Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kihlat

Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.04.2009 12:39

Lainaus: Lacy gloom

No joo, mutta ainahan avioliitonkin saa purettua, eikä sitäkään oteta niin heppoisesti kuin kihlaus nykyään.

mitäs ihmettä se kihlauksen purkaminen on, kai se riittää että heittää sormuksen mäkeen?

Musta on ennemminkin ihan okei olla kihloissa vaikka puoli vuosikymmentä, parempi niin kuin mennä naimisiin parin vuoden jälkeen ja erota toisen parin vuoden jälkeen. Mäkin ajattelen kyllä kihlauksen lupaukseni avioliitosta, jonka nyt ei kuitenkaan ole välttämätön toteutua ihan lähitulevaisuudessa. Vai onko ne sitten semmoiset "esikihlat"?
En anna paljon arvoa tuollaisille pakko-traditioille että kihlauksessa pitäisi heti sopia päivämäärä häille ym skeidaa. Mä en ole kihloissa, olen seurustellut vasta kaksi vuotta, mutta sitten kun jotkut sormukset (tai tatuoinnit nimettömään, niin kuin tuo toinen puhuu ) tulee otettua niin otan sen lupauksena, että joskus mennään maistraattiin mutta mitään hääpäivää ei kyllä tarvi silloin sopia.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.04.2009 22:42
Kihloissa täälläki, juhannuksena tulee täyteen 9 vuotta.

Ukkoni vannoi joskus ettei enää ikinä kihloihin mene, mutta pari vuotta seurustelumme jälkeen kihlasormukset ilmestyi.
Tutustuimme mieheni kanssa kun pyörittiin samoissa kaveriporukoissa, kavereina oltiin varmaankin vuoden päivät ja jälkeen päin kun puhuttiin niin molemminpuolisesti oli heti ensinäkemältä ihastumista ja kipinöitä ilmassa. Kumpikaan ei vaan uskaltautunu aiemmin puhumaan asiasta.

Meillä ei sinänsä ole mitään lupauksia avioliittoon menemisestä koska molempien näkemyksenä on ettei ne sormukset loppupeleissä merkitse. Kyllä toista voi siltikin rakastaa vaikkei sormuksia olisikaan. Kaipa tämä kihlautuminen oli enemminkin merkki ja/tai lupaus siitä että ollaan vaan yhdessä ja rakastetaan toisiamme.
Kirjoittanut: Vampira80 (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2009 02:33

Lainaus: Malys_

Kaipa tämä kihlautuminen oli enemminkin merkki ja/tai lupaus siitä että ollaan vaan yhdessä ja rakastetaan toisiamme.

Meillä samoin, sormukset vaihdettiin tänään. Naimisiin isännystä ei saa (kuulemma), mutta aika näyttää mitä tulee.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Ms. Cyanide
  • Lähetetty: 07.04.2009 13:51
Kihloihin mentii vuosi sitten, melkein 6 yhteisen vuoden jälkeen, asuttu yhdessä nyt 5vuotta ja risat..eli ei mitään pika-kihloja tässä tehty. Naimisiin menosta ei vielä ole puhuttu, ainakaan vakavalla naamalla, mutta kyllä menisin vaikka heti huomenna jos pyydettäisiin kyllä sitä tietenkin voi olla yhdessä ilman sormusta ja paperia liitosta, mutta valehtelisin jos väittäisin etten olisi mieluummin kihloissa kuin "vaan" yhdessä..
Asia erikseen on nämä nimenomaiset teinit jotka menee kihloihin kun ollaan kaksi perjantaita samassa kaveriporukassa ryypätty. siinä ei ole kyse mistään sitoutumisesta tai edes käsityksestä mitä se oikeastaan merkitsee. jokainen tavallaan, mutta ei se kihlaus kyllä 15v. lasten hommaa ole, vaihtakaa sormuksia seurustelun merkiksi mutta älkää niitä kihloiksi kutsuko, sitä se ei ole.
saa olla eri mieltä, mutta näin minä sen asian näen. Nykyään kihlaus ei varmaan merkitse edes kaikille aikuisille lupausta avioliitosta, mutta minulle se kyllä merkitsee sitä, että toinen haluaa kanssani avioliiton ja haluaa olla kanssani vaikka mitä eteen tulisi. Ehkä olen vanha, romanttinen käntty, mutta näin se mun kohdalla menee
Täällä tuntuu olevan kärkeviä kommentteja lapsistakin ja olen samaa mieltä sekä siitä että ei niistä tarvi tykätä tai haluta ja myös siitä, että ei nyt pahoiteta kenenkään mieltä! Suuri osa täällä on varmaan aika nuorta ja asiat jotka nyt tuntuu kaukaiselta, ei sitä olekaan enää 10vuoden päästä! Believe me... En minäkään ole lapsi-ihminen ja voi olla etten niitä koskaan ala tekemään, mutta en silti solvaa täällä ketään, joka on omansa halunnut ja tehnyt. Elämä on jokaisen elettävä, tyyli on vapaa
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.04.2009 11:41

Kyllä toista voi siltikin rakastaa vaikkei sormuksia olisikaan.

Juurikin tämän vuoksi en ymmärrä miksi pitää mennä "kihloihin" jos ei naimisiin asti aio.

Lainaus: Ms. Cyanide

vaihtakaa sormuksia seurustelun merkiksi mutta älkää niitä kihloiksi kutsuko, sitä se ei ole.

Tässähän tämä tuli tiivistettynä.

Olen ehkä ilmaissut mielipiteeni vähän väärin ja turhan kärkevästi.
En siis mitenkään halveksi, tuomitse tai muutakaan, näitä jotka aikovat pysyä ainoastaan kihloissa. En vain ymmärrä mikä siinä on pointtina. (???)
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.04.2009 15:47

Lainaus: Lacy gloom

En vain ymmärrä mikä siinä on pointtina.

Enpä ymmärrä minäkään. Olen aina ymmärtänyt, että kihloihin mennään kun toinen kosii, eli kun päätetään naimisiinmenosta. Kihlausaika on sitten vain välivaihe päätöksenteosta hääpäivään, aika jolloin häitä järjestetään. Tämä on minun käsitykseni.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.04.2009 16:56
No eihän se sitäkään tarkoita etteikö naimisiinkin voisi joskus mennä, vaikkei mikään ehdoton pakkokaan ole avioitua just nyt heti.

Se nyt vaan on ettei jo rahatilannekaan anna myöden järjestää mitään satuhäitä (no ei niitten ihan sellasetkaan tarvis olla mut enivei), mutta kyllä sitä ennemmin niin tärkeän päivän haluaa valmistella kunnolla eikä tehdä mitään pikavisiittiä maistraatissa. Eli joko elämän yksi tärkeimmistä päivistä viedään kunnolla läpi tai ei ollenkaan.

Pointtina lähinnä että jos ei avioituminen onnistu syystä tai toisesta koskaan, ei se ole mikään suuri katastrofi koska yhdessä kuitenkin ollaan sen kanssa jota rakastaa.

Eihän toki kihloihinkaan olisi tarvinnu mennä mut kihloissa ollaan.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.04.2009 17:41

kyllä sitä ennemmin niin tärkeän päivän haluaa valmistella kunnolla eikä tehdä mitään pikavisiittiä maistraatissa. Eli joko elämän yksi tärkeimmistä päivistä viedään kunnolla läpi tai ei ollenkaan.

Samaa mieltä!
Eräs tuttavani sanoi, että jos joskus naimisiin menee, niin maistraatissa ja todistajatkin sieltä, eli ei ketään tuttua paikalle. Lisäksi ei kuulema kertoisi kellekään, että ihmiset saisivat sitten huomata sormuksesta jos huomaa.
Tuntuisi varmaan seuraavana aamuna todella "naineelta".
Itse haluan, että seuraavana aamuna todellakin tietää menneensä naimisiin ja vielä niin, että rakkaat sukulaiset ja ystävätkin ovat olleet sitä todistamassa.
Rahaahan siinä palaa pirusti, mutta siksi meidän häämme onkin vasta 2/2010, että on aikaa säästää rahaa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.04.2009 17:53

Se nyt vaan on ettei jo rahatilannekaan anna myöden järjestää mitään satuhäitä (no ei niitten ihan sellasetkaan tarvis olla mut enivei), mutta kyllä sitä ennemmin niin tärkeän päivän haluaa valmistella kunnolla eikä tehdä mitään pikavisiittiä maistraatissa. Eli joko elämän yksi tärkeimmistä päivistä viedään kunnolla läpi tai ei ollenkaan.

Sisällytän mielessäni myös tämän (siis rahan säästämisen) häiden valmisteluun, eli kihlausaikaanhan se kuuluu.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.04.2009 00:22

mutta kyllä sitä ennemmin niin tärkeän päivän haluaa valmistella kunnolla eikä tehdä mitään pikavisiittiä maistraatissa.

mulle ne häät ei ole niin tärkeet, siis että en kaipaa mitää eläimellisii bakkanaalei ( vaikka oiski rahaa) vaan ihan riittäs se maistraatti ja sanotaan vanhemmat ja lähimmät ystävät. Sitä on vähän vaikee selittää, kaipa mä en vaa "tarvi" sitä enkä halua joutua stressaamaan kaikista niistä jutuista mitä pitää tehä, varata yms. Olen vähä sellain perfektionisti hermoheikko et sitte varmaa oisin niin paniikis ja suorituspainees et kaikki menee just eikä melkein, että unohtaisin ite nauttia niis kinkereist! but that's just me.. mulle se pointti on se avioliitto eikä ne yhen päivän bileet. Vaikuttaahan raha ( tai siis sen puute) myös asiaan et jos joku sukulainen välttämättä haluis ne maksaa ni saattasin harkita mut en silti alkais mihkää kovin isoihin kemuihin et pitäsin ne silti pienenä. Ehkä olen jotenki sillee häveliäs ihminen et koen sen olevan niin intiimi tapahtuma etten haluu paikalle kaiken maailman kummin kaiman naimoi pällistelee..niinku sanoin: vaikee selittää!
mutta en kyllä haluais tollasta " annetaan ihmisten huomata"- juttua, kyllä mä nyt siitä kaikille haluaisin kertoa, muutenha se tuntuis ku ois jotenki häpeällistä mennä naimisiin. "hyvänen aika että joku jopa tietäs, hui kauheaa!" se ois musta jo vähä loukkaavaa, tulis mielee et ai, se kyllä menee mun kanssa naimisii mut ei vaa haluu et kukaa tietää siit. kiva kiitos kun häpeet mua ja meidän suhdetta...tietysti jos molemmat on samaa mieltä ni fine. mut kalskahtaa aika kummalta..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit