Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kihlat

Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.04.2009 08:25

Lainaus: Ms. Cyanide

mulle se pointti on se avioliitto eikä ne yhen päivän bileet.

Hah! No niin tietysti, mutta kerran sitä vain saa"prinsessana" olla, niin en halua jättää tilaisuutta käyttämättä.
(Kuulosti epäilyttävästi valkovaaleanpunaiselta kermakakku-unelmalta, mutta ei hätää, sellaisesta ei ole pelkoa!)
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 09.04.2009 22:21

Lainaus: Ms. Cyanide

riittäs se maistraatti ja sanotaan vanhemmat ja lähimmät ystävät.

Meillä oli juurikin näin! Äitini oli vieraana ja ystäväparimme toimivat todistajina...vihkitoimituksen jälkeen menimme syömään ja jatkoimme iltaa meillä leffan ja syömisten merkeissä. Kahtena seuraavana viikonloppuna (vihkiminen pe 31.10.2008) kahvitimme ystävät ja sukulaiset erikseen, koska kahvittelu tapahtui meillä kotona. Pientä ja intiimiä...ihan parasta!
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.04.2009 14:18

Lainaus: MustaHukka

Meillä oli juurikin näin! Äitini oli vieraana ja ystäväparimme toimivat todistajina...vihkitoimituksen jälkeen menimme syömään ja jatkoimme iltaa meillä leffan ja syömisten merkeissä. Kahtena seuraavana viikonloppuna (vihkiminen pe 31.10.2008) kahvitimme ystävät ja sukulaiset erikseen, koska kahvittelu tapahtui meillä kotona. Pientä ja intiimiä...ihan parasta!

kuullostaa just parhaalta!
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2011 19:08
Olin (teinikihlat, myönnetään) muutaman kuukauden... Se oli elämäni ehdottomasti pahin virhe. Noloa, kuin perkele ja vähintäänkin imelää skeidaa... Hyhhyh... Enpä enää keskustelekaan kyseisen henkilön kanssa mistään, saatikka ole hänen kanssaan tekemisissä.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.09.2011 20:38
En ole ikinä ollut kihloissa sillä vaadin vähintään vuoden seurustelun ennen kihloja. Nykyään sitä mennään kihloihin neljänsillä treffeillä, ainakin suuri osa kavereistani on mennyt... Olen nyt seurustellut saman miehen kanssa vuoden ja kaksi kuukautta ja on ollut puhetta kihloista ja moni siihen meitä yrittänytkin, mutta päätimme hoitaa asian sitten kun on rahaa. Kummatkin suht köyhiä kun itsekin olen opiskelija.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 01.09.2011 21:27
Minä en oikein ymmärrä tätä nykypäivän kihla-trendiä, joka tuntuu koskevan niin teinejä kuin vanhempaakin porukkaa. Itse kun pidän kihloja edelleen sinä avioliittolupauksena, en sellaisena "ollaan nyt ihan oikeesti yhessä ihQ"-paskaa. Myönnän, itsekin olin teininä ns. esikihloissa, mutta enää en heppoisin perustein sormusta sormeeni hyväksyisi.

Tiedän kyllä, että on ihmisiä, jotka ovat vuosikausia olleet yhdessä ja kihloissakin, mutta eivät ole silti naimisissa, eivätkä välttämättä edes aio. Ihan lähisuvustani löytyy tällaisia tapauksia. Itse kuitenkin haluaisin, että ihan kosittaisiin, ja perinteen mukaisesti häät olisivat vuoden sisään kihlauksesta, perkkeles!
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.09.2011 21:38

Lainaus: Iiriva

Itse kun pidän kihloja edelleen sinä avioliittolupauksena, en sellaisena "ollaan nyt ihan oikeesti yhessä ihQ"-paskaa.

Nimenomaan. Tuntuu ettei nykyään ihmiset tajua kihlauksen merkitystä. Se on lupaus avioliitosta eli myös lupaus ikuisesta yhdessäolosta. Nykyään kaikki on kihloissa parin tapaamisen jälkeen ja niitä juhlitaankin sitten vetämällä viinaa joissain bileissä, ja erokin tulee yleensä pian sen jälkeen. Itse haluan juhlia kihloja sivistyneesti kakkukahveilla sun muilla, sillä pidän sitä sen verran tärkeänä tapahtumana. Ei se saisi olla mikään trendijuttu se kihlaus, kaikkien pitäisi tajuta että se on oikeasti lupaus avioliitosta.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.09.2011 09:41
Minulle ja tuolle sulhaselle ainakin kihlaus merkitsi avioliittolupausta, hyvinkin perinteisesti. Kosinta itsessään kyllä oli maailman epäromanttisin, mutta sehän on vain se yksi kysymys. Kihlajaisia juhlittiin hyvin pienellä piirillä, minun lapsuuden kodissani sisarusten, vanhempien ja kummien kanssa. Paitsi minun veljeni ei vaimoineen päässyt paikalle, ja sulhon isää ei kutsuttukaan. Itseasiassa en ole varma tietääkö äijä koko kihlauksesta...

Häitä vietetään sitten kun talous sen sallii, alustava suunnitelma on että kahden vuoden päästä. Koska minä en kuulu kirkkoon, enkä ole myöskään liittymässä, tulee maistraattivihkiminen. Juhlista halutaan pienet ja intiimit ja kevyet, inhoan häissä sitä pakollista juhlavuuden tavoittelua josta tulee lopulta pönötystä. Meidän häihin tulee karkkipuffet tai jäätelöbaari, ei mitään tärkeilyä.
Kirjoittanut: HirviöT (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.02.2012 17:18
Kihloissa ollaan!

Jos tästä aiheesta pitäisi nyt kertoa pieni tarina, niin kävin rakkaan mieheni kanssa, ABC syömässä. Oi miten romantista. Siinä samalla oli erillaisia kauppoja, ja yksi oli kivi/korukauppa. Itse olin jo päättänyt pitkä aika sitten,että ostan itselleni jonkun uuden sormuksen. Ja siellä valikoimaa oli erittäin paljon. Ja yksi mustan värinen,jostain kivestä tehty sormus lähti mukaan. Siinä kun katselin sormuksia, sattui paikalle mieheni sukulaisia, joku sanoi läpällä "Nuoret on katsomassa toisilleen kihlasormuksia".
Ja parin viikon kuluttua mieheni kysyi, että entäs jos ne sormukset olisikin kihlasormukset? Ja suostuin toki.
Ja tällä hetkellä olen mieheni kanssa onnellisesti kihloissa.
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.02.2012 19:38
Olin aikanaan, n. 12 vuotta sitten kihloissa. Jep, teinikihlat, mutta silloin katselin tytön naiivein silmin maailmaa ja kyseistä poikaa pinkkien lasien läpi ja ihan oikeasti kuvittelin meneväni hänen kanssaan naimisiin. Kihloja kesti peräti 1.5 vuotta.

Nykyään, luulen etten koskaan tule menemään kihloihin. Mieheni on jokseenkin koko instituutiota vastaan ja ihmettelee että mitä se avioliitto mitään muuttaa. Jos sellainen ihme kuin kosinta joskus tulee, edessä on maistraattivihkiminen lähimpien ystävien kesken. Vihaan hössötystä ja häähömpötyksiä yli kaiken, tiedossa olisi lähinnä kivat bileet läheisten kesken.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit