11:41
Juu täytyy yhtyä kyllä siihen mistä moni on jo palstalla valittanutkin, eli nämä helvetin pikkukersat.
Se on vain niin veemäistä kun yrität kaupassa tehdä ostoksia,kirpparilla katsella vaatteita yms... niin siinä sitten sellainen "vapaankasvatuksen" äiti antaa mukuloittesa juosta ja kiljua ympäriinsä.
Eniten potuttaa se, kun nämä äidit antavat kullannuppujensa rikkoa myynnissä olevia leluja ja tavaroita kirpparilla.
Olen muutaman kerran näille kakaroille sanonut asiasta ja ovat liu`enneet nopeasti paikalta.

Mutta todellakin, minua eivät vanhukset koskaan ole pahemmin haitanneet, minua ei haittaa heidän hitautensa vaan osaan kyllä ohi kävellä jos niikseen on, ei minun tarvitse heitä ruveta potkimaan. Omalle kohdalleni on sattunut vain mukavia vanhuksia

Ja kassajonossa jos joku tulee liian lähelle, olen yleensä tuupannut kys. henkilöä taaksepäin, monesti on tullut paheksuvia katseita siitä, mutta joku yksityisyyden raja pitää sentään kaupankin kassalla olla.
Ei ole mukavaa jos kaikki näkevät maksukortin tunnukset....
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.10.2008 20:57

Lainaus: Mystification

Ei ole asiakkaan vika että kassaneidin palkka lyhenee(kö edes?) alennuslapuilla.

Kassa henkilöt taitavat olla ihan puhtaasti tuntipalkalla töissä
Kirjoittanut: Mary Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.07.2010 10:23
Ihmiset ylipäätään käyvät voimille, mutta yksi mitä en tajua on kohtelias rupattelupakko tuntemattomien kanssa. En tiedä mikä kirous päälläni on, mutta se on ihme jos ei edes kerran kaupungilla liikkuessani joku ventovieras ala virittelemään juttua. Asioita hoitaessani haluan olla yksin ja rauhassa, mutta nähtävästi ei edes auta että pidän mp3-kuulokkeet korvilla ja viestitän selvästi "pysy kaukana"-sanomaa, aina joku tulee höpisemään ja kyselemään jotain ja odottavat että jatkan innostuneena keskustelua. Mitä helvettiä!? Mitä minua kiinnostaa sen ihmisen mielipiteet ja elämä kun olen ostamassa porkkanoita, mutta jokin universaali laki määrää että minun on ainakin vastattava nyökkäämällä ja katsottava silmiin. Yhden kerran olin ajamassa pyörällä kotiin kun joku mies tuli ajamaan viereeni ja halusi tietää kannattaisiko hänen ostaa pakastin ekotorilta???? Jotkut kassaneidit tykkäävät jutella, minä haluaisin vain sen saamarin kuitin ja päästä pois ihmistungoksesta ja melusta. Kohteliaisuus kostautuu, koska sitten nuo hullut luulevat että tykkään puhumisesta heidän kanssaan, vaikka oikeasti huudan pääni sisällä "jätä minut rauhaan!" Pitäisiköhän tehdä kuten television viisas tohtori House ja sanoa suoraan mitä ajattelen...tai teeskennellä kuuromykkää.
Ja kiljuvat lapset....en sano muuta kuin että pala ilmastointiteippiä suun edessä tekisi ihmeitä.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.07.2010 10:36

Lainaus: Mary Death

mutta nähtävästi ei edes auta että pidän mp3-kuulokkeet korvilla ja viestitän selvästi "pysy kaukana"-sanomaa

Toisille mp3 taas tuntuu viestittävän "minulla on tylsää, haluan seuraa, tulkaa juttelemaan minulle". Toisilla tuntuu olevan suorastaan velvollisuus päästä juttelemaan henkilön kanssa joka yrittää kuunnella musiikkia, eivätkä suinkaan juttele musiikista vaan jostain ihan muusta. Voi sitä v**utuksen määrää kun musiikkihetki keskeytetään.

Yleensä tykkään kyllä tutustua uusiin ihmisiin eikä haittaa vaikka vieraat tulee juttelemaan mutta toisinaan tekisi mieli todellakin huutaa että "jättäkää miut rauhaan, prkl!" Aina ei jaksa olla sosiaalinen vaan haluaa olla omassa rauhassa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.07.2010 11:34
Minulla on toki omat neuroosini, mutta en minä ihmisiä vihaa, en lainkaan.

En pidä pikkulapsista. Isolta osin, koska en pidä kovista äänistä ja hiljaiset penskat ovat harvassa. Lisäksi en tiedä oikein miten kummassa lasten kanssa pitäisi olla. Alle 10-vuotiaat eivät edes vielä ymmärrä sarkasmia, joten miten kummassa niille sitten muka pitäisi puhua? Huomaan toistuvasti lasten seurassa puhuvani ns. liian vaikeasti. Lässsytän vain eläimille. Pienet lapset eivät minusta ole söpöjä. Hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Asia voisi olla toinen, jos ihmisetkin syntyisivät kissanpentuina. En minä lapsillekaan kuitenkaan ilkeä halua olla. Jos joku pentu tunkee syliini, olkoon siinä. Saatan kiemurrella vaivaantuneena paikoillani, mutta enköhän selviä hengissä.

Ja minuakin ahdistaa jos joku kävelee edessäni todella hitaasti enkä pääse ohi. Mutta olen itse reumaatikko ja ymmärrän, että kaikki eivät samaan tahtiin voi vipeltää. Vaikka se on ahdistavaa, ei se oikeuta minua raivoamaan toiselle asiasta. En siis ala potkia mummoja kadulla, vaikka ohitankin heti kun suinkin mahdollista.
Ylipäätään kohteliaisuudella pääsee pitkälle näiden hieman ärsyttävämpienkin ihmisjoukkojen kanssa. Teinitkin ovat niin tottuneet kiukkuisiin tiuskaisuihin, että nekin yleensä tottelevat silkasta hämmennyksestä jos joku ystävällisesti pyytää siirtymään tai vastaavaa.

Ja minua ei haittaa jos tuntematon tulee juttelemaan. Ei jos tyyppi on kohtelias ja asiallinen. Näin on käynyt usein. Monesti on joku random tapaus rupattelemaan jotain kun istumme kavereiden kanssa kaffella. Useamman kerran tämä on sisältänyt "mulle tuli kauhean hyvä mieli kun kuuntelin teidän juttuja tossa viereisessä pöydässä" -kommentin. Voiko tuohon nyt sanoa muuta kuin aww? Salakuuntelu ei toki ole kilttiä, mutta kahviloiden pöydät tuppaavat olemaan niin lähekkäin, ettei kuulemiselta voi edes välttyä. Usein hämmennyn kun muutama kaveri saattaa tosissaan suuttua että joku tulee meidän pöytäämme vain nopean kommentin heittämään. Minusta se on jopa varsin mukavaa.
Käännyttäjät, bussievankelistat, epämukavat iskuyritykset ja muut vastaavat ovat toki sietämättömiä, mutta yllättävän usein tulee kaupungilla päädyttyä juttelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa. Erityisesti vedän puoleeni herttaisia mummoja, jotka ovat aina kehumassa kenkiäni, hameitani ja muuta vastaavaa. Noiden tapausten kanssa on ihan mukava jutella.

Itseasiassa se ihmisryhmä, josta pidän ehkä vähiten, ovat juuri ne ihmisvihaajat. Aina hirveä mökötys päällä, ylimielisyys ja inho kanssaihmisiä kohtaan näkyy käytöksestä ja kohteliaisuus on tipotiessään. Suurin osa ihmisistä on oikeasti mukavaa sakkia, kantsii antaa ihmisille mahdollisuus, siinä voi vaikka vahingossa yllättyä iloisesti. Mutta se on ainakin varmaa, että kukaan ei jaksa olla kohtelias ihmiselle, joka itse käyttäytyy epäkohteliaasti muita kohtaan ja myös näyttää inhoavansa kaikkea ja kaikkia. Turhan moni ihmisvihaaja tuppaa myös olemaan elitisti, joka jostain syystä kuvittelee olevansa muiden yläpuolella surkeasta käytöksestään huolimatta. Aina ei tiedä, ärsyttävätkö nuo vai käykö vain sääliksi tuota ihmisryhmää, yleensä molempia. Vähän tekee aina mieli mennä halaamaan jotain tuollaista tapausta ja samalla kohteliaasti kehoittaa ottaman pää pois takapuolesta ja katsomaan maailmaa vähän eri vinkkelistä.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 31.07.2010 18:05

Lainaus: Malys_

Toisille mp3 taas tuntuu viestittävän "minulla on tylsää, haluan seuraa, tulkaa juttelemaan minulle". Toisilla tuntuu olevan suorastaan velvollisuus päästä juttelemaan henkilön kanssa joka yrittää kuunnella musiikkia

Näimpä. Ja pahin tapaus, puolitutut ja tutut. Liian monta kertaa on bussimatkalla käynyt niin, että koitan kuunnella omissa oloissani musiikkia ja nimenomaan viestittää vielä tuota "jättäkää mut rauhaan" vielä monesti huppu silmillä. Niin ehei, kyllä viimestään puolimatkassa joku perhetuttu/kaverin äiti/naapuri tulee kyselemään kaikenlaista ja jostain syystä on vaan pakko olla kohtelias ja vastata vaikka mieli tekisi sanoa, että "anteeksi, mutta en ole juttutuulella" tai että "anteeksi, mutta jättäisitkö minut rauhaan". Jos olen itsekseni matkalla jonnekin, niin en todellakaan kaipaa seuraa.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.07.2010 19:12

Lainaus: Giffirt

Itseasiassa se ihmisryhmä, josta pidän ehkä vähiten, ovat juuri ne ihmisvihaajat. Aina hirveä mökötys päällä, ylimielisyys ja inho kanssaihmisiä kohtaan näkyy käytöksestä ja kohteliaisuus on tipotiessään. Suurin osa ihmisistä on oikeasti mukavaa sakkia, kantsii antaa ihmisille mahdollisuus, siinä voi vaikka vahingossa yllättyä iloisesti. Mutta se on ainakin varmaa, että kukaan ei jaksa olla kohtelias ihmiselle, joka itse käyttäytyy epäkohteliaasti muita kohtaan ja myös näyttää inhoavansa kaikkea ja kaikkia. Turhan moni ihmisvihaaja tuppaa myös olemaan elitisti, joka jostain syystä kuvittelee olevansa muiden yläpuolella surkeasta käytöksestään huolimatta. Aina ei tiedä, ärsyttävätkö nuo vai käykö vain sääliksi tuota ihmisryhmää, yleensä molempia. Vähän tekee aina mieli mennä halaamaan jotain tuollaista tapausta ja samalla kohteliaasti kehoittaa ottaman pää pois takapuolesta ja katsomaan maailmaa vähän eri vinkkelistä.

Hyvin sanottu! Tunnistin kyllä itseni *blush*

Viime aikoina on tuntunut enemmän ja enemmän siltä että ihmiset ovat yleisesti ottaen melko idiootti rotu. Joka päivä saa lukea jotain paskaa mitä joku on tehnyt eikä voi kuin ihmetellä kuinka voi olla noin s*atanan typerää porukkaa, eniten inhoa aiheuttaa eläimille tehty väkivalta. Toki on poikkeuksia. Minulla on muutama ystävä jotka ovat niiiiiin tärkeitä etten voisi ajatellakaan elämää ilman heitä. Mutta siis joo, suurin osa ihmisistä aiheuttaa vaan kiukkua.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.08.2010 15:46

Lainaus: Giffirt

Itseasiassa se ihmisryhmä, josta pidän ehkä vähiten, ovat juuri ne ihmisvihaajat. Aina hirveä mökötys päällä, ylimielisyys ja inho kanssaihmisiä kohtaan näkyy käytöksestä ja kohteliaisuus on tipotiessään.--- Vähän tekee aina mieli mennä halaamaan jotain tuollaista tapausta ja samalla kohteliaasti kehoittaa ottaman pää pois takapuolesta ja katsomaan maailmaa vähän eri vinkkelistä.

Allekirjoitan. Vaikeinta on tulla toimeen rasististen tai kiihko-aatteellisuudessaan muuten suvaitsemattomien ihmisten kanssa. Mutta mä olen kai liian vanha ja väsynyt vihaamaan yhtään mitään ihmisryhmää. Nuorempana kyllä ärsytti halailijat ja nykyäänkin pinna kiristyy jos migreenikohtauksen partaalla sattuu samaan junanvaunuun kirkuvan pikkumuksun kanssa, mutta se on vaan elämää ja todennäköisesti sitä muksuakin vituttaa aika urakalla jos se yrittää huutaa keuhkonsa pihalle.

Lainaus: SeKukaVaaniiSängynAlla

Joka päivä saa lukea jotain paskaa mitä joku on tehnyt eikä voi kuin ihmetellä kuinka voi olla noin s*atanan typerää porukkaa

Joo no, en jaksa enää kummemmin lukea esim. sanomalehtiä, kun tiedän jo ilmankin miten paska ihmiskunta on kokonaisuudessaan. Ei mun tarvitse nähdä kuvia kellarista jossa joku insesti-erkki on pitänyt lapsiaan vankina ties montako vuotta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit