Gootti.net

Abortti

Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.05.2011 15:20

Lainaus: Positiivinenpakana

Masennus voi laueta myös synnytyksen jälkeen

Jostain luin (muistaakseni Ilta Sanomissa oli uutisoitu britti tutkimuksesta) jossa todettiin synnytyksen aiheuttavan enemmän masennusta ja sen takia valtiolle kustannuksia kuin abortti. Eli abortti on mielenterveyttä edistävä tekijä!
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.05.2011 21:35
Yhdellä parhaista ystävistäni oli synnytyksen jälkeinen masennus,mutta silti hän nautti äitinä olostaan ja rakasti vauvaansa. Vaikka masennuksen takia ei jaksanut välttämättä siivota tai käydä edes suihkussa tai kaupassa. Synnytyksen jälkeinen masennus johtuu siitä kun raskauden jälkeen hormonitaso romahtaa yht´äkkiä normaaliin. Mutta hän selvisi lääkityksellä ja terapialla. Ja on edelleen onnellinen maailman ihanimman pikku-neidin äiti. Joka täytti tänään 2-vuotta. Huomenna menen auttamaan häntä synttäri-herkkujen leivonnassa. Ja juhlat on lauantaina Ja lapsi on erittäin onnellinen ja ihana ja iloinen tyttö. Paljon on myös meillä hoidossa, ja hänen seurassaan on todella kivaa ja tulee iloiseksi. Vaikka välillä on tottakai kiukkupuuskia ja uhma-ikää,mutta se on täysin normaalia jokaisen kehitykseen kuuluva asia.

Eiköhän jokainen ole pohjimmiltaan kiitollinen elämästään ja rakastaa omaa äitiään. Senkin takia arvostaa että hän jaksoi 9kuukautta odottaa ja kasvattaa,hoivata ja rakastaa varhais-lapsuuden läpi. Ja edelleen. Minä arvostan jokaista äitiä, ja jokaista alkavaa elämää. Jokaista urheaa naista joka päättää ottaa kasvatuksen hienon vastuun ja nyytti-lahjansa vastaan. Vaikka siihen tulisi mahdollisuus vahingossa.
vaikka mitenkä raskaus voi olla vahinko? Harrastaako silloin muka vahingossa seksiäkin? Vai ovatko ihmiset niin tyhmiä etteivät tajua miten lapsi saa alkunsa?
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.05.2011 23:02

Lainaus: vampirequeen

Vai ovatko ihmiset niin tyhmiä etteivät tajua miten lapsi saa alkunsa?

Joku saattaisi myös ihmetellä, ovatko ihmiset niin tyhmiä, etteivät tiedä, ettei yksikään ehkäisykeino toimi sataprosenttisella varmuudella. Ei silloinkaan, vaikka ottaisi pois laskuista pillerien unohdukset ynnä muut huolimattomuudet tai vastaavat.

Ja niin, olisin mieluummin jäänyt syntymättä kuin syntynyt vanhemmille, jotka eivät minua halunneet. (Näin ei siis ole oikeasti mun tapauksessa, vaikuttaa ainakin että oon ollu ihan toivottu tuotos..) Abortin hyväksyminen ei mun mielestä tarkoita sitä, että suhtautuisi siihen kevyesti tai ei kunnioittaisi elämää. Näin pienenä kannanottona, muut ovat hoitaneet mielipiteensä ja perustelunsa jo paremmin
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.05.2011 15:42

Yhdellä parhaista ystävistäni oli synnytyksen jälkeinen masennus,mutta silti hän nautti äitinä olostaan ja rakasti vauvaansa.

ihana kuulla, että ystäväsi ei silti väsynyt äitiyteen! Itsekin olen kyllä lapsirakas, halusiv vain edellisellä kommentillani tuoda eri näkökulmaa asiaan. Ehkä vähän provosoivasti

Minä arvostan jokaista äitiä, ja jokaista alkavaa elämää.

minustakin on hienoa, että jotkut ihmiset päättävät ja yrittävät saada lapsia. Se ei ole läheskään aina itsestäänselvyys eikä ainakaan se helpoin tapa elää. Ei ole suurempaa vastuuta kuin vastuu lapsesta.
Kirjoittanut: Eldnaard (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.06.2011 17:41

vaikka mitenkä raskaus voi olla vahinko? Harrastaako silloin muka vahingossa seksiäkin? Vai ovatko ihmiset niin tyhmiä etteivät tajua miten lapsi saa alkunsa?

Tätä "logiikkaa" en sulata. Ihmisen seksuaalivietti on niin voimakas, että yhteiskuntarakenteesta riippumatta ja ilman täydellisesti toimivaa ehkäisyratkaisua - nykyisistä ehkäisymenetelmistä mikään ei ole satavarma - raskauksia vain nyt sattuu tapahtumaan. Kortsut on monen mielestä perberistä, e-pillerit saa jotku mimmit sekasin ja loput ehkäisymenetelmät tuntuvat olevan kiven alla. Kun tekniikka kehittyy tämäkin ongelma pienenee.

Huomionarvoista on myös se, että lainsäädännöstä ja sen valvomisesta huolimatta naisia raiskataan yhä. Raiskauksesta johtuvan raskauden keskeyttäminen on toki ääritapaus, mutta ei sekään läpihuutojuttu ole ihmisen tunnekäyttäytymisen vaatiessa tätä pitämään lapsen hinnalla millä hyvänsä. On muistettava, että abortti on naisen oikeus; on kunkin yksilön oma päätös tahtooko sisällään kasvavasta sikiöstä lapsen itselleen, eikä se päätös ole hormonitoiminnasta johtuen helppo, vaikka elämäntilanne muuttuisi radikaalisti ei-haluttuun suuntaan lapsen takia.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2011 22:01

Lainaus: Myria

Ja niin, olisin mieluummin jäänyt syntymättä kuin syntynyt vanhemmille, jotka eivät minua halunneet.

Tuosta tuli mieleen, että tunnen paljon "vahinkolapsia" mm. siskoni ja veljeni ja kaikki ovat olleet erittäin rakastettuja, vaikka eivät suunniteltuja ja alunperin haluttuja.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.06.2011 00:22

Lainaus: Layil

Tuosta tuli mieleen, että tunnen paljon "vahinkolapsia" mm. siskoni ja veljeni ja kaikki ovat olleet erittäin rakastettuja, vaikka eivät suunniteltuja ja alunperin haluttuja.

Samoin. Esim minä ja molemmat veljeni (siis toisin sanoen koko sisarusparvi) ollaan "vahinkolapsia". Meitä ei ketään ole suunniteltu. Ja kaikki ihan yhtälailla rakastettuja kuin kuka tahansa suunniteltu ja yrittämällä saatu tai "tehty" lapsi (sillä lapsiahan ei tehdä, niitä saadaan )
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.06.2011 00:26
Tarkoitinkin sitä, että vanhemmat koko ajan olisivat sitä mieltä, että syntymäni oli virhe ja jotenkin huono juttu. En sitä, että olisin ns. vahinkolapsi.
Kirjoittanut: narrcissia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.06.2011 13:02
Ihan näin yleisellä tasolla mielestäni abortti on jokaisen ihan oma valinta. Itse en kuitenkaan siihen pystyisi yhden "lapsen" jo menettäneenä. Vaikka olenkin vasta hieman vajaa 18, opiskelut kesken ja työtön, en ikimaailmassa pystyisi tekemään aborttia. Trauma muutaman vuoden takaisesta keskenmenosta on vielä kuitenkin niin pinnalla (vaikka muuten olenkin jo ihan hyvin päässyt yli), ettei suoraan sanottuna pää kestäisi toista vastaavanlaista tilannetta. En nyt sano että välttämättä lapsen haluaisin tai edes että olisin valmis äitiyteen, mutta jos raskaaksi tulisin niin kyllä mä sen pitäisin ja suorittaisin opiskelut kiireellä loppuun. Vaikka sitten siwan kassalle (;
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2011 09:42
en tiiä tuleeks tää linkki tähä vaie ei,mut kato jos voit.. Miksi itte katoin taas uteliaana,voiku lähtois kauhukuvat päästä. On se vaa kauheeta. Julman valinnan kyl jotku naiset tekee lapsesa puolest. :S

Mode muokkasi: ei, tällaisia linkkejä ei hemmetti soikoon nyt todellakaan jaella täällä. Ensi kerrasta voikin sitten kivasti päästä pienelle jäähylle...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit