Gootti.net

Masentavatko vuodenajat?

Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.09.2008 23:04
Nyt kun on kaamosmaiset maisemat ulkona, huomaan ettei se pahemmin vaikuta mielialaan. Ainoastaan odotan että vaihtuu talveen ja juurikin sitä ensimmäistä päivää jona sataa lunta. Se on ainoa erikoisempi päivä joka on lapsesta asti säilynyt yhtä vahvana tunteena. Syksy on siis mulle kokonaan sellainen välitila, kai sama pätee kevään kanssa. Enkä nyt väitä että talvi ja kesä ovat ainoat oikeat ja hyvät vuodenajat.
Ainoa ero vaikkapa kesän fiilareihin on se, että kesällä energiaa riitti ympäri vuorokauden ja tahtoi olla koko ajan tekemässä jotain, toteuttaa oikein kunnolla hetkessä elämistä.

Nyt olisin valmis nukkumaan pari kk putkeen, yhden yön unista ei ole mihinkään, herättyäni olen vaan entistä väsyneempi.
Henkisesti olenkin siis nalle. Tai muumi. Talviunet passaisi.
Kirjoittanut: PuzzleMind (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.09.2008 01:08
Jokaisessa vuodenajassa on tavallaan masentavat puolensa.

Syksyllä stressaa kun pitää jostain kaivaa talvivaatteita ja tuntuu että kylmä tulee aivan liian nopeasti vaikka mittari vielä näyttäisikin +10 celsiusta.

Talvella masentaa kun on kylmän ja lumen ympäröimänä eikä tee mieli lähteä rämpimään minnekään. Pimeys ei sinänsä haittaa minua.

Kevät on varmaan paras vuodenaika. Lämpimät tuulet ja aurinko on kivat. Toisaalta kuten edellä mainittiinkin, keväällä taas pukkaa huomaamaan sen kuinka yksinäinen onkaan.

Kesä taas on aivan liian kuuma että siitä voisi nauttia. Varsinkin kun on sitä luokkaa että alkaa palamaan jos on 5 minuuttia suorassa auringon paisteessa.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 17.09.2008 01:17
Ah, syksy tulee, ihanaa!

Minä itseasiassa nautin syysilmasta, sateineenkin Ruska on kaunista katseltavaa, ja kirpeä ilma on kiva. Totesinkin tänään, että on aika unohtaa kesätakki kaappiin ja vaihtaa syystakkiin. Kiva kaulahuivi pitäisi kyllä hankkia. En koe syksyä kaamoksenkaan kanssa mitenkään masentavana
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.09.2008 08:57
Olen aina tykännyt syksystä, pimenevät illat ovat vain tervetulleita, mutta jotenkin tämä syksy on saanut aikaan pienen masentumisenolon, ehkä se muutos kesän jälkeen, uusi opiskelu ja muut asiat ovat vaan kasaantuneet juuri syksyyn.
Onneksi saan kuitenkin kiskotuksi itseni ulos tarpeeksi usein, etten jää kotiin masentelemaan kovin pahasti.
Kirjoittanut: Klavier (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.09.2008 11:05

Lainaus: Iiriva

Ah, syksy tulee, ihanaa!
Minä itseasiassa nautin syysilmasta, sateineenkin Ruska on kaunista katseltavaa, ja kirpeä ilma on kiva.

Lainaus: Kuutar

Olen aina tykännyt syksystä, pimenevät illat ovat vain tervetulleita

Yhdyn mielippiteisiinne Iiriva ja Kuutar!
Syksy todellakin on ihaninta aikaa vuodesta, kun luonnossa on niin kaunista ja illat synkkenevät.. Tämä ilma on omiaan aiheuttamaan minulle taiteellisia inspiraatioita, mutta nyt se on ennemminkin turhauttavaa kun en voi näitä inspiksiä mihinkään purkaa. Koulu ja opiskelu näin viimeisenä opintovuotenani kaksoistutkintolaisena, vie kovasti voimia... Yritetään jaksaa, kerran se vain kirpaisee kun kirjoituksista tipahtaa :'3
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 17.09.2008 11:47

Lainaus: Klavier

Yhdyn mielippiteisiinne Iiriva ja Kuutar!

samoin. on niin ihanaa kun saa kiskaista villasukat jalkaan illalla nukkumaan mennessä. ja muutenkin. huomasin iha vasta että miten on alkanut värjäytyä puiden lehdet. aivan ihanaa. ja nyt kun on jo pimeät illat niin kohta saattas näkyä tahtiäkin. ja syksyllä on jotenkin ihana talsia pitkässä hameessa kun on polvisukat lämmittämässä sääriä (reidet mulla harvemmin palelee) ja itä hiukset auki ja nauttia hyytävästä tuulesta. huonon puoli on vaan se että miun silmät vuotaa syksyllä. mutta ei se menoa haittaa. lyhyesti: on sitä syksyä jo odotettukkin.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 17.09.2008 12:19
Nuhaa pukkaa; nenä tukossa, kurkku kipeänä ja yskittää. Ja pitäisi torstaina olla treenit, lauantaina keikka...>_<
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 17.09.2008 13:26
Syksy on ihanaa aikaa, kesä ja talvi ovat vaan sellaisia systeemeitä siinä välissä, ei kiinnosta eikä innosta, puoleen eikä toiseen. Mutta kevät on raskas. Tulisin vallan hyvin toimeen ilman kevättä.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 17.09.2008 17:06

Lainaus: Nocturne

Mutta kevät on raskas. Tulisin vallan hyvin toimeen ilman kevättä.

Samoin minä. Olisi niin paljon helpompaa, kun se vuodenaika vaan unohtuisi jonnekin pois.. Se jostain syystä pistää aina masentamaan. Tai no ainakin aina keväisin olo on yleensä pahimmillaan..
Kirjoittanut: Azop (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.09.2008 18:41
Kevät ja syksy ovat juurikin niitä parhaita aikoja vuodesta.. Talven ja kesän voisi jättää väliin ilman suurempia oireita... Talvella varsinkin alkaa helposti viduttamaan kun on niin kylmää ja lumista; Tekisi mieli olla vaan sisällä. Kesällä vastaavasti on usein liian kuuma eikä voi pukeutua niinkuin haluaa... Talvella pimeys ei sinällään haittaa vaikka se laskeekin vireystasoa, mutta lumi häiritsee.. Toisaalta viime talvi ei ollut kovin paha, kun lunta ei ollut maassa kovin pitkään yhtäjaksoisesti... Talvikin siis menisi jos ei olisi lunta; Kesä menisi jos ei olisi liian lämmintä...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit