Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko koukussa vanhan ajan elämäntapaan?

Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2009 17:18
Kävin joskus todella useasti teatterissa, mutta se jäi pois monta vuotta sitten. Pukeutuminen on nyt mitä on, eikä sitä voi ertyisesti millekkään vuosisadalle asetella. Kaikkein vähiten 2000-luvulle. Vanhoista esineistä pidän ja varjelen niitä täällä kotona vielä innokkaammin kuin äitini ja se nyt on jo aika hyvin. Tappelemme myös siitä, kumpi saa mustan kynttiläamppelin ja mihin.
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • • Muokkasi: Dragonfly
  • Lähetetty: 18.12.2009 17:29
Itse en niinkään fantasioi elämisestä 1800-luvulla, tämäkin aika on kylliksi haasteellista ja hankalaa En myöskään pukeudu RomaticGothic- tyylisesti koskaan, koska se ei tyyliltään ole minua. Vaikka täytyy kyllä myöntää, puvut ovat kauniita, henkeäsalpaavia, jos vaan osuu sellainen ihiminenkin, joka osaa pukuaan kauniisti kantaa

Mutta. Tykkään klassisesta mjusiikista. Etenkin Beethovenin sävellykset sopivat kuin nenä päähän Sopivasti kaihoa, melankoliaa, ylevyyttä, tuskaa, turhautumista, iloa, intohimoa ja empaattisuutta
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.02.2010 16:50
Rakastan ja harrastan teatteria, käyn sitä katsomassakin mielelläni. Olen viime aikoina alkanut kuunnella klassista musiikkia ja rakastan myös vanhoja kirjoja. Pukeutumisessanikin käytän joitain 1800-luvun tyylisiä vaatteita ja asusteita. Viktoriaaninen tyyli on ihanaa myös huonekaluissa.

Joskus tuntuu, että olen syntynyt väärälle vuosisadalle.
Kirjoittanut: Gallante (Jäsen)
  • • Muokkasi: Gallante
  • Lähetetty: 03.02.2010 17:54

Lainaus: Gothica

Joskus tuntuu, että olen syntynyt väärälle vuosisadalle.

Toisaalta nyt sulla on etuoikeus poimia menneistä vuosisadoista ainoastaan hyvät ominaisuudet: musiikki, kirjallisuus, ajan pukeutuminen ja tyyli ja niin edelleen. Voit nauttii näistä asioista nykyaikana jopa paljon todennäkösemmin ku kyseisen kulttuurin syntyhetkellä, jollon se oli suhteellisen pienten piirien juttu, ja ennen kaikkee kärsimättä niistä varjopuolista kuten konservatiivisesta aateilmastosta ja paljon vähemmän mahdollisuuksia antavasta yhteiskuntarakenteesta.
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.02.2010 21:57

Lainaus: Gallante

Toisaalta nyt sulla on etuoikeus poimia menneistä vuosisadoista ainoastaan hyvät ominaisuudet

Se on kyllä totta. Joskus vaan nykyaika alkaa rasittaa, jotkut asiat tuntuvat niin monimutkaisilta. Vaikka onhan tässä nykyajassa ja -teknologiassa hyvätkin puolensa. Haluaisin tosin matkustaa mieluummin hevosvaunuilla kuin autolla.
Kirjoittanut: Mae Angela (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.05.2010 00:15
Itse ihastelen myös 1800-luvun tyylikautta, varsinkin kuningatar Victorian aikakautta.
Tummahkot sävyt kuten viininpunainen, tiukat korsetit ja ihanat leningit..
Edustan Viktoriaanista goottia (olen kai ainoa Rovaniemestä pohjoiseen päin) ja ompelenkin mielelläni viktoriaanisia asusteita. Löysin nimittäin kirjastosta 1800-luvun tyylikirjan, jossa oli kaavat mukana! Nyt suunnittelen Empire asustetta siskoni häihin, mutta mielessäni käy epäilys näyttäisikö puku päälläni raskaana olevalta naiselta...

Itse suunnittelin laittavani huoneestani enemmän viktoriaanisemman. Nyt se on enemmän rokokoo sisusteinen, mutta jotenkin Viktoria Francesin taidejulisteet eivät sovi väreihin. Käydessäni kaverini luona kylässä, ihastuin hänen parkettisänkyynsä täysin! Punamusta teemainen sänky, jossa punaiset satiini verhot sekä samettiset tyynyt. Voisin muutta hänen sänkyynsä asumaan ha ha

Klassista kuuntelen yleensä joko ommellessa ja maalatessa. Suosikkeja ovat Mozard, Bach yms.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.06.2010 17:19
Opiskelen historiaa ja mielestäni 1700-1900-luku on yksi kiintoisimpia aikakausia. Haluaisinko kuitenkaan elää sillä aikakaudella? Tai muilla menneillä aikakausilla? En helvetissä.

Nautin 2000-luvusta ja olen oikein tyytyväinen tietokoneisiin ja muihin vempeleisiin, parantuneeseen tasa-arvoon ja muutenkin mahdollisimman mukavaan elämään. En kestäisi viikkoakaan 1700-luvulla. Saati sitten keskiajalla tai antiikissa.

Noiden aikojen muotoilu, taide ja muu estetiikka toki viehättää paljonkin. Mutta vaikka asun tummaksi petsatun puun ja viininpunaisten raskaiden verhojen keskellä, asun myös tietokoneen, television ja jääkaapin pyhän kolminaisuuden välissä. Ja niin on hyvä. Haluni elää menneiden aikojen keskellä rajoittuukin juuri huonekaluihin ja opintojeni sisältöön. En niin välitä ottaa sitä mukaani arvomaailmaani tai yhteiskunnalliseen asemaani. Tämä on ihan sopiva aikakausi meikäläiselle.
Kirjoittanut: Faery (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.06.2010 21:29
Viktoriaaninen pukeutuminen on todella ihastuttavaa. Lisäksi kiinnostusta löytyy myös vanhoihin huonekaluihin Ei huone, eikä pukeutuminen sellaista viktoriaalista ollenkaan ole. Haluaisin kuitenkin jonkinlaisia noiden 1700-1900 ajan vaatteita, kuten myös huonekaluja. Katsotaan, jos jossain vaiheessa onnistun hommaamaan sellaisia.

Lainaus: Giffirt

Opiskelen historiaa ja mielestäni 1700-1900-luku on yksi kiintoisimpia aikakausia. Haluaisinko kuitenkaan elää sillä aikakaudella? Tai muilla menneillä aikakausilla? En helvetissä.

Kyllä minäkin olen tyytyväinen, että saan elää tässä kaudessa. Mukavampi poimia noilta aikakausilta kaikkea hyväksi nähtyjä juttuja sen sijaan, että eläisin sillä ajalla.
Kirjoittanut: CharmedDoll (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.06.2010 12:09
Ihannoin suuresti vanhanajan tyyliä, erityisesti 1800-lukua. Silloin osattiin panostaa visuaaliseen kauneuteen. Erityisesti Marie Antoinette on inspiroinut minua monella eri tavalla.
Klassisesta musiikista on tullut osa joka päiväistä elämääni ja tällä hetkellä kirjoitan kirjaa joka sijoittuu tuohon 1800-luvun alkupuolelle. (kyseessä on vampyyriromaani) Tarkoituksenani olisi myös alkaa keräilemään vanhanajan posliininukkeja.
Haluaisin myös pukeutua hieman tuon ajan tyylisesti, mutta se vaatisi sen verran paljon rahaa ja omistautumista asialle ettei se nyt ole mahdollista..
Yhdyn edellisiin kommentteihin siitä että en haluaisi kuitenkaan elää tuota aikakautta.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.06.2010 15:40

Lainaus: Giffirt

Haluaisinko kuitenkaan elää sillä aikakaudella? Tai muilla menneillä aikakausilla? En helvetissä.

Näin aihetta sivuten, satuin vilkaisemaan tänään yleltä jotain sarjaa jossa kourallinen nykyihmisiä koettaa elää täsmälleen 1800-luvun lopun länkkärielämää. Oli jotenkin äärimmäisen vastenmielistä katsella kun naiset oli periaatteessa kahlittu kyökkiin, samanaikaisesti miehet vaan naulailivat jotain lautoja ja valkkailivat ratsuja ja perseilivät yleisesti muuten vaan. Sarja tuntui näin ensimmäisen jakson lyhyen vilkaisun perusteella keskittyvät muutenkin melko olennaisesti lännenMIESTEN lännenMIESelämään, ei elämään 1860-luvun lännessä. Toivottavasti sarja osoittautuu vähän muuksikin sillä minusta on aina kiintoisaa katsoa tuollaisia ihmiskoesysteemejä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit