Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kihlat

Kirjoittanut: Nightsong (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.02.2012 00:10
Itse menin kihloihin mieheni kanssa vuoden seurustelun jälkeen. Olin silloin 18 vuotias. Olemme nyt olleet neljä vuotta kihloissa mutta naimisiin emme ole vieläkään menneet, koska molemmat opiskeleva,t eikä rahaa ole juurikaan. Jaksan silti odottaa, koska olen aina haaveillut suurista häistä Ymmärrän täysin ihmisiä, jotka haluavat pienemmät häät mutta itselläni on aina ollut unelma päivästä prinsessana Täytyy vielä sanoa sen verran, että minusta myös kihlat ovat lupaus avioliitosta, joten minusta se pitäisi ottaa vakavasti! Siitä taas en ole täysin samaa mieltä, että kihlojen jälkeen tarvisi mennä vuoden sisällä naimisiin, koska omalla kohdalla 19 vuotiaana ei olisi ollut varaa isoihin häihin. Senpä takia olemme kypsytellyt asiaa ja odotamme oikeaa hetkeä
Kirjoittanut: BLaCKIE1990 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.03.2012 10:29
Itse menin tytsyni kanssa kihloihin jonkun 8 kk:n yhdessä olon jälkeen, nyt jo yli 1,5 vuotta oltu kihloissa. Itse olin 20 jä tytsy 17. Emme varmaan ihan heti varsinaisiin naimisiin pääse kun naispari olemme, mutta rekisteröidymme kyllä vähintään jossain vaiheessa Mutta se kihlaus olikin minulta osoitus erityisesti siitä, että olen varma suhteestamme ja haluamme olla yhdessä ikuisesti hänen kanssaan. Tosin jo ennen kun "kosin" niin oltiin jo aiemmin puhuttu asiasta ja tiesin että hän vastaa kyllä Toivoisin kyllä että avioliittolaki muuttuisi ja pääsisimme oikeasti olemaan aviopari, sillä haluasin olla tasa-arvoinen ja omata yhtäläiset oikeudet ottaa toisen sukunimi ja olla toiselle ihan virallinen elämänkumppani lain edessä. Tosin menisimme joka tapauksessa maistraatissa naimisiin, kumpikaan meistä kun ei kirkkoon kuulu. Oikeuksia lapsien adoptoimiseen parina emme tarvitse, kumpikaan kun meistä ei omia lapsia halua.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.04.2012 11:54

Lainaus: Nightsong

Siitä taas en ole täysin samaa mieltä, että kihlojen jälkeen tarvisi mennä vuoden sisällä naimisiin

Tuohon täytyy nyt kommentoida, sillä itse olen hyvinkin paljon samaa mieltä. Okei, mielestäni kihloihin kuuluu mennä aikaisintaan vasta sitten kun on asunut saman katon alla jonkin aikaa, puoli vuotta - mieluusti vuosi. Tietysti jokainen tekee miltä itsestä tuntuu, en nyt tuomitse ketään, mutta itse olen huomannut että vasta asuessa saman katon alla oppii tuntemaan toisen kun näkee toisen rutiinit ja tavat yms... Olen kohta 2 vuotta asunut saman miehen kanssa saman katon alla, ja silti usein oppii jotain uutta toisesta. Emmekä ole kihloissa. Mutta palatakseni aiheeseen, niin kihlojen ollessa ajankohtaisena, ei mielestäni ole vielä mikään kiire alkaa suunnittelemaan itse hääjuhlaa. Jotkut haluavat ottaa rennosti ja suunnitella häitään rauhassa ilman mitään kiirettä, tai vain pysyä kihloissa aikansa, ennenkuin alkaa edes järjestelemään häitä. Minusta ei ole väliä meneekö vuoden sisällä naimisiin vai ei, sillä monien elämäntilanne on erilainen. Esim. jotkut ovat hyvin kiireisiä, opiskelevat ja haluavat käydä koulut loppuun ennen häitä, haluavat ostaa omakotitalon tai hommata vakiduunin ennen sitä tärkeintä päivää, tai muuten vaan haluavat odotella ja säästää rahaa. Minusta se on ihan ookoo. Ei häiden tarvitse olla vuoden sisään kihlauksesta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit