Gootti.net

eläimistä

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 05.03.2011 23:25

Lainaus: Azrael

Kesällä olisi tarkoitus hankkia Kuningaspython, mutta sopivaa terraariota ei meinaa löytyä opiskelijaystävällisin hinnoin.

Eivätkö nuo pyyttonikäärmeet kasva tosi, tosi isoiksi? Tuskin niille riittää joku postilaatikon kokoinen boksi. Varmaan eläimen kannalta miellyttävin vaihtoehto olisi jos antaisit sen luikerrella vapaana asunnossa.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 05.03.2011 23:33

Lainaus: kuopassa

Lainaus: Azrael

Kesällä olisi tarkoitus hankkia Kuningaspython, mutta sopivaa terraariota ei meinaa löytyä opiskelijaystävällisin hinnoin.

Eivätkö nuo pyyttonikäärmeet kasva tosi, tosi isoiksi? Tuskin niille riittää joku postilaatikon kokoinen boksi. Varmaan eläimen kannalta miellyttävin vaihtoehto olisi jos antaisit sen luikerrella vapaana asunnossa.

Foorumeilla kerrotaan kunkkupythonin asunnon minimikooksi riittävän 80 x 40 x 50 cm terra, mutta koska käärmeestä kasvaa keskimäärin 120 senttinen, niin olen itse kaavaillut terran kooksi n. 120x50x60 cm.

Toki aion antaa elukan myös tutkia asuntoa, mutta en usko että täysin vapaana pitäminen olisi turvallista kummallekaan, ei minulle eikä varsinkaan käärmeelle itselleen.
Meikäläisellä kun on noita muitakin lemmikkejä.
Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.03.2011 08:02
azrael, jos vaan taitoa löytyy niin kannattaa tehdä itse. Eilen just rakenneltiin 150x60x90 terra täällä. Vaneri maksoi vähän alle 50e ja sitten teetätin lasiliukuovet niin ne maksoi 100e. Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin ostettu. Ellei toki tahdo kokonaan lasista, sitten en hinnasta tiedä.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.03.2011 09:21
Lasiterraariota miettiessä kannattaa otta myös huomioon, että siitä voi tulla aika painava. Meidän kokolasinen terraario painaa tyhjillään reilu parisataa kiloa (puhumattakaan, kun se on varusteltu), joten ihan helposti sitä ei lähde siirtämään, ja hyvin se karsii turhia muuttohalujakin... Tosin pikkuhiljaa on tuo meidänkin vauva kasvanut jo niin isoksi, että on joutunut jo pohtimaan sille isompaa kotia.

Tuo Azraelin (ihana nimi, sillä meidän terra-asukki on sun kaima kaavailema kunkun terra kuulostaa kivan kokoiselta. Käärmeethän ei tartte niin suurta terraa suhteessa kun vaikka aktiiviset liskot, kun ne eivät juurikaan pötköttele koko pituudellaan vaan yleensä enemmän tai vähemmän ovat kietoutuneena.

Vapaana huoneistossa pitäminen ei kyllä taida käärmeellekään olla paras vaihtoehto, eikö nekin tarvitse kosteamman asumuksen kuin normaalihuoneisto? Mun mussukalla (joka tosin ei ole käärme) on päivällä kosteus terrassa 60% ja yöllä 85%, eli vapaana asuminen ei kyllä tekisi hälle hyvää. Erojahan eri lajlien kesken on riippuen mistä ovat kotoisin; tuo meidän sademetsäasukki vaatii tietty paljon kosteammat olot kuin kuivan alueen eläin, mutta näitä asioita kannattaa miettiä jos itse terran tekee, ettei sitten mätäne kosteuden vuoksi.
  • Lähetetty: 06.03.2011 11:46
niin tosiaan, mulle on tulossa parta-agamia niin ne on aavikkoeläimiä joten ei tarvii olla kosteaa. Toki laitettiin muovimattoa pohjan päälle ja jonkin verran seiniä pitkin ettei vaneri ime heti kosteutta ja ala haisemaan. (:
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.03.2011 12:07
Parta-agamat onkin ihanan vilkkaita ja uteliaita otuksia mitä niitä oon nähny Ihan mielenkiinnosta, miten niillä hoituu nahanluonti? Meillä kun pimu käy nahanluonninyhteydessä useita kertoja altaassa polskuttelemassa ja se on sen verran rajua touhua, että vesi roiskuu metrin korkeudelle terran laseihin. Luoko nuo agamat ihan "kuiviltaan" sen nahan, vai tarviiko niitä silloin suihkuttaa/kylvettää tms?
  • Lähetetty: 06.03.2011 12:52
se voi olla että onnistuu kuiviltaan mutta voi kylvettää tai vähän suihkuttaa jos vaikuttaa siltä ettei nahka lähde ja joo haluan parta-agaman mm just siks että se on päiväeläin
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 06.03.2011 15:11
Joo, terran ilmankosteuden tulisi olla siinä 50-60% tietämillä ja tämän lisäksi terraariossa tulisi olla myös wetboxi. Nuo käärmyleet kun viihtyvät siinä muulloinkin kuin nahanluonnin aikana.

Pikkuveljelläni on ollut kuningaspythoni nyt n. parin vuoden ajan ja hänen käärmeestään tämä omakin innostus lajia ja muutenkin matelijoita kohtaan on peräisin. Minua on tosin varoiteltu useammaltakin tahtolta siitä, että kun matelijoista oikein innostuu, niin se oma 'lauma' ei tosiaankaan jää vain siihen yhteen öttiäiseen.
Kirjoittanut: Neminess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.03.2011 08:25
Kissat, käärmeet ja rotat+koirat=pure 'love'. Tällä hetkellä tossa lattialla nukkuu cavalierkingcharlesinspanieli(huh kun on pitkä nimi rodulla..) Hansu. Kissa, käärme ja rotta haaveissa mutta tuskin vielä vähään aikaan toteutettavissa. Lisäksi äitini ja muut läheiset ovat sanoneet ihan vitsillä että se käärme söis sen rotan ja se kissa sen käärmeen. Tai vaihtoehtoisesti käärme söis sekä kissan että rotan. :3 Yleisesti eläimet lähellä sydäntä, you could call me some kind of a hippie. Eläimiä mitä meillä on ollut löytyy tällänen lista; Sammakoita, sisiliskoja(pienempänä tuli napattua ja päästettyä vapaaksi), hamstereita(aluksi oli yksi; meni kaverin luokse hoitoon hetkeksi ja kappas, takasin kun meille tuli niin hamstereita olikin viisi. kyseessä oli siis naarashamsteri), kani, kaloja, takapihalta löytynyt gerbiilinpoikanen, lintu oli pari tuntia(kuivatteli siipensä kun oli kastunut niin pahasti ettei lentoon päässyt) ja nyt sitten koira. Näin. :3
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2011 11:14
Jatketaan täällä Heetterin pyynnöstä:

Lainaus: kuopassa

Ei ihmisellä ole oikeutta mennä rassaamaan jonkun lajin kohtaloa vain sen takia, että siihen kykenemme. Vastustan siis pandojen elinolojen ryssimistä ja lajin tulevaisuuden peukaloimista.

Eihän niiden kohtaloa toki ole tieten tahtoen sörkitty, mutta välillisesti sitäkin enemmän. En oikein hahmota miten lajien pelastamisyritykset olisivat enemmän luonnonvastaisia kuin niiden tuhoaminen, oli se sitten tarkoituksellista tai ei.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit