Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko koukussa vanhan ajan elämäntapaan?

Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.12.2007 17:42
Riddler
BronzeRain
Ne ei ollut kalliita, jyväskylän maskussa törmäsin sellaseen, mutta en muista hintaa, kun on noin vuosi siitä. Niitä tuotiin Intiasta ja oli paikallista musaa mukana.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2007 17:52
Eipä steampunk-tietokonekaan ole aito ja alkuperäinen esine, mutta on sellainen silti hieno. Minulla on muutenkin pieniä haaveita siitä, että elektroniikan saisi sisustuksessa piilotettua, tyyliin ovelliset cd-kaapit ja kehykset taulutelkkariin.
  • Lähetetty: 07.12.2007 18:01
Piiskansiima

Kyllä se kätevältä sähkömieheltä käy, pitää vaan soveltaa kaiutin juttuja sinne sisään.
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.12.2007 02:23
Minä tunnen olevani sen verran rahvasta, ettei wanhan ajan herrojen ja leidien hepenet jaksa innostaa. Perus hameilla ja mekoilla mennään jos ollaan mennäkseen

Joskus nuorempana olin ihastunut Suomen vanhaan aikaan, siis siihen, kun vielä kirjoitettiin kynällä ja mustepullolla, haettiin vettä kaivosta ja elettiin pienissä maataloissa, joissa oli pari lehmää ja suomenhevonen, ja miehet kävi savotassa. Ulos mentiin avojaloin ja muutenkin aika tuntui olevan täynnä erinäisiä legendoja kyläläisistä ja noidista. Siitä realismista on englantilaisen yläluokan valkoiset peruukit turnyyreineen kaukana Kalevalan naiset on aina ollut lähempänä sydäntäni.

No joo, vaikenen...
  • Lähetetty: 10.12.2007 21:20
Itse olebn asunut sellaisessa talossa joho vain sähkö tuli sisään. Vesi kannettiin piha kaivosta ja käytiin huussissa. Oli pikku pelto pläntti ja puulla lämmitettiin. Kyllä kerros talo tuntui ihmeen vedottomalta ja lämpimältä sebn jälkeen. ja oikein vettä tuli raanasta ja pysty helposti peseytymään.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.04.2008 20:01
Näkisitte kodin jossa asun ja kuolisitte viikossa siihen, että jokainen kangas kerää kissan karvat ja joutuu imuroimaan päivättäin, verhojen päälle astuu usein vahingossa, sillä roikkuvat lattialla. Ei siinä mitään jos äiti tykkää, mutta itseä välillä ärsyttää se kun mihinkään ei uskalla koskea ettei kaikki hajoa käsiin :s
Kirjoittanut: Lady Elena (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.04.2008 21:47
Kyllä ihannoin vanhan ajan elämäntapaa monellakin tavalla. Mutta jos näin vaatetuksesta ja sisustuksesta puhutaan niin olisihan se ihanaa panostaa tähän tyyliin. Olisikin varaa... edes johonkin. Mutta eipä ole kun tällainen köyhä opiskelijasurkimus olen.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 13.04.2008 02:41
Lady Elena: Opiskelijana oleminen tuskin koko ikää kestää. Toivottavasti ei. Voithan jo vähän etukätöseen kaavailla yhteneväistä huonekalu- ja sisustuslinjaa, jota haluat myöhemmin omassa asumuksessasi toteuttaa. Hanki yksi esine kerrallaan.
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.04.2008 17:44
Joskus herää ajatus: Olisipa kiva käydä siinä ja siinä ajassa, mutta en varsinaisesti haikaile vanhojen aikojen perään. Olen tismalleen tyytyväinen siihen aikakauteen missä elän :P
(Ja jos vielä pitäisi olla naimisissa isänsä ikäisen miehen kanssa ja ei olisi nettiä, eikä soitinta....apua!)
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.04.2008 17:54
Sisustuksessa kannattaa ajatella sitä, että ne "ihankiva"- tai pakkokompromissiratkaisut syövät myös rahaa! Kannattaa ostaa vain sitä mitä haluaa, vaikka siihen sitten kuluisi enemmän fyffeä. Sitku- ajattelu ei kannata, sillä juuri siten saa aikaiseksi epämääräisillä valkoisilla lastulevykirjahyllyillä vuoratun kodin seuraavaksi kahdeksikymmeneksi vuodeksi.

Psst: myös halpakaupoista tekee hyviä, halpoja ja nättejä löytöjä. Ikeassakin kannattaa sivuuttaa ne neliö-kulmio-kuutiohirvitykset ja katsella valikoimaa gootikkaammalla silmällä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit