Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Abortti

Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 24.07.2007 23:07
Kun luin ensin keskusteluja itsemurhasta sekä eutanasiasta ja sitten vapaista suhteista niin syöksähtipä mieleen tämmöinen aihe! Eli mitä mieltä olette abortista? Sallitavaa vai ei? Jos on, niin missä tapauksissa? Esim. jos on liian nuori vielä? Ja miten itse tekisit jos juuri nyt kuulisit että odotat vauvaa? Myös poikapuoliset vastatkaa, kun tätä alkoi kiinnostaa
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 24.07.2007 23:13
- Abortti on mielestäni ihan hyväksyttävä asia jos esimerkiksi sikiö on rikki tai jos mamman terveys on vaarassa raskauden vuoksi.
- Jos havaittaisiin, että meikäläisellä on lapsi kasvamassa tuolla sisäelinten seassa, niin todennäköisesti menisin vähän hämilleni.
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.07.2007 23:15

Lainaus: kuopassa

Jos havaittaisiin, että meikäläisellä on lapsi kasvamassa tuolla sisäelinten seassa, niin todennäköisesti menisin vähän hämilleni.

Haha ihan tätä en tarkoittanut että tähänkin vastataan Mutta eipä siinä, uskon vastauksen
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 24.07.2007 23:18
Hmmm.

Minulle on ihan sama mitä muut tekevät. Ei kuulu minulle.

Mutta jos nyt, 18-vuotiaana, tulisin raskaaksi, en haluaisi abortoida vaikka jopa itse kun ajattelen, se olisi kannattavinta. Olisin liian nuori äidiksi, opiskelutkin kesken. Silti en haluaisi abortoida, lapsirakas ja vauvakuumeinen kun olen. Vaikeaa :/

Tai jos sitten abortoisin, luultavasti masentuisin pahasti ja pitkäksi aikaa.

Sitten vanhempana, kun lapsia voisi jo hankkia, en missään nimessä abortoisi, vaikka lapsi tulisikin "puolivahingossa" eli pahemmin yrittämättä.

Tosin, olen myös miettinyt, nähdessäni miten vaikeaa pahasti autistisen, samanikäisen serkkuni elämä on, en tiedä haluaisinko samanlaista elämää omalle lapselleni. Autismi voidaan kuitenkin todeta vasta aikaisintaan 5 kuukautiselta lapselta kromosomitutkimuksilla, ja noin vanhoja abortoidaan enää erikoisluvalla.

En minä kyllä vammaista lasta yhtään sen vähemmän rakastaisi. Olen vain nähnyt, miten vaikeaa on sekä vanhemmilla että lapsilla, olen työskennellyt myös jonkin verran vammaisten parissa.

Ihania ihmisiä he ovat, mutta elämä ei ole helppoa ja en sanoisi sellaista vankeudenomaista elämää edes elämäksi.

Kirjoitin ehkä epäselvästi, mutta se johtunee siitä, että kyseinen aihe on minullekin vaikea juttu.
Kirjoittanut: Kivesnipsutin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.07.2007 02:48
Kannatan aborttia, koska en haluaisi lapsen syntyvän perheeseen, jonne sitä ei haluta. Siksi abortti tulisi mielestäni sallia kaikissa tapauksissa jos lasta kantava on vain varma asiasta.

En ole kovin lapsirakas henkilö, mutta kuitenkin uskon, että kyllä sitä itsellekin masentuneisuus joksikin aikaa iskisi, jos abortin tekisin.
Ja sehän se todennäköisin vaihtoehto minulla olisi, koska opiskelut on kesken ja joutuisin siitä yksin huolehtimaan, koska ukkokii lähtee sodankylään armeijan harmaisiin piakkoin eikä ihan heti palaa (töihin aikoo), elikkä parikymppiseksi asti ainakin joutuisin yksin huolehtimaan siitä tenavasta. Hoitoapua saisin vain viikonloppuisin.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.07.2007 10:48

Lainaus: Kivesnipsutin

Kannatan aborttia, koska en haluaisi lapsen syntyvän perheeseen, jonne sitä ei haluta. Siksi abortti tulisi mielestäni sallia kaikissa tapauksissa jos lasta kantava on vain varma asiasta.

Kivesnipsutin kirjoittikin tuossa ylempänä jo kaiken tarvittavan.

Täytyy muuten myöntää, että jos tulisin itse raskaaksi nyt, tekisin abortin. Mie en halua lapsia ainakaan vielä enkä ehkä ikinä.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.07.2007 10:53
Minun mielestäni abortin tulisi olla pakollista jokaiselle teini-ikäiselle. Muutenkaan ei haittaisi yhtään, jos ihmisten pitäisi anoa lapsentekolupaa joltain ministeriöltä.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.07.2007 11:08
Abortin ei musta tulisi olla pakollinen teini-ikäisille. Tietenkin teini on vielä itsekin lapsi ja vasta kehittymässä, joten vastuu lapsesta, sen hoidosta ja kasvattamisesta ovat aika suuria sen ikäisille. Sinällään ymmärrän, mut mielummin kuin panisin abortin pakolliseksi teineille, laittaisin ensin ehkäisyn etusijalle. Ehkäisystä pitäisi huolehtia niin, ettei niitä "vahinkoja" tulisi ennen kuin sellaiseen on valmis. Ei ehkäisykään mikään ihan satavarma ole, mutta siitä olisi syytä huolehtia ja ottaa se vakavasti.

Lapsentekoluvasta taas.. no jaa. Heh. Siltä kannalta sellainen voisi kuitenkin olla hyvä, jotta lapsella olisi turvatumpi lapsuus ja nuoruus, niin ettei kuka tahansa voisi tehdä lasta ja kohdella lopulta miten sattuu.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.07.2007 11:20

Lainaus: Ximmo

Muutenkaan ei haittaisi yhtään, jos ihmisten pitäisi anoa lapsentekolupaa joltain ministeriöltä.

Niinpä.
Kuka tahansa idiootti pystyy tekemään lapsia vaikka kuinka paljon. Kasvattaminen ja huolehtiminen onkin sitten eri juttu.. Joskus on käynyt mielessä, että pakkosterilisaatio voisi olla hyvä homma. Monet yrittävät saada adoptoitua lasta eivätkä saa. Samoilla periaatteilla kuin tuo adoptio, niin voisi toimia myös lapsentekolupa.

Ja siitä abortista.. Sen pitäisi olla mahdollista jokaiselle naiselle tällä maapallolla. On tilanteita, jolloin abortti on ainut mahdollisuus. Ja jokaisen naisen tulisi itse voida päättää omasta kehostaan ja elämästään, siitä milloin haluaa lapsen vai haluaako lainkaan. Kunhan muistetaan, ettei abortti ole ehkäisykeino.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.07.2007 11:53
Abortti ei ole murha niin kauan kuin kehittyvä olio on alkio. Abortti on myös hyväksyttävä elämäntilanteen takia, esim alaikänen, koulut kesken yms..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit