Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

mistä nimimerkkisi?

Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.01.2010 01:16
Wanderer muokkautui joskus pari vuotta sitten, tarkoittanee siis englanniksi ja saksaksi kuljeskelijaa, vaeltajaa. Kaikki nimimerkkini ovat liittyneet jotenkin kulkureihin ja matkaajiin aina, en sitten osaa luopua siitä. Aluksi mua kutsuttiin lapsena aina kuljeskelijaksi ja sen monella samantapaisella nimellä. Kiinnostus matkaajiin ja matkusteluun on myös vaikuttanut. Jotenki elämää seurannut nimike.
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.01.2010 14:15
Minun nimimerkilläni ei ole mitään kovin hohdokasta tarinaa. Ajattelin jotain yksinkertaista nimeä ja kun olin aina pitänyt erityisesti Demonian Gothika-kengistä, syntyi siitä Gothica. Pidän nimimerkistäni, se on toiminut kauan myös mesessä nimenäni.
Kirjoittanut: Luciferina (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.02.2010 09:57
Nimimerkkini tupsahti vain päästäni jotenkin,nimimerkkini ei ole saatanasta eikä sinnepäinkään viittaavaa. Sanasta "Lucifer" latinaa - ei hyvä eikä paha ja tarkoittaa valontuojaa..luin joskus siitä muistaakseni aloin värkkäillä päässäni mitä ihmeempiä Luciferin sana *muotoja* ja siitä se kaikki sitten lähti
Kirjoittanut: Sir Jarva (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Sir Jarva
  • Lähetetty: 09.02.2010 12:39
Itselläni on aina jännä tapa yrittää pitää nimimerkeissäni vähintään se ensimmäinen tavu oikeasta nimestäni. Omani saikin alkunsa yläasteaikoina Worms-pelistä, jossa madolle tuli satunnaisnimenä Jarvis. Nimestä tykkäsin sen verran, että omin sen sitten omaan käyttööni. Jarvis koostui vielä sopivasti samoista kirjaimista mitä esiintyy etu- ja sukunimessänikin. Tosin pian valkeni, että Jarvis oli myös englantilainen sukunimi ja itselläni sattuu olemaan pakonomainen tarve uniikkiuteen. Muutaman vuoden päästä vaihdoinkin nimen Jarvaksi, kun se ei muuttanut aiempaa nimimerkkiä merkittävästi. Tosin häiriinnyin taas, kun valkeni että sekin oli sukunimi, tosin suomalainen tällä kertaa. Mutta jäi se silti käyttööni ja ilmenee silloin tällöin Sir-kylkiäisen kanssa.

Edit: Tuli hiukan muovattua tekstiä uuteen uskoon. Jei.
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.03.2010 09:46
gothicknight - siinä on kaksi asiaa, joista pidän: goottimaisuus, ja ritarillisuus. Pienellä siksi, että ulosanti on muutenkin liian räiskyvää, ja jos nimimerkkikin olisi isolla, voisi minua pitää jo aivan mahdottomana , vaatimattomuus kaunistakoon tätä rumaa kuontaloa.
Mutta siis goottimaisuus kaikkine universaaleine vivahteineen ja se herrasmiesmäisyys jonka vain kaksi peitsen heiluttajaa voivat tietää...
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.03.2010 15:00
A nightingale = satakieli. Siinä se. Kyseinen lintu on ihana ja kuvaa minua. Usein kun satakielet tulevat millään tavoin puheeksi, kaverit aina yhdistävät ne minuun. Melkein kuin tavaramerkkini.
Kirjoittanut: fantasos (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.03.2010 19:38
Fantasos on muinaiskreikkalaisen mytologian unien jumala, Hypnoksen (unen) poika ja Morpheuksen (unennäön jumalan) veli. On muuten ajalta ennen ensimmäistä Matrix-elokuvaa. Etsin jotain sopivaa nickiä IRCciin ja Phantasos löytyi sivistyssanakirjasta, sivumainintana että kirjoitusasuna "myös Fantasos". Nappasin siitä. Ollut käytössä noin vuodesta 1995, joten jos olette jossakin tällä nickillä nähneet ihmisen kirjoittelevan niin se olen luultavasti minä.
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.03.2010 23:08
Lycantrophia toisenlaisessa kirjoitusasussa on sana, joka on jäänyt mieleen lapsena tutkiskellusta Noidan käsikirjasta, josta suuresti pidin. En tunne mitään halua syödä ketään ihmiseltä näyttävää, joskin eräitä henkilöitä voisin kyllä mielihyvin ihaillen hieman näykkäistä, mutta minua kiehtoo se dualismi, mikä ihmissusiin liitetään. Peto - ihminen. Yllättävän moni minulle rakas kirja tai elokuva käsittelee viettien ja kehittyneempien piirteiden ristiriidassa eläviä henkilöitä, malliesimerkkinä syvästi rakas Arosusi

Kovasti hassulta tuntui, kun viime kesänä ostin yhden levyn, jolta löytyi nimimerkkiäni vastaava kappale. Minulla on nimikkobiisi, vauuu...

"You have no choice it must be...lycantrophia!"
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.03.2010 13:55
Joskus muinaisina aikoina tuli pelattua netissä erilaisia roolipelejä ja piti sitten omilla pikkuaivoillaan kehittää jokin mystinen sekä vähän fantasiaan viittaava nimi. Tällaisen räpellyksen sain sitten aikaiseksi päästäni ja se sitten jäi päälle enkä uuttakaan ole jaksanut keksiä. Kyllähän se kai toimii
Kirjoittanut: Astra Zorin (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2010 17:02
Astra Zorin - se ei viittaa mitenkään Opel Astraan, vaikka onkin sen puolikaima. Astra tulee sanasta astral, josta on vain miinustettu viimeinen kirjain pois, ja Zorin on väännös eräästä MtG-kortissa esiintyvästä vampyyriherran nimestä, Sorin Markovista. Muutin Sorinista ässän zetaksi, koska Sorin muistuttaa liiaksi sanaa sori.

Sinällään nimeen ei kätkeydy valtavaa suurta merkitystä, se on vain kivan kuuloinen ja näköinen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit