Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pukeutuminen osana identiteettiä

Kirjoittanut: emmelin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.10.2007 20:48
Tulipa mieleeni tälläineen pieni kysymys. Ainakaan näin lyhyellä selauksella en vastaava aihetta löytänyt foorumilta, mutta jos löytyy, niin sitten annetaan olla. Ja jos joku minua viksumpi kokee aiheen kuuluvan muualle, niin siirtäkööt sopivampaan osioon. :>
Eli siis...

Eräs tuttavani otti minuun yhteyttä muutamia viikkoja sitten ja kysyi, josko saisi tehdä amatöörihaastattelun minusta ja tyylistäni erääseen lehteen. Ideana oli, että minun pitäisi pukeutua päivän ajan täysin ''tavallisesti'', eli juuri päinvastoin kuin yleensä pukeutuisin, ja seurata, miten muutokseen reagoitaisiin. Koska olin jo jonkin aikaa itsekkin halunnut moista kokeilla, suostuin tuttavani pyyntöön. Niinpä siis vedin vanhat farkut jalkaani ja kaivelin äitini kaapeista muuta sopivaa roipetta ja lähdin kouluun.
Suurin osa tuttavistani ei huomannut olemassaoloani ja loput eivät sitten uskaltaneet sanoa mitään, vaikka ilmeiden perusteella kummeksuivat kyllä asuvalintaani. Ainoastaan kaksi kertaa joku tuli suoraan kysymään, mikä minua oikein vaivasi. Hassua oli, että ihan ne lähimmätkään ihmiset eivät uskaltaneet kommentoida asiaa mitenkään..

Miten itse reagoisitte jos joku tuttavanne tekisi samoin? Miten luulette, että teihin suhtauduttaisiin, jos yhtäkkiä päättäisittekin vaihtaa tyylisuuntaa? Vaikuttaako pukeutumisenne jollakin tavalla siihen millaisia olette ja miten käyttäydytte, kuinka suuri osa pukeutumisenne on identiteettiänne?
Kirjoittanut: kuollutnukke (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.10.2007 20:53
minäki muuten oon ajatellu kokeilla tota mut sit en oo koskaan kokeillu.
en itse asiassa edes tiiä miten reagoisin katsoisin varmaan hetken typerällä ilmeellä ja kysyisin minkä tällin kaveri on saanut päähänsä
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 08.10.2007 20:56
Hehe nyt tuli mieleen et lukion ekalla vaihettiin yhen fruittarikaverin kanssa vaatteita yhtenä päivänä.
Se pisti mun liituraitaremmihousut,verkkopaidat, new rockit ja pvc-takin päälle. Ja mulla oli pinkki Marco Polon paita, sen jokku farkut ja lacostet jalassa. Kai siitä jossain on kuviakin..Mut kyllähän se herätti aika paljon hauskuutta ihmisissä.
  • Lähetetty: 08.10.2007 20:58
hahaa nyt sain idean pukeutua huomenna pissikseks
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.10.2007 20:58
Aika mielenkiintoista, että pikaista tyylinmuutosta myös hämärästä normaaliin kummeksutaan. Äkkiseltäänhän sitä olettaisi, että ihmiset huokaisisivat helpotuksesta.

Muutama kaverini on viime aikoina muuttunut rankemmasta ja mustemmasta trendiin ja värilliseen pukeutumiseen, ja vaikka he eivät ole ihmisinä muuttuneet juurikaan (ei siis instant-pissistelyä!), niin pakko on kyllä sanoa että kyllä se kummeksuttaa ja en myöskään näiden henkilöiden uudesta tyylistä pidä.
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.10.2007 21:01
Minulle on monesti sanottu että minun pitäis jonaki päivänä järkyttää ja tulla vaikka valkosissa kouluun. Minusta tuntuu, että se koko päivä menis ihan sumussa ohi koska en yhtään osais olla itseni sellaisissa vaatteissa. Sekin varmasti häiritsis kun kaikki tuijottais niin paljon! Varmasti tuijottais koska kaikki on jo tottunu minuun tämmösenä Osaan kyllä olla vaikka lenkkivaatteissani, mutta jos viedään ihan ääripäähän kuten valkoisiin vaatteisiin niin ei se mukavaa olisi
  • Lähetetty: 08.10.2007 21:07
mä ainakin voisin mennä koko valkoisissa kouluun, mutta ongelma on vaa se että omistan vaan yhden valkosen kauluspaidan jonka nähtävästi hävitin
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.10.2007 21:08
Me on välillä suunniteltu Ninnin kans mennä tekno-klubille "IHQ kuteissa".
Se vaan kun kummallakaan ei oo vaatekaapeissaan kuin gootti vetimiä
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.10.2007 21:17
Mulla jos on normaalimmat vaatteet niin kaikki vaan ihmettelee et onko mulla kuumetta
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 08.10.2007 21:23
Olisikin hassua vaihtaa kaverin kanssa vaatteita joku koulupäivä! Varmasti katsottaisiin :'D
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit