Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Abortti

Kirjoittanut: Lovekiva (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.07.2007 19:06

Lainaus: Coraline

Ja mitä miehiin tulee... Minustakin on väärin, että nainen voi pitää lapsen vaikka mies sitä vastustaisikin. Tottakai sen kuuluu myös miehelle, koska lapsen tekoon kuitenkin tarvitaan kaksi osapuolta.

Onhan se niinkin, mutta kuvittele jos nainen olisi raskaana ja tahtoisi lapsen oikein kovasti, mutta mies vaatisi aborttia. Tietenkään miehen mielipide ei vaikuttaisi yksinään, mutta tällainen juttu tuli mieleen.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 27.07.2007 20:27

Lainaus: Lovekiva

Onhan se niinkin, mutta kuvittele jos nainen olisi raskaana ja tahtoisi lapsen oikein kovasti, mutta mies vaatisi aborttia. Tietenkään miehen mielipide ei vaikuttaisi yksinään, mutta tällainen juttu tuli mieleen.

Mutta on se yhtälailla sen miehen lapsi, vaikkei mies sitä lasta kanna, synnytä ja imetäkään.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.07.2007 21:50

Lainaus: Lovekiva

minusta tälläisessä tapauksessa naisella on oikeus pitää lapsi, vaikka yhdessä siitä asiasta pitäisi puhua ja sopia. Jos nainen pitää lapsen ilman miehen suostumusta ja asian hyväksyntää, ei hän voi kuitenkaan odottaa että mies myöhemmin osallistuisi lapsen kasvatukseen sekä elättämiseen, silloin tilanne on kokonaan naisen vastuulla. (lukuunottamatta pakollisia elatusmaksuja) Jos pari siis ei enää ole yhdessä.

Itse en tekisi aborttia, en minä ala toista ihmistä tappamaan, vaikka toinen käskisi.
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.08.2007 11:40
Ollaan ukon kanssa asiasta keskusteltu vaikka meidän yhteinen seksielämä onkin vasta alkanut. Siihen tulokseen ollaan tultu että vielä ollaan liian nuoria vanhemmiksi. Minulla ei ole ammattia, keväällä yritän saada YO-lakin. Ukko on armeijassa ja vaikka datanomin paperit onkin taskussa niin hän aikoo jatkaa opiskelua, mahdollisesti kouluttautua ihan toisen alan ammattilaiseksi. Vuokra-asunyto on ukolla mutta mun kesätyöpalkka ja ukon päiväraha eivät kerta kaikkiaan riitä kolmen ihmisen elättämiseen, ainakaan niin hyvin kuoin minä toivoisin. Tietysti jotain tukia varmaan saataisiin, mutta joskus olisi mukava saada sellainen ammatti, jossa olisi ihan kunnollinen palkka eikä tarvitsisi kaiken muun lisäksi kärsiä rahan puutteestakin. Lapsia tehdään jos tehdään sitten kun ollaan vanhempia ja viisaampia ja hiukkasen rikkaampia ja vakiintuneempia. Jos nyt pamahtaisin paksuksi niin abortti olisi edessä ja ukko varmaan hakus henkilökohtaista syylomaa intistä että voisi olla mun tyukena sen abortin ajan. Että näin.
Kirjoittanut: midnight (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.08.2007 19:22
Mun mielestä abortti on sallittava jos
raskaus vaarantaisi äidin terveyden.

No jos nyt saisin kuulla että oon raskaana
ensireaktio olisi varmaan se että pyörtyisin välittömästi!!
Tekisin "varmaan" abortin koska oon vasta näin nuori,
eli vois olla vaarallista...
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.08.2007 19:38
ei miehellä ole mun mielestä oikeutta vaatia aborttia, jos ei mitään vikaa sikiössä ole... ja vaikka olisikin, nainen päättää.
silloin taas mies päättää, pysyykö maisemissa.
eikä aborttia pitäisi naisen tehdä, jos sikiö on kunnossa.
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 02.08.2007 19:53
musta myös miehellä ei oikeutta vaatia aborttia. mutta naisen ei kannatta odottaa mitään rahallist apua sit jos aikoo pitää sen lapsen. nainen päättää et tekeekö abortin. joskus abortti ihan kannattava. esimerkiksi jos on liian nuori tai vaikka ei lapselle näytä olevan mitään tulevaisuutta kun vanhemmilla huono rahatilanne tai jtn muuta. syitä on monia ja ihan hyviä. minusta on turha synnyttää lapsi jos ei sitä halua. mut jos nainen päättää pitää lapsen mut mies ei halua niin naisen ei saa vaatia mtn rahallist apua. jos mies haluaa lapsen mut nainen ei niin musta nainen voi tehä abortin. koska hänhän joutuu sitä lasta kantaa vatsassaan. kyllä minäkin tein abortin vaikka silloinen ukkoni halus lapsen. mut mulle se olisi turhaa synnyttää se lapsi koska en se sais kokea tunnetta äitiltään että hänet ei haluta tähän maailmaan. liian ongelmallinen elämä mulla nytkin että vahingon sattuessa synnyttäisin lapsen. miellummin abortti.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.08.2007 14:51

Lainaus: Pic

Ollaan ukon kanssa asiasta keskusteltu vaikka meidän yhteinen seksielämä onkin vasta alkanut. Siihen tulokseen ollaan tultu että vielä ollaan liian nuoria vanhemmiksi. Minulla ei ole ammattia, keväällä yritän saada YO-lakin. Ukko on armeijassa ja vaikka datanomin paperit onkin taskussa niin hän aikoo jatkaa opiskelua, mahdollisesti kouluttautua ihan toisen alan ammattilaiseksi. Vuokra-asunyto on ukolla mutta mun kesätyöpalkka ja ukon päiväraha eivät kerta kaikkiaan riitä kolmen ihmisen elättämiseen, ainakaan niin hyvin kuoin minä toivoisin. Tietysti jotain tukia varmaan saataisiin, mutta joskus olisi mukava saada sellainen ammatti, jossa olisi ihan kunnollinen palkka eikä tarvitsisi kaiken muun lisäksi kärsiä rahan puutteestakin. Lapsia tehdään jos tehdään sitten kun ollaan vanhempia ja viisaampia ja hiukkasen rikkaampia ja vakiintuneempia.

. Olisin liian nuori äidiksi, opiskelutkin kesken.

Sama mieltä minäkin.
Nuorena kuitenkin tuli tehtyä vihreitä.
Jokainen päättääkööt itse mutta tottakai miehenkin mielipide mukaan, eli päättäkööt yhdeissä. Minusta abottiin jokasella on oikeus, eikä se ole mielestäni murha tai epäeettistä.

Lainaus: Devilsbride

Raskaus alle parikymppisenähän voi jättää pysyviä vaurioita sekä lapseen, että äitiin, vaikka mahd. prosenttia en osaa sanoa.
Mutta kyllä, kannatan aborttia.

Kannatan minäkin. Raskaus alta parikymmpisenä noh, tuohan on aivan yksilöllistä. Ei mm. poikaystävän äitikään ole kärsinyt siitä, että synnytti alta parikymmpisenä. Lähinnä mielestäni jos joutuu synnyttämään alta täysi-ikäisuuden vaikkapa jotain 12-14 vuotiaana voi asia olla toinen ja silloin olla erittäin raskasta olipa raskaus tai sen keskeyttämisestä kyse. Tosin voihan se olla ikään katsomatta raskasta mutta etenkin tulis vaan mieleen, että se olisi kivuliaampaa ja hämmentävää ku keho vasta valmistautuu naiseuteen.
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.08.2007 14:55
Vanhempani menivät naimisiin suurimmaksi osaksi yhden asian vuoksi: Veljeni oli tulossa. Siitä on nyt n. 35 vuotta aikaa, ehkä hiukan enemmän. Silloin ei harkittu aborttia ja toisaalta olen siihen tyytyväinen. Äidilleni kävi pieni, hieman huvittava, kömmähdys: siiloin oli muodissa häähameissa polvimittaiset puvut. Puku oli ostettu/tehty, mutta ei otettu huomioon sitä että äidillä oli vatsa pystyssä...joten hame olikin hiukan lyhkäsempi....
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.08.2007 20:34
Onhan abortti ihan hyvä asia. Minä en ainakaan haluaisi lasta vielä!!

Lainaus: FrozenCorpse

Abortti ei ole murha niin kauan kuin kehittyvä olio on alkio

Niin. Se onkin sitten jo toinen juttu jos se olisi kehittynyt jo sikiöksi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit