Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Masentavatko vuodenajat?

Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 03.06.2007 21:13

Lainaus: Iiriva

Lainaus: saidai

Tuntuu että kevään ja kesän nätit ilmat ja pitkät yöt menee hukkaan kun ei ketään kenen kanssa lähteä jonnekki seikkaileen tai olla vaan. Turhauttaa. Talvella on enemmän ok vaan kaivautua jonnekkin viltin alle ja lukea ja ollakin yksin.

Vähän sama fiilis nyt. Olisi ihanaa olla kavereiden kanssa ulkona, kun on niin ihana ilma eikä minnekään kiire, mutta heillä on muuta tekemistä. Siksipä minä roikun koneella turhautumassa.

Vaikka kesäinen keli on kieltämättä pelkästään piristänyt minua.

No sama täälläkin. Olisi vaan niitä kavereita. Onneksi eräs lupautui nyt, että lähdetään paistelemaan joku päivä tässä grilliherkkuja. Minulle vihanneksia. Onneksi nyt on omia projekteja kotona joihin purkaa energiaa ja ajatuksia. On nyt peräti ollut hyviä päiviä ja jaksanut taas nauttia. Se tekemisen puutekin voi turhauttaa, kuin myös sekin voi ahistaa, että on liikkaa tekemistä. Nytpähän on aikaa.

Eipä näköjään jaksanut työkkärinkään ohjaaja minua komentaa minnekään.
Selviteltiin sitten mikä ala kiinnostaa. En halua pakkosyötöllä mennä semmoiseen joka ei kiinnosta, niin ei vaan kiinnosta. Työilmoituksissa tuntuvat etsivän taas jotain superihmistä, että rupes ihan masentamaan.
Kirjoittanut: Obscure (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.06.2007 00:38

Lainaus: M Chaosbreather

Keväällä rupeaa miettimään, että mitä sitä on tehnyt elämällänsä ja tuntuu, että kaikilla on asiat paremmin ja itse olet jumitusvaiheessa.

Itselläni usein samoja fiiliksiä keväisin. Uskoisin että minulla se johtuu siitä kun lueskelee netistä ja kuulee muualtakin kuinka ihmiset ovat niin määrätietoisina menossa uusiin kouluihin ja tietävät tasan tarkkaan mitä elämältäään haluavat, vieläpä muutamia vuosia nuorempina.

Lainaus: saidai

Se on rasittavaa miten sitä voi olla vihainen ja katkerakin tuntemattomille ihmisille kun muilla näyttää olevan kauhean mukavaa ja jänskää ja paljon tekemistä ja itse vaan paahtaa just jotain koulu- tai työhommia tai sitten vaan hengailee yksin seuranpuutteessa.

Juhlien aikana etenkin ärsyttää. Vappu on vammaisin kevään juhla kun en muutenkaan pidä erityisen ylevänä riehua umpikännissä kaupungilla haalareissa. Haalarini olisivat sitäpaitsi liian pienet, taitaa 15 vuotta siitä olla kun viimeksi sellaisia kapistuksia käytin. Eli vaikka tavallaan mahdollisuus juhlimiseen olisi olemassa ja jonkunnäköistä seuraakin, niin ei tule lähdettyä. Toisaalta haluaisi mennä, mutta sekin vain jottei tulisi sitä inhottavaa tunnetta siitä että muut juhlivat ja itse ei. Juhannus sentään menee yleensä perinteisissä suomalaisissa merkeissä, ja mukava juhla yleensä itselleni onkin.
  • Lähetetty: 04.06.2007 09:45

Lainaus: Obscure

Itselläni usein samoja fiiliksiä keväisin. Uskoisin että minulla se johtuu siitä kun lueskelee netistä ja kuulee muualtakin kuinka ihmiset ovat niin määrätietoisina menossa uusiin kouluihin ja tietävät tasan tarkkaan mitä elämältäään haluavat, vieläpä muutamia vuosia nuorempina.

Aivan. Minua ihan harmittaa tässä kun kaveri on Turun yliopistossa opiskelemassa sitä mistä pienenä haaveili ja tiesi miksikä haluaa tulla isona. Minä en tunnu tietävän vieläkään, vaihtoehtoja on vaikka muille jakaa. Meillä oli koulussakin (eri kuin yllä) henkilö, jonka henki ja elämä oli koulu ja opiskelu. Halveksi ihmisiä, joilla ei ollu tarkkaa päämäärää. Ei tunteita, aivan kuin kone olisi tehnyt. Ei ollut tottunut epäonnistumiseen, joten oli kuulema yksi päivä skitsahtanut sen takia. Hän oli selvästi päättänyt jo kurahousu ikäisenä, että tähtää korkealle.
Kävi 2 vuodessa amiksen ja iltalukion. Hylkäsi lukion päästötodituksen kun siinä "huonoin" oli 8, joten ei voinnut kuulema sillä hakea. Amiksen todistuksella sitten kun kaikki oli kiitettäviä.

Nyt parentelen oloani sitten puuhastelemalla käsitöitä (kuulostipa se kaksimieliseltä)

Lainaus: Obscure

Vappu on vammaisin kevään juhla kun en muutenkaan pidä erityisen ylevänä riehua umpikännissä kaupungilla

Niin no tuo on aivan totta. En minäkään pidä, että ollaan umpikännissä. Itse otan korkeintaan hiprakkaan, jos ollenkaan. Pari olutta tai siideriä ei haittaa. Jos todella osaa ottaa kotuudella. Inhoan juhlapyhiä, kiitos isäni joka harvemmin näkee selvää päivää. Toinen kiitos äitini, joka silloin jaksaa muistaa miten joillakin on kurjemmin. Ei siinä oikein juhlamieltä ole. Vanhemmat ovat aina latistaneet juhlapyhien ja koulualan (suunnitelmien) kanssa. Ihanaa....
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.06.2007 10:15
joulu on aivan yliarvostettua

tosin en kyllä yhtään valita jos saan lahjoja
  • Lähetetty: 04.06.2007 12:21

Lainaus: nocturnal_chimaira

joulu on aivan yliarvostettua

Sietämätöntä kuin se on niin kaupallista ja ihmiset stressaa sitten kauheasti. Myyjät, jotka eivät ennen ole hymyilleet vääntävät väki pakosta hymyn ja tekopirteän ja iloisen asenteen.

Ajattelevat sen virneen takana "Osta nyt, jumalauta! Näitä on helvetisti meillä varastossa, muuten pitää laittaa joulun jälkeen hirmuiset alet, että tästä ******** päästään eroon. Osta, otetaan pois sinun rahat. Käytetään hyväksi nyt sitä kun et ole ajoissa hankkinut lahjaa ja nyt pitäisi jotain nopeasti sukulaisille hankkia."

Silloin voidaan tosiaan myydä sika säkissä kiireisille ihmisille ja huomata vasta kotona, että jumalauta, eihän tämä toimi tai olikohan tuon nyt ihan viisasta mennä ostamaan. Juu, ajattelin sinua (ei kun ajattelin, että osta nyt perkele jotain, että päästään pois tästä jouluruuhkasta) Juu, tunteella ostettu.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 04.06.2007 15:35
Nyt kyllä masentaa tieto, että huomisen läksyksi tuli tehdä kokonainen ylppärivihko ja ulkona on tuollainen sää. Koulun penkilläkin vietin tänään 4 h, huomenna sama juttu. Niin kuin vielä seuraavat 9 päivää.
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 04.06.2007 15:45
hmm, tosiaan kun muutamat jo mainitsi että paniikkihäiriö pukkaa ************ keväisin niin tuo on tuttua. Kummallista vaikka muuten oon aina tosi onnessani kun tulee kevät/kesä mutta silti se masennus iskee. Syksyä kohden se pahenee sitten, talvella ollaankin ihan pississä. Jossakin välissä ehkä helpottaa yms. Äh, onko tää koko elämä yhtä ahdistusta? Siltä vähän tuntuu, ne on jotain pieniä hetkiä kun on oikeasti hyvä olla.

Vihaan joulua. Juhannus on masentavaa aikaa, siksi olen pyrkinyt unohtamaan koko juhannuksen olemalla festareilla, eikä se silloin tunnu niin juhannukselta. Masentavinta olisi istua kotona ja katsoa sukulaisia humaltuneena. Rankka lapsuus palaa mieleen ja tuo kyyneleen silmäkulmaan. Hyi!

Eritoten se johtuu vanhemmista ja menneestä ajasta, lapsuudesta että juhlapyhät ahdistavat.

Muuten ajoittaiset masennukset johtuvat sekä hyvistä että huonoista muistoista jotka sitten ovat lähinnä exien ja vanhojen ystävien tuomia juttuja tuolla pääkopassa, ei aina kestä muistella... :/ Pitäs muistella hyvällä, ja niin muistelenkin mutta sepä siinä niin masentaaki.

Kyllä myö ihmiset ollaan ihan *********!
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 07.06.2007 19:27

Lainaus: AuroraBorealis

Äh, onko tää koko elämä yhtä ahdistusta? Siltä vähän tuntuu, ne on jotain pieniä hetkiä kun on oikeasti hyvä olla.

Lainaus: AuroraBorealis

Muuten ajoittaiset masennukset johtuvat sekä hyvistä että huonoista muistoista jotka sitten ovat lähinnä exien ja vanhojen ystävien tuomia juttuja tuolla pääkopassa, ei aina kestä muistella... :/ Pitäs muistella hyvällä, ja niin muistelenkin mutta sepä siinä niin masentaaki.

Veit sanat suustani. Ei oikeastaan muuta lisättävää; nuo kohdat kuulostavat melkein minulta, vaikka tilanteeni lienee muuten erilainen.
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 07.06.2007 19:34
oon aina masentunu. joskus pahemmin joskus taas ei. ihan pikku asiat vielki jaksavat masentaa :/
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.06.2007 20:31

Lainaus: M Chaosbreather

Sietämätöntä kuin se on niin kaupallista ja ihmiset stressaa sitten kauheasti. Myyjät, jotka eivät ennen ole hymyilleet vääntävät väki pakosta hymyn ja tekopirteän ja iloisen asenteen.

Ajattelevat sen virneen takana "Osta nyt, jumalauta! Näitä on helvetisti meillä varastossa, muuten pitää laittaa joulun jälkeen hirmuiset alet, että tästä ******** päästään eroon. Osta, otetaan pois sinun rahat. Käytetään hyväksi nyt sitä kun et ole ajoissa hankkinut lahjaa ja nyt pitäisi jotain nopeasti sukulaisille hankkia."

Silloin voidaan tosiaan myydä sika säkissä kiireisille ihmisille ja huomata vasta kotona, että jumalauta, eihän tämä toimi tai olikohan tuon nyt ihan viisasta mennä ostamaan. Juu, ajattelin sinua (ei kun ajattelin, että osta nyt perkele jotain, että päästään pois tästä jouluruuhkasta) Juu, tunteella ostettu.

totta.. eikös jouluna pitäisi juhlia kristuksen syntymää "siis jos uskoo"
eikä hukuttaa uhrjenaan japanilaisiin patterileluihin. Ja jos jotain lahjoja antaa niin paras antaa sitä mitä tietäjätkin eli kultaa, mirhamia ja suitsukkeita
käsittääkseni playstationit ja mitälie muut krääsät eivät oikein vastaa näitä
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit