Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Abortti

Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.07.2007 09:02
Abortti on mielestäni ihan ok. Justiinsa tuosta syystä että jos sikiössä jotai vikaa, tai oma elämäntilanne/terveys ei salli raskautta/lasta.. Ja sekin on mun mielestä pätevä syy, jos lapsi on vahinko eikä sitä todellakaan haluta. Mikäs järki siinä on synnyttää lapsi jos se ei ole toivottu ja haluttu? Toki mä tässäkin asiassa painotan sitä että se järki pitäis olla kädessä jo siinä vaiheessa kun pitää ehkäisyasiat miettiä kuntoon ettei niitä vahinkoja satu yms. Äh, sekavasti tulee tähän aikaan aamusta mutta pointtini siis oli että en ole vastaan ja hyväksyn täysin.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 26.07.2007 15:50

Lainaus: Transylvania

Mitä tarkoitat A-luokan kansalaisilla? Yliopiston käyneitä lääkäreitä ym? Eli keskiluokkaisilla ihmisillä ei olisi mitään osaa koko hommaan?

Enhän minä siitä päätä. Eiköhän jokin keskitetty kansainvälinen organisaatio pidä joskus hamassa tulevaisuudessa hallussaan saatumattomia makean veden varantoja ja muita merkittäviä asioita, ja lisäksi he päättävät myös lisääntymiskelpoisista ihmisistä ylikansoitusongelman vuoksi.

Saa nähdä, milloin tuonne asti päästään, mutta eiköhän se päivä joskus tule. Todennäköisesti en ole itse silloin enää paikalla, vaikka siihen ei välttämättä olekaan kuin 50-100 vuotta, ja länsimaisen ihmisen keskimääräinen kuolinikä voi nousta yllättävänkin pian pitkälti yli sadan.
Kirjoittanut: Transylvania (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Transylvania
  • Lähetetty: 26.07.2007 16:57

Lainaus: Ximmo

Enhän minä siitä päätä. Eiköhän jokin keskitetty kansainvälinen organisaatio pidä joskus hamassa tulevaisuudessa hallussaan saatumattomia makean veden varantoja ja muita merkittäviä asioita, ja lisäksi he päättävät myös lisääntymiskelpoisista ihmisistä ylikansoitusongelman vuoksi.

Itse en tuohon usko. Johan tämä kuuluu suomalaisen perusoikeuksiin, eikä sitä kyllä voi noin vain ottaa pois. Mitä ylikansoittamiseen tulee, niin Suomessa ei sitä ongelmaa kyllä ole tiedossa. Täällä on nyttenkin niin paljon ylimääräistä tilaa, että sen puoleen pakolaiset olisivat kyllä ihan tervetulleita.

Mutta jos nyt on pakko jotain lisääntymisen rajoituksia ruveta keksimään, niin Kiinassahan jo noudatetaan yhden lapsen politiikkaa. En sitten tiedä mitä siellä tapahtuu, jos saa esim. kaksoset tai pamahtaa uudestaan paksuksi. Mutta jotain tälläisia rajoituksia voisin kuvitella tännekin tulevan, jos jotain on tullakseen.
Kirjoittanut: Kivesnipsutin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.07.2007 00:32
Joissakin tapauksissa kannatan myös "jälkiaborttia" noin 13 (+/- 10) vuotta syntymän jälkeen.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 27.07.2007 00:33

Lainaus: Transylvania

Itse en tuohon usko. Johan tämä kuuluu suomalaisen perusoikeuksiin, eikä sitä kyllä voi noin vain ottaa pois. Mitä ylikansoittamiseen tulee, niin Suomessa ei sitä ongelmaa kyllä ole tiedossa. Täällä on nyttenkin niin paljon ylimääräistä tilaa, että sen puoleen pakolaiset olisivat kyllä ihan tervetulleita.

No en tietenkään minäkään usko tuohon, mikäli tämä nykyinen rauhanomainen rinnakkaiselo ja kaikki systeemit jatkuu. Valitettavasti vain tämä kulutushysteria ja kapitalismin määräysvalta ei voi jatkua ikuisesti. Siinä vaiheessa, kun tuollaisia lakeja tulee, ei Suomi merkitse maailmankartalla yhtään mitään, vaan lait ja asetukset ovat globaaleja. Se voi olla vuosi 2090, mutta se voi olla myös vuosi 2290. Todennäköisesti kuitenkin lähempänä kuin uskommekaan. Teknologisen singulariteetin saavuttaminen on Raymond Kurzweilin mukaan hyvinkin lähellä ja sitten tämä meininki alkaa muuttua jo hilpeäksi, varsinkin kun länsimaiden kaula kehitysmaihin repeää entisestään.

Nooh, en mä tästä jaksa alkaa, kun ilmeisesti aika moni elää vähän maanläheisimmissä sfääreissä kuin minä. Minkä minä sille voin, että minulla on liikaa aikaa ja vilkas mielikuvitus. Menee jo liian kauas abortista. Joka tapauksessa olen varma, ettei hamassa tulevaisuudessa lisääntyminen ole mikään perusoikeus. Käytännössä kaikissa tieteiskirjoissa asia on jo riistetty kansalaisilta ja onhan se nähty ennenkin, että tieteisfiktio toteutuu joskus pelottavankin yksityiskohtaisesti.
Kirjoittanut: Metallitar (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.07.2007 00:38
Mun mielestä abortti on ihan hyväksyttävä asia. Kuitenkin mielestäni jokaisen on saatava päättää omasta kehostaan.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.07.2007 14:41

Lainaus: Cata

MUTTA, miusta se on väärin, että miehellä ei ole asiaan mitään sanomista. Nainen voi päättää pitää lapsen vaikka mies vastustaisikin. Tää on vissiin sitä tasa-arvoa sitten.

Totta. Tässä ko. threadissa katsotaan näemmä aborttia naisnäkökulmasta (ehkä siksikin, koska suurin osa kirjoittajista on naisia), mutta musta Catalla on hirmuisen hyvä pointti tuossa. Tulevien vanhempien tulisi keskustella siitä pidetäänkö kakara vai ei ihan yhseisymmärryksessä jos ovat kerran osanneet yhtesymmärryksessä ko. tilanteeseen itsensä hankkia. Tietenkin nainenhan synnyttää sen tulevan lapsen, muttei isän mielipiteitä ihan tyysin voi sivuuttaa.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 27.07.2007 15:28

Lainaus: liothe

Lainaus: Cata
MUTTA, miusta se on väärin, että miehellä ei ole asiaan mitään sanomista. Nainen voi päättää pitää lapsen vaikka mies vastustaisikin. Tää on vissiin sitä tasa-arvoa sitten.

Totta. Tässä ko. threadissa katsotaan näemmä aborttia naisnäkökulmasta (ehkä siksikin, koska suurin osa kirjoittajista on naisia), mutta musta Catalla on hirmuisen hyvä pointti tuossa. Tulevien vanhempien tulisi keskustella siitä pidetäänkö kakara vai ei ihan yhseisymmärryksessä jos ovat kerran osanneet yhtesymmärryksessä ko. tilanteeseen itsensä hankkia. Tietenkin nainenhan synnyttää sen tulevan lapsen, muttei isän mielipiteitä ihan tyysin voi sivuuttaa.

aivan totta. vaikka se raskaus on lähinnä naisen päänsärky niin kyllä siltä isältä kysyä mielipidettä.
Kirjoittanut: kaukamieli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.07.2007 17:19
miä tein abortin 15 vuotiaana! Olin siihen aikaan täysi teini ja pk kesken.

Ja se riippuu todellakii elämäntilanteesta. Jos on joku narkkari joka on paksuna niin ilman muuta kannattaisin hänen kohdallaan aborttia.. tai joku vastaavanlainen tilanne.
Kirjoittanut: Coraline (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.07.2007 18:46

Lainaus: CybellaTraurig

No ei se aborttikaan ole ihan helppo.. Voi tulla vaikka minkälaisia jälkioireita ja parhaimmassa tapauksessa abortin tehnyt ei voi enää saada lapsia.

Kun nykyisillä kunnollisilla menetelmillä tehdään abortteja, on HYVIN epätodennäköistä, että mitään vastaavan laista tapahtuisi.

Itse olen sitä mieltä, että on naisen olisi saatava itse valita tekeekö abortin vai ei, jos elämäntilanteeseen ei sovi vauva tai jos terveys vaarantuu. Itse en kyllä missään nimessä tekisi aborttia vaikka opiskeluni ovatkin kesken ja olen vasta 17-vuotias. Luulen etten pystyisi elämään sen faktan kanssa, että "tapoin" lapseni. En ajattele, että abortti on murha enkä syyllistä ketään ketä tekee niin, mutta tunnen itseni.

Ja mitä miehiin tulee... Minustakin on väärin, että nainen voi pitää lapsen vaikka mies sitä vastustaisikin. Tottakai sen kuuluu myös miehelle, koska lapsen tekoon kuitenkin tarvitaan kaksi osapuolta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit