Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kihlat

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 24.02.2008 18:52

Lainaus: pikkumyy

tse en ole vielä kihloissa, mutta haluaisin. Kiirettä ei kuitenkaan ole eikä joku sormus suhdetta sinänsä paranna vaikka olisikin merkki syvemmästä sitoutumisesta yms.

Te, jotka olette kihloissa kumpi tarjosi sormusta? Entä te, jotka ette ole, onko teillä väliä kumpi sormusta tarjoaa?

Taidat puhua "esikihla"-tyylisistä jutuista? Alunperin kihlat on nimittäin avioliittolupaus, ja että on kosittu ihan naimisiinmenotarkoituksessa, eikä "hei mennääx niiq kihloihin ku ollaan niiq syvemmin suhtees?"

Täytyy myöntää, että itsekin olen niiQ "esikihloissa", mutten pidä tätä avioliittolupauksena. Nykyään kihlat näemmä mielletään muuksi kuin ne alunperin olivat.
Kirjoittanut: Devilkitty (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.02.2008 18:54
Itse menin 16 vuotiaana kihloihin enkä todellakaan sen takia että se on "muotijuttu"
vaan sen takia että rakastan tätä miestä ja halusin sitotua. Siinäpä voivat nyt vanhemmat gootit naureskella minulle.
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.02.2008 18:55

Lainaus: Iiriva

Taidat puhua "esikihla"-tyylisistä jutuista? Alunperin kihlat on nimittäin avioliittolupaus, ja että on kosittu ihan naimisiinmenotarkoituksessa,

Juu, niistä lähinnä mutta, jos on ihan avioliittolupaustarkoituksessa kihloissa, niin toki voi siitäkin kertoa. Kertoo vaan että kummat on kyseessä.
Kirjoittanut: Thrillence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.02.2008 19:13
Kaikissa amerikkalaisissa leffoissa/saippuasarjoissa miehet aina polvistuu ja kysyy "Will you marry me?" Ja sitten ne on jo viikkojen päästä naimisissa. Siis mikäli vastaus oli myönteinen. Kihlausfraasi siis jo itsessään tuossa muodossa ehdottaa kirjaimellisesti avioliittoa, hassua. Ehkä esikihlaus on liian leimiä kamaa telkkariin
Itse olen kumminkin aina mieltänyt kihlauksen lupaukseksi avioliitosta, ja aion mieltää vastedeskin
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • • Muokkasi: Trnquill
  • Lähetetty: 25.02.2008 08:47

Lainaus: pikkumyy

eikä joku sormus suhdetta sinänsä paranna vaikka olisikin merkki syvemmästä sitoutumisesta yms.

Kyllä siinä tosiaan on jossakin hiukan mätää, jos sormus halutaan sormeen ihan vain sen sormuksen takia. Omistushalua, mustasukkaisuutta, turhamaisuutta? Onhan toki kumppaninsa "rengastaminen" oiva keino "korvamerkitä omaisuutensa", mutta kihlautuminen on siitä huolimatta merkki halusta avioitua (tms.), eikä sitä pitäisi käyttää väärin.

Te, jotka olette kihloissa kumpi tarjosi sormusta?

Meillä ajatus kihloista ja sormusten hankkimisesta tehtiin yhteistuumin. Kumpikaan ei siis salaa hiipinyt sormuskauppaan ostamaan toiselle yllätyskihloja. Kuinka moni näin edes tekee (muualla kuin leffoissa)? Meillä ei ole aikomusta mennä "viikon päästä" naimisiin, joten sormuksiksi ostettiin kivan yksinkertaiset käyttösormukset, joita kehtaa ja haluaa kantaa vuodesta toiseen. Minä sen kysymyksen sitten loppujen lopuksi tein - perinteitä kunnioittaen polvillaan, tottakai, ja ennakkoon luvan tulevan morsiammeni isältä kysyneenä.

Mutta "ei sormus tee miestä, ei vaimoo", kuten eräs aikamme ajattelija tapaa sanoa.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2008 16:38
Olen ollut kerran kihloissa, siitä mentiin muistaakseni 4kk päästä naimisiin salaa.

Minulle kihlaus on nimenomaan avioliittolupaus, sellainen "vuoden sisällä naimisiin" -juttu.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.02.2008 18:11

Lainaus: MissLaura

Minulle kihlaus on nimenomaan avioliittolupaus, sellainen "vuoden sisällä naimisiin" -juttu.

Sama täällä. Nykyään aika monet menevät kihloihin, ajattelevat sen olevan vain tapa osoittaa tunteensa. Sitä ei mietitä niin pitkälle että onko oikeasti valmis avioitumaan tämän henkilön kanssa.
Sitä paitsi, kihlaus on muutakin kuin se sormus. Ilman sormustakin voi kihlautua, sehän on nimenomaan se lupaus avioliitosta, ei pelkkä sormus sormessa.

Myönnän olevani romantikko, mutta en suostu kihlautumaan ennen kuin pystyn todella kuvittelemaan itseni vanhenemaan sen kyseisen miehen rinnalla. Vuoden sisällä naimisiin, tai ainakin häiden ajankohta pitäisi päättää jo pian kihlauksen jälkeen.
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2008 18:13
En ole koskaan ollut kihloissa, enkä ole ihan lähiaikoina menossakaan. Mulle kihlat on lupaus avioliitosta, eli haluan, että yhteistä taivalta on takana enemmänkin kun tää reilu vuosi. Tosin mulla ei ole mitään sellaista periaatetta että naimisiin pitää mennä viimeistään sitten kun on oltu vuosi kihloissa. Ehkäpä ennemminkin sitten kun on varaa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Olempas pinnallinen.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.02.2008 13:53
Kihloissa olen, 10kuukautta tuli ystävänpäivänä. Miekkonen omalaatuisella tavallaan kysäs 6.6.2006 asiasta. Luulin eka sitä vitsiksi mutta sitten kun tajusin niin olin aika otettu vuoden seurustelun jälkeen sitten pistettiin sormukset sormiin ja mies sai laittaa sormuksen oikein luvan kanssa
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Sire
  • Lähetetty: 27.02.2008 10:59

Lainaus: Devilkitty

Siinäpä voivat nyt vanhemmat gootit naureskella minulle.

Naureskella? Jos nyt tällä viittaat siihen, että osa vanhemmasta porukasta foorumilla tuntuu suhtautuvan melko nuivasti joihinkin nuorempiin jäseniin...tjoo, meneehän se joillakin vähän yli, yksi "lapsellinen" viesti ja heti sanotaan "lol" ja osoitetaan sormella. Mulle se on ihan sama minkä ikäistä porukkaa täällä on, kunhan jutuissa on yleisesti ottaen edes jotain järkeä. Ikä ja kypsyys on 2 eri asiaa.

Ja ilmeisesti olet miekkosesi kanssa ihan tosissaan, onnea vaan
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit