Gootti.net

Ketkä valmistuvat/saavat lakin/pääsevät koulusta pois parin viikon sisällä?

Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.06.2011 08:48
Valmistun amiksesta, jee, eipä kyllä mikään ihmeellinen suoritus ollut kun olen jo kuitenkin ylioppilas, ei tunnu enää tämä valmistuminen miltään. Sitäpaitsi en kuitenkaan jää kyseiselle alalle, eli ei siitä juuri hyötyäkään ole...
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.06.2011 20:30
sain merkonomin paperit tiistaina ja ylioppilaslakki tulee syksyllä kaksoistutkintolakki oikeastaan.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.03.2012 09:12
Herättelen vanhaa aihetta henkiin ja otan siihen varaslähdön. Puolustuksekseni voin sanoa, että käytännössä valmistun n. 4 viikon päästä. Todistuksen ja muodollisuuksien aika on sitten 1.6. Tarjoilija valmistuu täältä.

Kuinka moni ammattiin valmistuva hankkii lakin? Miksi/miksi et? Itse tilaan hatun, löydettyäni vihdoin oman alani on valmistuminen sen verran hieno juttu, että tahdon sen kunniaksi hatun. Sitä tuskin tulee monena päivänä käytettyä, mutta se on myös merkki siitä, että ammatillinen koulutus on yhtä arvokas kuin lukiokoulutus. Onneksi monet sen nykyään ymmärtävät, mutta on vielä niitäkin, jotka arvostavat syystä tai toisesta lukiota enemmän.

Myös valmistujaisten suunnittelu on täällä jo aloitettu. Innostuttiin kerran äidin kanssa juttelemaan aiheesta ja sehän johti jo sitten ihan kunnon ideointituokioon. Oli myös mukavaa, kun äitini oli innoissaan gootikkaasta kakusta, jonka tahdon ja totesikin "olis kiva jos sun juhlissa olis jotain semmosta, mitä ei muissa juhlissa oo ollu." Viittasi tällä meidän suvussa pidettyihin melko perinteisiin lakkiaisiin & valmistujaisiin, jotka sinänsä ovat olleet mukavia. Muita juhliaan jo kovasti valmistelevia?
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.03.2012 09:59
Itse valmistun myöskin 1.6. ammattikoulusta, vaatetusompelijaksi tosin.

Yhden lakin olen jo aikoinani hankkinut, joten ammattilakin hankinta taitaa jäädä välistä. En ole ylioppilaslakkiakaan pitänyt kertaakaan ylppäreiden jälkeen enkä näe tarpeelliseksi hankkia toista hattua kaappiin pölyttymään. Yhtään väheksymättä ammattikoulua koulutuksena, mutta mulle ehkä henkilökohtaisesti se hattu kuuluu kuitenkin ylppäreihin, ammattilakki tuntuu vähän vitsiltä ja "halutaan olla kun lukiolaiset" -meiningiltä.

Ammattikoulun nousevan arvostuksen huomaa kyllä hyvin itse juhlatilaisuudessakin. Ainakin meijän koululla harva poika tulee enää farkuissa ja t-paidassa hakemaan todistusta, kyllä useammalla on se puku nätisti päällä. Aiemmin farkkumeininki tuntui olevan enemmän sääntö kuin poikkeus...

Juhliakaan en ole oikeastaan ajatellut järjestää, mutta jokunen perheenjäsen ja sukulainen uhkasivat tulla kylään joka tapauksessa. Kaipa sitä voisi taas mennä meiningillä kyllä mä teille kahvit keitän, mutta ite tuotte kakut mukananne. Sisko jo lupasi ruveta suunnittelemaan leipomuksia
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit